پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۷۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت که 20 هزار دانش آموز این استان در خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست زندگی می کنند .
شعارسال: سید علی ساداتی افزود : این دانش آموزان در خانواده هایی زندگی می کنند که پدر و مادرشان طلاق گرفته اند و یا یکی از والدین گرفتار اعتیاد هستند.

وی اظهار داشت : دانش آموزانی هم که یکی از والدینشان فوت کرده اند ، در این فهرست قرار دارند .

معاون مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت : اگر چه تعداد دانش آموزان بدسرپرست و بی سرپرست استان در مقایسه با کل جمعیت دانش آموزی استان کم است ، اما حضور دانش آموزان در خانواده های از هم پاشیده معضل و مشکل به شمار می رود .

مازندران حدود 520 هزار دانش آموز دارد .

** در تیررس آسیب های اجتماعی

ساداتی یکی از عمده ترین آسیب های اجتماعی دانش آموزان مازندران را حضور و زندگی آنها در خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست اعلام کرد .

وی گفت : کودکان بزرگ ترین قربانی و آسیب پذیرترین فرد در خانواده هایی هستند که کانون آن به دلیل طلاق و یا اعتیاد والدین متلاطم می شود .

معاون مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به اجرای سند تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان در مازندران اشاره کرد و افزود : آموزش ویژه ای در این سند برای دانش آموزان خانواده های طلاق ، در معرض طلاق و اعتیاد در نظر گرفته شده است .

وی ادامه داد : یکی از آموزش های در نظر گفته شده ' مهارت تاب آوری ' برای این دانش آموزان است که توسط کارشناسان و متخصصان ارائه می شود و دانش آموزان یاد می گیرند که چگونه در برابر مسائل و مشکلات خانوادگی تحمل و بردباری داشته باشند .

ساداتی از خشونت های خانوادگی نیز به عنوان دیگر آسیب اجتماعی در مدارس مازندران نام برد و گفت : عدم کنترل بموقع این آسیب نیز می تواند در بروز ناهنجاری های دیگر اجتماعی تاثیر بگذارد .

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 23 بهمن 1395، کدخبر: 82426208 (5832021)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین