پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
پرسپولیس در بازی با استقلال بیش از هر چیز به غرور خود باخت و تصور کرد دربی هم یک بازی معمولی است اما در نهایت چوب غرورش را خورد.

شعارسال: با گذشت یک روز از دربی 84 راحت‌تر می‌توان درباره این مسابقه صحبت کرد آنجایی که پرسپولیس تصور کرد با گل دقیقه 5 همه چیز تمام شده و می‌توان مثل بازی با تراکتورسازی گل‌های دیگری هم زد غافل از اینکه هر بازی با بازی قبل فرق دارد و البته دربی با تمام مسابقات تفاوت می‌کند. پس اولین نکته این بود که پرسپولیس مغرور شد و چوب غرورش را خورد مثل دربی 74 که استقلال با مظلومی بازی 2 بر صفر برده را 3 بر 2 به پرسپولیس باخت.

پرسپولیسی‌ها تصور کردند کار تمام شده، پس حمله کردند و دفاع را فراموش و نتیجه‌اش را هم دیدند. دیروز نه بیرانوند همان بیرانوند همیشگی بود و نه مدافعان پرسپولیس نشانی از تیمی داشتند که در 20 مسابقه قبلی 5 گل خورده بودند.

در کنار این موضوع یک ببینده عادی هم متوجه شد که پرسپولیس از سمت چپ دفاعش ضربه خورد و احمدزاده نتوانست در پست غیرتخصصی عملکرد خوبی داشته باشد. حسین ماهینی نیز نتوانست جای خالی کمال کامیابی‌نیا را پر کند و اینگونه بود که پرسپولیس وسط میدان را از دست داد و سمت چپ این تیم هم تبدیل به اتوبان شد و جالب اینکه برانکو هرگز به فکر ترمیم این ضعف نیفتاد حتی زمانی که تیمیش دو گل متوالی خورد.

همه اینها البته نافی نمایش خوب جوانان استقلال نیست. این تیم که چند وقتی است احیا شده مقابل پرسپولیس خودش را نباخت حتی زمانی که گل زودهنگامی دریافت کرد. استقلال به بازی برگشت، خوب هم برگشت و با استفاده از نقاط ضعف پرسپولیس به حریف دیرینه‌اش ضربه زد. آنها به خوبی پرسپولیس را آنالیز کرده بودند و منصوریان بار دیگر نشان داد که راه بردن تیم‌های برانکو را بلد است و در مقابل پرسپولیس بار دیگر نشان داد که مقابل‌ تیم‌هایی که خوب دفاع می‌کنند و صرفاً هجومی بازی نمی‌کنند دچار مشکل می‌شود، همانطور که سال گذشته مقابل نفت تهران با سرمربیگری همین منصوریان شکست خورد.

پرسپولیس با بازی دیروز نشان داد که کار سختی در پیش دارد چرا که با آغاز لیگ قهرمانان آسیا بازی‌های این تیم فشرده‌تر برگزار خواهد شد و آنجاست که ضعف نیمکت سرخپوشان خودش را بیشتر نشان خواهد داد. پرسپولیس روز گذشته چوب نداشتن هافبک دفاعی و مدافع چپ را خورد و تاوان بدی داد به این دلیل که نیمکت قوی‌ای ندارد. برانکو اگر نتواند تیمش را پس از شکست در دربی جمع کند باید منتظر روزهای بدتری هم باشد و چه بسا اگر وارد بحران شود موقعیتش در صدر جدول نیز به خطر بیفتد مگر اینکه این تیم از لحاظ روحی و روانی خودش را جمع کند.

زشتی دربی 84 اما رفتار دو کاپیتان بود؛ مهدی رحمتی و سیدجلال حسینی با کوله‌باری از تجربه نتوانستند جلوی خود را بگیرند و در حالی که بازیکنان جوان زیادی در زمین حضور داشتند این دو از خجالت هم درآمدند و صحنه‌های زشتی را رقم زدند. ظاهراً بازیکنان باتجربه ما هنوز نمی‌دانند که خواسته یا ناخواسته الگوی خیلی از جوانان هستند و وای به حال آنهایی که این افراد را به عنوان الگو انتخاب کرده‌اند! آقایان پرسپولیسی و استقلالی! به جای شوهایی مثل شام مشترک، خودتان را کنترل و اخلاق را رعایت کنید تا این اتفاقات در زمین رخ ندهد و مایه شرمساری نشود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25بهمن1395، کدخبر: 1326843: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین