پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۰۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
رئیس‌جمهور ترکیه در سفر خود به بحرین طی سخنرانی به مسائل سوریه، داعش و سایر مسائل داخلی و منطقه‌ای پرداخت.

شعار سال: به نوشته روزنامه دیلی صباح، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در جریان سخنرانی خود در کنفرانس موسسه بین‌المللی صلح در منامه، پایتخت بحرین درباره استقبال کشورش از پناهجویان گفت: آنکارا به استقبال از غیرنظامیانی که در حال فرار از درگیری‌های منطقه هستند، ادامه خواهد داد.

اردوغان همچنین بار دیگر بر موضع کشورش مبنی بر ایجاد منطقه امن دست کم در چهار تا پنج هزار کیلومتر مربع درون خاک سوریه تاکید و ادعا کرد که نیروهای نظامی کشورش طی عملیات خود در شمال سوریه تا کنون بیش از ۳۰۰۰ تروریست داعشی را از پای درآورده‌اند.

وی در این باره توضیح داد: ما برنامه داریم تا در چهار تا پنج هزار کیلومتر مربع داخل سوریه منطقه‌ای تحت عنوان منطقه امن ایجاد کنیم همانطور که حدود دو هزار متر مربع را به منطقه امن و خالی از تروریست‌ها تبدیل کردیم.

در همین حال سیاستمدار ارشد ترکیه خاطر نشان کرد که نیروهای اپوزیسیون تحت حمایت کشورش در حال تلاش برای ایجاد این منطقه هستند.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین تاکید کرد: یک منطقه امن باید منطقه‌ای پرواز ممنوع باشد و لازم است که نیروهای کاملا حرفه‌ای و مسلح در این منطقه مستقر شوند.

اردوغان در ادامه به سرنوشت مشترک مردمی اشاره کرد که در این منطقه زندگی می‌کنند و گفت: مساله‌ای که امروز در سوریه در حال وقوع است ممکن است برای هرکس رخ دهد.

وی اظهاراتش را این چنین ادامه داد که ترکیه باید به دلیل اشتراک مرز طولانی با سوریه و دریافت تهدیدات گسترده از سوی این کشور دست به اقدام بزند. با عملیات سپر فرات ترکیه توانست بخشی از تروریست‌های داعش و یگان‌های حفاظت خلق را به عقب براند و اکنون هم ما هدف ما پاکسازی الباب است.

مرد اول آنکارا افزود: ترکیه پس از آن به سمت شرق رفته و قصد دارد تا در صورت توافق نیروهای ائتلاف برای اتخاذ گام‌های مشترک در این منطقه نیز منطقه امن ایجاد کند. ایجاد این منطقه به اعراب و ترکمن‌های منطقه که در پی درگیری‌ها آواره شده‌اند اجازه خواهد داد تا به خانه‌هایشان بازگردند.

اردوغان در ادامه این سخنرانی بار دیگر تاکید کرد که داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و از کسانی که قصد دارند مسلمانان را با این گروه تروریستی مرتبط بدانند،‌ انتقاد کرد.

وی در این باره گفت: هیچ کس نباید تروریسم و افراط گرایی را با اسلام مرتبط بداند چراکه اسلام افراط گرایی را مجاز نمی‌داند.

اردوغان اظهار داشت: ملک سلمان اولین رهبر عربی بود که بعد از کودتای نافرجام با من تماس گرفت و حمایتش را از کشور ما اعلام کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از اظهاراتش همچنین تصمیم اسرائیل برای سرعت بخشیدن به شهرک سازی‌های خود در فلسطین اشغالی را به عنوان اقدامی صددرصد تحریک آمیز محکوم کرد.

اسرائیل ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد سه هزار خانه دیگر را در فلسطین اشغالی و تحت عنوان برنامه شهرک سازی خود بنا کند. این در حالی است که ترکیه و اسرائیل سال گذشته پس از ۶ سال وقفه عادی سازی روابط خود را از سر گرفت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 25 بهمن 95، کد مطلب: 95112517765: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
اردوغان تدبیر لازم برای اداره ترکیه بعد از بحران را از دست داده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
اقدامی گسترشی است نه نابود کننده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین