پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۵۵
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده ضمن تشریح برنامه‌های هفته ازدواج، از تسهیل گردشگری برای زوج‌های جوان و رایزنی برای پرداخت وام ۱۰ میلیونی ازدواج خبر داد.

شعارسال: ناصر صبحی قره ملکی برگزاری دوره های آموزشی را به عنوان یکی از برنامه‌های هفته ازدواج نام برد و گفت: این آموزش ها برای جوانان و همچنین سمن های جوان فعال در حوزه ازدواج و خانواده پیش بینی شده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده به دیگر برنامه های این هفته همچون برگزاری جشنواره ها، همایش ها و نمایشگاه های حوزه ازدواج و خانواده اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره ها و همایش ها را در سطح ملی و استانی پیش بینی کرده ایم و در خصوص نمایشگاه ها علاوه بر سطح ملی و استانی در سطح شهرستان ها نیز نمایشگاه خواهیم داشت که در حاشیه جشنواره ها و یا به صورت مستقل برگزار می شوند.

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه همکاری با سمن ها و مراکز مختلف خبر داد و تاکید کرد: یک خبر خوب ایجاد تسهیلات گردشگری برای زوج های جوان است. به عنوان مثال با استان اردبیل برای استفاده زوج های جوان از مناطق تفریحی شهر سرعین با تخفیف حداقل ۵۰ درصدی هماهنگی هایی صورت گرفته و اقدامات لازم در این خصوص در حال انجام است.

صبحی با اشاره به اقدامات گردشگری استان قم و همچنین شهرستان کندوان گفت: از کارشناسان این حوزه می خواهم ظرفیت های استان خود را شناسایی کنند و با معرفی این ظرفیت راه را برای هماهنگی در خصوص گردشگری آسان ویژه جوانان هموار کنند.

وی همچنین از عقد قرارداد با دستگاه ها خبر داد و ادامه داد: می دانیم که بودجه برای انجام کارهای مختلف کم است و این مشکل در دستگاه های دیگر نیز وجود دارد ولی با ایجاد همکاری های مناسب با دستگاه های مختلف و استفاده از ظرفیت های یکدیگر قطعا راه برای انجام امور آسان تر خواهد شد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت سمن های جوان در برگزاری کلیه برنامه های این هفته اضافه کرد: سمن ها باعث رشد جامعه هستند و خوشبختانه به همت اداره کل مشارکت های اجتماعی جوانان تعداد و ظرفیت سمن های کلیه استان ها افزایش یافته است بنابراین تلاش شود بیشتر تفاهم نامه های همکاری با سمن های جوان بسته شود تا ضمن استفاده از این ظرفیت از مشارکت اجتماعی جوانان نیز برخوردار شویم

صبحی قره ملکی اعطای مجوز و تاسیس مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تعالی خانواده را نیز از دیگر برنامه های این هفته معرفی کرد و گفت: آنچه بدیهی است استفاده از متخصصین حوزه ازدواج و تعالی خانواده در مراکز تخصصی این حوزه است و بنده به هیچ وجه اجازه ورود افراد غیرمتخصص را نخواهم داد.

وی همچنین به بازنگری و اصلاح آیین نامه ها، دستورالعمل ها و پروتکل ملی مشاوره پیش از ازدواج اشاره کرد و افزود: علاوه بر این در نظر داریم عملکرد سایر دستگاه ها را در حوزه ازدواج و تعالی خانواده رصد کنیم تا جلوی موازی کاری و صرف هزینه های اضافه گرفته شود.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده همچنین به تشکیل کمیسیون تخصصی ازدواج و تعالی خانواده در ستاد ساماندهی امور جوانان، نظارت وارزیابی عملکرد استان ها و تالیف و انتشار کتب مرتبط با این حوزه اشاره کرد و گفت: البته هنوز در حوزه تالیف و انتشار کتاب اقدامات زیادی انجام نشده است اما کتابی در خصوص مشاوره پیش از ازدواج به لحاظ محتوایی تولید شده که انشاالله منتشر خواهد شد.

صبحی قره ملکی همچنین از خدمات وام ازدواج سخن گفت و خاطرنشان کرد: در این خصوص با بانک های مختلف و بانک عامل رای زنی کرده ایم و پس از گفتگو با ۱۰ بانک دولتی، ۱۸ بانک خصوصی و ۱ صندوق کارآفرینی تعدادی از آنها شروع به پراداخت وام ازداوج ۱۰ میلیون تومانی زوج های جوان کرده اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 29تیر1395، کدخبر: 3718292: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین