پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان از برگزاری همایش 'بررسی چالش های حقوقی و قضایی کارگر و کارفرما' در اصفهان خبر داد.
شعارسال:  این همایش روز پنجشنبه هفته جاری(28 بهمن) در تالار بهار شهر 'دِهق' برگزار می شود.

وی به اهمیت برگزاری این همایش در رفع موانع تولید و راهگشایی از چالش های حقوقی و قضایی عرصه کار و تولید اشاره کرد و گفت: آشنایی با حقوق قضایی و حقوق اقتصادی، یکی از مهمترین مولفه های پیشرفت اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

قنبری افزود: قوانین، مقررات و آیین نامه های موجود مربوط به سال 68 بوده و بازنگری و اصلاح آنها ضروری است.

رئیس شورای سیاستگذاری همایش بررسی چالش های حقوقی و قضایی کارگر و کارفرما افزود: برخی تفاسیر نادرست از قوانین، مشکلات جدی را برای رونق تولید بویژه در زمینه بهبود فضای کسب و کار ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این همایش نقطه عطفی در اصلاح قوانین و مقررات مرتبط با بهبود فضای کسب و کار است، ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این همایش و هم افزایی بین قوه قضاییه و مجریه، شاهد اصلاح آیین نامه ها و وضع قوانین جدید و کارآمد باشیم.

رئیس مجتمع قضایی مهردشت و دبیر علمی این همایش نیز به رویکرد تعاملی نهادهای قضایی با کارفرمایان و کارگران اشاره کرد و گفت: جلب رضایت ارباب رجوع با آگاه سازی مراجعان و آشنایی با قوانین و مقررات بسیار ضروری است.

مجتبی فرهمند افزود: با توجه به اهمیت تعامل دستگاه های مختلف در رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال، این همایش بنا دارد تا بستر اصلاح قوانین قدیمی را فراهم کند.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال و حفظ روحیه تولید و کارآفرینی ضمن کاهش محسوس آسیب های اجتماعی در جامعه، موجب افزایش امنیت و رفاه و آسایش نیز خواهد شد.

فرهمند از منطقه مهردشت بعنوان یکی از مناطق نمونه در تعامل بین کارگر و کارفرما نام برد و افزود: بیش از 15 هزار کارگر در چهار شهرک و ناحیه صنعتی در منطقه مهردشت فعالند و این منطقه را از لحاظ بیکاری مصون کرده اند.

وی همچنین از رونماییِ کتاب 'مجموعه قوانین مرتبط با فضای کسب و کار و رابطه کارگر و کارفرما' در این همایش خبر داد و گفت: در این همایش مدیران و کارشناسان مربوطه در قالب پنل تخصصی به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ خواهند داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهق و رئیس برگزاری این همایش نیز گفت: آرامش خاطر سرمایه گذاری، تامین امنیت سرمایه گذاری و حمایت از کارآفرینان از دغدغه های جدی فعالان اقتصادی است.

مجتبی ملااحمدی با اشاره به شعار امسال با عنوان'اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل' گفت: یکی از مظاهر تحقق اقتصاد مقاومتی، تقویت روحیه تولید و ایجاد امنیت پایدار برای سرمایه گذاران است و باید با اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار در این راستا گام برداریم.

وی افزود: در این همایش، معاون پیشگیری قوه قضائیه، معاون وزیر کار و جمعی از مدیران کل معاونت پیشگیری قوه قضائیه و جمعی از مدیران استان حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 300 واحد کوچک و متوسط در منطقه دهق بیش از 15 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند که با هم افزایی و همراهی مدیران و کارآفرینان، در شرایطی که با رکود بر صنایع روبرو هستیم، فقط سه واحد صنعتی در این منطقه تعطیل شده اند.

وی ادامه داد: امیدواریم با دائر شدن دبیرخانه دایمی این همایش، شاهد تحقق و بروز شدن قوانین در تمام زمینه ها و تحقق گام علمی و عملی در رونق تولید باشیم.

همایش بررسی چالش های حقوقی و قضایی کارگر و کارفرما به همت و حمایت دادگستری استان، مجتمع قضایی مهردشت و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهق روز پنجشنبه در اصفهان برگزار خواهد شد.

شهر دهق در 95 کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 25 بهمن 1395، کدخبر: 82428917 (5835750)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین