پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۲۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به لزوم افزایش مشارکت اجتماعی جوانان در جامعه گفت: مشارکت اجتماعی با آسیب‌های اجتماعی نسبت عکس دارد و اگر این تعاملات توسعه پیدا کند، آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود.
شعار سال: رضا حجتی مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در جلسه کمیسیون مشارکت‌های اجتماعی و هویت جوانان با ارائه تعریفی از واژه مشارکت‌های اجتماعی گفت: این مفهوم، به معنای اقدامات و کارهای غیر دولتی سازمان‌یافته توسط مردم است که در جامعه بروز پیدا می‌کند.

وی این سازمان‌ها را به دو دسته سازمان‌های متشکل غیردولتی انتفاعی و غیرانتفاعی و سازمان غیر دولتی سیاسی و غیر سیاسی (اجتماعی) تقسیم کرد و افزود: در این بین سازمان‌های مردم نهاد حدفاصل بین دولت و مردم هستند مثل جهاد دانشگاهی هلال احمر و بسیج و...، عالی‌ترین مشارکت، مشارکت غیر سیاسی غیر انتفاعی و مردمی است که ما در قالب سمن‌ها به دنبال آن هستیم.

حجتی با مهم خواندن نهادمند ساختن مشارکت‌های اجتماعی، اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد ما در بخش بین‌المللی و برون مرزی و حتی داخلی قدرتمند عمل نمی‌کنند و ما باید تلاش کنیم فضا را برای حضور پرقدرت سازمان‌های مردم نهاد مهیا کنیم.

وی اثرات مثبت توسعه مشارکت‌های اجتماعی را مورد توجه قرار داد و گفت: مشارکت اجتماعی با آسیب‌های اجتماعی نسبت عکس دارد و اگر این تعاملات توسعه پیدا کند آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی در ادامه سخنانش آماری در خصوص تعداد سمن‌های فعال در حوزه جوانان ارائه کرد و گفت: هم‌اکنون به ازای هر 15 هزار جوان یک سمن وجود دارد که این تعداد به اعتقاد من بسیار اندک است.

وی در ادامه سخنانش با طرح این سؤال که اساساً برنامه‌ریزی برای ترغیب بخش خصوصی و مردمی برای انجام امور مشارکتی چیست و چرا دولت باید در این خصوص هزینه و سرمایه‌گذاری کند؟ توضیح داد: که براساس مطالعات انجام شده مشارکت اجتماعی به سرمایه اجتماعی می‌انجامد و در توضیح ساده‌تر اینکه مهارت‌هایی که توسط مشارکت‌های اجتماعی انجام می‌شود در واقع سطوح ناصاف یک جامعه را صیقلی می‌کند.

حجتی تصریح کرد: گوهر سرمایه اجتماعی اعتماد است و این اعتماد را می‌توان در میان مردم در زمان وقوع جنگ هشت ساله دید اعتمادی که بین مردم و مسئولان و مردم با یکدیگر وجود داشت.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 3 اسفند 1395، کد مطلب: 13951202001308، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین