پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۶۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
مدیرکل دفتر توانمند سازی معلولین سازمان بهزیستی از برنامه‌ ریزی برای اجرای طرح مناسب‌سازی منازل معلولان کشور خبر داد.

شعار سال: افروز صفاری‌فرد در حاشیه نشست علمی کاربردی دبیران کمیسیون‌های پزشکی کشور در سمنان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه اعتبارات خوبی به این طرح اختصاص یافته و در سال آینده اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی منازل و خودروی معلولین از طرح‌های هدفگذاری بهزیستی در سال 96 است، افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در کنار مناسب‌سازی فیزیکی منازل معلولین از اهداف این طرح ملی است.

مدیرکل دفتر توانمند سازی معلولین سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه معلولان روستایی نیز از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند افزود: افزایش برنامه‌های توانبخشی از اهداف اجرایی بهزیستی در سال پیش رو است.

این مقام مسئول با اشاره به لزوم اجرای طرح مناسب‌سازی معابر در کشور، اضافه کرد: معابر شهری باید به‌گونه‌ای مناسب‌سازی شوند که فرد معلول بتواند از خدمات ارائه شده بهره‌مند شود و به سهولت نیازهای اجتماعی خود را مرتفع کند.

وی از هدفگذاری بهزیستی برای تمرکز بر توانبخشی مبتنی بر جامعه خبر داد و خاطرنشان کرد: همراهی جامعه برای بهبود زندگی معلولین جامعه امری ضروری است.

صفاری‌فرد از معلولین جسمی-حرکتی به عنوان بیشترین معلولان کشور نام برد و گفت: بیش از یک‌میلیون و 200 هزار معلول در کشور وجود دارد که معلولین جسمی-حرکتی بیشترین فراوانی را در بین آنها دارند و معلولین ذهنی نیز در رتبه دوم قرار دارند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 11 اسفند 1395، کد مطلب: 95121107105:www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین