پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۱۲۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
رئیس سازمان بورس با بیان اینکه عدم توانایی بازار سهام برای جذب اوراق بدهی به دولت منتقل شده است، گفت: توسعه بازار بدهی باید در یک مرحله تدریجی و برنامه ریزی شده انجام شود.

شعار سال:   رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار  گفت: عدم توانایی بازار سهام برای جذب اوراق بدهی در حال حاضر به دولت منتقل شده و این در حالی است که ظرفیتی که در بودجه امسال برای تامین مالی دولت دیده شده، بخشی از آن باید از طریق شبکه بانکی تامین شود.

شاپور محمدی افزود: طبیعی است که بازار سرمایه با توجه به ظرفیت جذب اوراق بدهی و نقدینگی در گردش خود، این فرصت را برای دولت فراهم کرده که از طریق مجلس، شرایط مناسب زمانی را برای انتشار و پذیره نویسی اوراق بدهی فراهم کند.

وی افزود: در قوانین بودجه‌های آینده باید متناسب با ظرفیت بازار سرمایه اقدام به انتشار اوراق بدهی شود. هر چند که متولیان بازار سرمایه مزیت این اوراق را نفی نمی‌کند، چرا که به هر حال ابزار تامین مالی خوبی برای دولت است.

محمدی یادآور شد: بازار اوراق بدهی باید متناسب با سایر بازارها رشد کند و توسعه بازار بدهی باید در یک مرحله تدریجی و برنامه ریزی شده انجام شود. مضاف بر اینکه باید انتشار اوراق در هر بازاری که باشد، از لحاظ نرخ سود نیز با تنظیم‌گری مناسب صورت گیرد.

وی در عین حال از بررسی صدور مجوز برای نخستین موسسه رتبه بندی در کشور خبر داد و گفت: در حال بررسی هستیم، تا در اولین فرصت مجوز نخستین موسسه رتبه بندی صادر شود

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 26 دی 1395، کد مطلب:13951126000321 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
جای آقای محمدی در دانشگاه است نه سازمان بورس.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین