پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۹۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
یک کارشناس آموزش و پرورش گفت: ایجاد تالارهای گفت‌وگوی مجازی با موضوع پیشگیری و ضد الگو نشان دادن مصرف و خرید و فروش مواد مخدر صنعتی و شیمیایی می‌تواند در نهادینه شدن برنامه‌های پیشگیرانه موثر واقع شود.

شعار سال: سید رضا اسدی کارشناس آموزش و پرورش گفت: رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با توجه به بحرانی شدن شیوع مواد مخدر صنعتی و روان گردان‌ها مهم و حائز اهمیت است ، ایجاد تالارهای گفت‌وگوی مجازی در رابطه با اعتیاد به منظور شناخت عوامل تاثیرگذار در گرایش نوجوانان به آسیب‌های اجتماعی نیز می‌تواند گام مهمی در مهار و کنترل اعتیاد باشد.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان بیش از سایر اقشار در معرض خطر اعتیاد به مصرف مواد مخدر قرار دارند، اظهار کرد: باید با گسترش برنامه های ورزشی، اردوهای تفریحی، برگزاری نمایشگاه، مسابقات، جشنواره‌های هنری مختلف اعم از سرود، مقاله نویسی، روزنامه دیواری، تئاتر و غیره ضمن توجیه کردن دانش آموزان نسبت به راه‌های پیشگیری از اعتیاد، زمینه‌های مسوول پذیری و امید و نشاط نیز در آنان فراهم شود.

این کارشناس آموزش و پرورش ادامه داد: ارایه خدمات مشاوره‌ای و بهره‌وری از مشاوره‌های تلفنی و رایانه‌ای نیز می‌تواند نیاز نوجوانان را به داشتن یک حامی در برابر عدم گرایش به سمت مصرف مواد مخدر به دلیل نیازهای کاذب تامین کند.

به گفته اسدی، بدون شک نیاز نوجوانان در معرض آسیب به مصرف مواد مخدر به خدمات مشاوره‌ای به مراتب بیشتر از دیگران است، تقویت کانون‌ها و تشکل‌های دانش آموزی نیز برای انجام برنامه‌های پیشگیری از مصرف مواد مخدر باعث رشد اجتماعی و عقلی آنها می‌شود.

وی تصریح کرد: چنین تلاش‌هایی می‌تواند در ایجاد شبکه فراگیر اجتماعی پیشگیری از مصرف مواد مخدر نیز موثر واقع شود.

اسدی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش بسزایی برای تحقق رویکرد مبارزه اجتماعی با مواد مخدر در همیاری با نهادهای آموزشی دارند، اظهار کرد: تهیه و تولید مستمر برنامه‌های دیداری و شنیداری و الکترونیکی، ایجاد تالارهای گفت‌وگوی مجازی با موضوع پیشگیری و ضد الگو نشان دادن مصرف خرید و فروش مواد مخدر و روان گردان‌ها می‌تواند در نهادینه شدن برنامه‌های پیشگیری موثر واقع شود.

وی ادامه داد: اگر چه طی سال‌های اخیر برنامه‌های مناسبی برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در مدارس با عنوان پیشگیری مدرسه محور، مدارس مروج سلامت و برنامه مهارت‌های زندگی آغاز شده اما متولیان آموزشی و پرورشی باید نسبت به تقویت برنامه‌های پیشگیری از مواد مخدر متناسب با سرعت آسیب‌های اجتماعی برنامه ریزی و حرکت کنند تا این روند در آینده به بحران تبدیل نشود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 13 اسفند 1395، کدخبر: 13951211001262، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
بخدا شما خیلی جالبید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین