پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
محققان کشور با استفاده از نانوذرات مغناطیسی آهن، کیت‌هایی را عرضه کردند که بدون نیاز به سانتریفیوژ قادر به استخراج mRNA و بازیابی DNA است.

شعارسال: حسن رهنما، مجری طرح با بیان اینکه این مطالعات با عنوان «ساخت و استفاده از نانوذرات مغناطیسی آهن برای جداسازی و تخلیص مولکول‌های زیستی (اسیدهای نوکلئیک) به منظور ساخت کیت استخراج mRNA و بازیابی DNA از ژل آگارز» اجرایی شده است، گفت: این طرح با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران به پایان رسیده است.

وی با اشاره به جزئیات این پروژه، اظهار کرد: در این پروژه استفاده از نانوذرات مغناطیس آهن برای ساخت مجموعه‌ای از کیت‌ها مد نظر قرار گرفت تا در آزمایشگاه‌هایی همچون بیوتکنولوژی و پزشکی کاربرد داشته باشد.

رهنما با بیان اینکه استخراج مولکول‌هایی چون DNA، RNA و پروتئین توسط این کیت‌ها انجام می‌شود، یادآور شد: استخراج این مولکول‌ها از منابعی همچون بافت گیاهی، بافت انسان و خاک اجرایی شد.

مجری طرح در عین حال افزود: کیت‌هایی برای این منظور در بازار وجود دارد؛ اما این نوع کیت با توجه به سیستم آن و استفاده از نانوذرات متفاوت بوده و دارای برتری‌های فنی مانند عدم نیاز به سانتریفیوژ است.

به گفته وی، در راستای انجام این پروژه 5 اختراع نیز ثبت شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 4 اسفند 1395، کدمطلب: 95120402751 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین