پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۸۰۰
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
معارض بحرینی گفت: در صورتی که آل‌خلیفه حماقت تبعید رهبر شیعیان بحرین را مرتکب شود سرنگونی خود را نزدیک‌تر کرده است.

شعار سال:   «خلیل الحسینی»، معارض بحرینی با بیان اینکه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از سفر دوره ای اخیر خود به بحرین، عربستان و قطر، اهداف مشخصی را دنبال کرد، افزود: اردوغان ثابت کرده به دنبال منافع ترکیه است و اصلا چیزی از دین و صلح برایش اهمیت ندارد بنابراین به دنبال راهی برای احیای یک امپراطوری است که حاکم و خلیفه ای را هم برای آن منصوب کند.

وی افزود: دیدار اردوغان از عربستان و قطر را می توان طبیعی خواند چون این کشورها محور فتنه در جنگ علیه سوریه و کمک به تروریسم، جنبش ها و سازمان هایی تروریستی هستند که در جنگ علیه سوریه شرکت کرده و همچنان هم شریک هستند و امروز خود را معارضان سوریه می خوانند.

معارض بحرینی با اشاره به اشتراک منافع موجود بین ترکیه، عربستان و قطر گفت: چه بسا اردوغان به دنبال گرفتن بهای کمک های خود به قطر و عربستان در فراهم کردن زمینه اعزام مزدوران و تروریست ها به داخل سوریه بوده است.

الحسینی افزود: ترکیه همچنین به دلیل بحران‌های امنیتی و ناکامی منطقه‌ای حجم عظیمی از صنعت گردشگری خود را از دست داده است بر این اساس اردوغان از یک سو به دنبال جذب سرمایه‌های کشورهای عربی در ترکیه است و از سوی دیگر می‌خواهد تا این کشورها را به محلی برای کالاهای ترکیه‌ای مبدل سازد.

معارض بحرینی گفت: حمد بن عیسی یکشنبه گذشته در دیدار با رئیس جمهور ترکیه مدال «عیسی بن سلمان آل خلیفه» که عالی‌ترین نشان بحرین است را به وی اعطا کرد و و گفت که «این نشان به دلیل قدردانی از تلاش‌ها و مواضع شما در خدمت به امت اسلامی و حمایت از دستاوردهای انسانی ما اعطا می‌شود».

الحسینی در ادامه این سوال را مطرح کرد که اردوغان چرا به بحرین سفر کرده و عالی ترین نشان این کشور را دریافت کرد آن هم در شرایطی که حکام آل خلیفه در تنگنای اعتراضات مرمی و همچنین فشارهای اقتصادی قرار گرفته و ترکیه نمی توانسته به حمایت مالی، سیاسی یا منطقه ای بحرین اتکایی داشته باشد.

وی افزود: اینجاست که نظریه توطئه رویایی اردوغان که شاه بحرین هم آرزوی تحقق آن را می کند، مطرح می شود چرا که اردوغان همانند یک مالخر است که کالای سرقتی یا روی دست مانده و شکار مرده را خریداری می کند، به گونه ای که با قاپیدن بحران های پیرامون کشورها می خواهد خود را صاحب راه حل برتر برای نجات آنها از مشکلات بخواند.

معارض بحرینی با اشاره به اخبار حاکی از توافق پنهانی شاه بحرین با اردوغان بر سر تبعید آیت الله عیسی قاسم به ترکیه، گفت: رژیم آل خلیفه به دنبال تبعید رهبر شیعیان بحرین بود تا از حضور آن در داخل بحرین و رهبری ملت بحرین برای رسیدن به آزادی و استقلال خلاصی یابد.

وی افزود: با این وجود رژیم آل خلیفه نمی توانست ریسک کند که آیت الله عیسی قاسم را به کشوری تبعید کند که در آنجا به وی اجازه فعالیت آزادانه سیاسی داده شود به گونه ای که فرصت بیشتری برای کار و رهبری انقلابیون بحرین از خارج از مرزهای این کشور پیدا کند.

الحسینی گفت: برای رژیم آل خلیفه مهم بود که کشوری اسلامی را برای تبعید آیت الله عیسی قاسم به آنجا پیدا کند که حاکم آن به پستی و مزدوری شهره است و با وجود اینکه خود را مسلمان می خواند سرشار از کینه و نفاق است و در این بین جایی بهتر از ترکیه و اردوغان که در واقع امر ثابت کرده در ارتکاب خشونت و کشتار حتی به مردم کشورش هم رحم نمی کند پیدا نکرد.

معارض بحرینی تاکید کرد : از همین رو ملک حمد با استقبال گرم از رئیس جمهور ترکیه در بحرین معامله را تمام کرده و بهای آن را پیشاپیش پرداخت کرد به گونه ای که با اعطای لوح تقدیر از اردوغان از وی خواسته پس از بازگشت به کشورش زمینه عملی کردن این توطئه که در خفا علیه ملت بحرین و رهبری آن پیده شده، فراهم کند.

وی روزهای آتی بحرین را آبستن حوادث مهمی برای بحرین خواند و گفت: مقامات بحرین برای مدت کوتاهی اوضاع را آرام می کنند و سپس در اقدامی پیش دستانه با حمله به تحصن کنندگان مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم وی را بازداشت و به خارج از کشور تبعید می کنند.

الحسینی گفت: درست از آب در آمدن چنین پیش بینی علاوه بر اینکه پیامدهای خطرناکی برای جان آیت الله عیسی قاسم به همراه خواهد داشت سناریوهایی دیگری را نیز برای بحرین مطرح خواهد کرد که قوی ترین آن سرنگونی هر چه زودتر رژیم آل خلیفه است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 30 دی 1395، کد مطلب: 13951130000386: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین