پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۲۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دو روز پیش در نشستی به آقای حجتی گفتم آنقدر مرکبات داریم که نیازی به واردات نیست و بازار مرکبات را دوباره با واردات متلاطم نکنیم.

شعارسال: علی محمد شاعری در مورد واردات پرتقال از کشورهایی همچون مصر یا ترکیه به ایران و واکنش مجلس به این موضوع، گفت: 2 روز قبل در جلسه‌ای با آقای حجتی مراتب اعتراض خود را مبنی بر اینکه با توجه به تولید مرکبات در داخل در مناطق شمال و جنوب کشور به اندازه کافی وجود دارد، اعلام کردیم.

وی افزود: به اندازه کافی یخ‌زدگی و سرمازدگی آذرماه تولیدکنندگان مرکبات در شمال کشور را متضرر کرده و نمی‌خواهیم دوباره با واردات مرکبات، بازار متلاطم‌تر شود، چرا که نیازی به واردات پرتقال نیست.

شاعری همچنین در مورد اعلام نرخ خرید تضمینی گندم پس از حدود 6 ماه از سوی دولت گفت: مراتب اعتراضمان را طی نامه کتبی به دولت اعلام کرده‌ایم، چرا که طبق قانون حداقل باید 9 درصد یعنی متناسب با نرخ تورم به قیمت خرید تضمینی گندم افزوده می‌شد.

وی با اشاره به اینکه حتی پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی هم افزایش 9 درصدی نرخ خرید تضمینی گندم بوده، اظهار امیدواری کرد: دولت در مصوبه خود تجدیدنظر کند، چرا که این افزایش قیمت به هیچ عنوان متناسب با هزینه تولید و در راستای حمایت از تولید داخلی نیست.

خبرنگاری پرسید برخی عنوان می‌کنند که گندم خارجی با کیفیت بالاتر کیلویی 800 تومان است و قیمت تمام شده گندم داخلی بالاست که شاعری پاسخ داد: برای حمایت از تولید داخل و در راستای اقتصاد مقاومتی باید هم فکری برای کاهش قیمت تمام شده بشود و هم اینکه پوشش این اختلاف قیمت را با استفاده از محل یارانه‌ای که پیش‌بینی شده جبران کنیم و به نظر من این حرف‌ها توجیه علمی و دقیقی ندارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین تصریح کرد: با توجه به افزایش تولید گندم در سال گذشته، دولت فکر می‌کند، ممکن است توان خرید گندم در سال آینده را نداشته باشد، برای همین نرخ را کمتر پیش‌بینی کرده تا از عهده خرید آن بر بیاید.

هفته گذشته به عنوان نخستین رسانه با ارائه اسناد اعلام کرد که وزارت جهاد کشاوری برای تنظیم بازار مرکبات شب عید از مصر در مرحله اول 20 هزار تن پرتقال بار کشتی کرده که این رقم تا یکصد هزار تن افزایش می‌باید. موضوعی که مسئولان وزارت جهاد همچنان آن را رد می‌کنند و می‌گویند برای تنظیم بازار مرکبات نیازی به واردات نیست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 3 اسفند 1395، کدمطلب: 13951203000852 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
شاعری هم خوب بلده، خوب
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین