پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۲۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
دکتر خسرو شهبازی با بیان مطلب فوق افزود: علاوه بر این ۱۹ هزار هکتار، در سطح ۱۰ هزار هکتار نیز کشت باغات دیم در استان در دستور کار داریم.
شعارسال: شهبازی با اشاره به اینکه سطح باغات استان نسبت به کل کشور پایین بوده و باید این سطح را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: ۱۶ درصد اراضی کشور باغ وجود دارد که اراضی باغی استان نسبت به کل کشور حدود ۴ درصد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: در یک برنامه بلند مدت نیز قصد داریم ۲۰ درصد از اراضی استان به باغات اختصاص یابد.

وی افزود: باغبانی علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی مفید می باشد، باعث بالا رفتن کیفیت هوا، تولید اکسیژن و تثبیت کربن و... می‌شود.

شهبازی در ادامه به توسعه باغات در سطح شهرستان دالاهو پرداخت و افزود: در شهرستان دالاهو ۴۲۰۰ هکتار باغ داریم که به دلیل خشکسالی دچار آسیب شده و نیاز به اصلاح و احیا دارند.

وی تصریح کرد: در راستای اصلاح و احیای باغات در استان در سطح ۲۶۰۰ هکتار اقدام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در دالاهو با وجود دو سد زمکان و آزادی امکان توسعه باغات فراهم شده است.

وی گفت: در شهرستان دالاهو ۱۰۰ هکتار باغات دیم ایجاد و ۳۰۰ هکتار باغ آبی نیز به شیوه نوین با بهره‌برداری از سد زمکان احیا می‌شوند.

شهبازی از ایجاد ۷۰۰ هکتار باغ در دره زمکان اشاره و افزود: باغات این دره کهن سال بوده و نیازمند توسعه و احیا می‌باشد.

وی از برنامه اساسی توسعه باغات پسته، بادام، گل محمدی و سایر ارقام در مناطقی از استان که با محدودیت منابع آبی روبرو هستند خبر داده و افزود: در این مناطق ارقامی که نیاز آبی کمتر دارند کشت باغی خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در عمده مناطق زیر دست سدها و سامانه گرمسیری توسعه باغات صورت می‌گیرد.

شهبازی در پایان افزود: به متقاضیان احیا و اصلاح باغات خدمات کارشناسی، تسهیلات بانکی و یارانه نهال ارائه می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 9 اسفند 1395، کدخبر: 3918916 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
0
0
ان شاالله
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین