پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۷۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
یک منبع در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن مصمم است عملیات الرقه را با مشارکت ترکیه و هم پیمانانش در ائتلاف بین‌المللی آغاز کند.

شعار سال: یک منبع در وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه تأکید کرد که واشنگتن مصمم است عملیات الرقه را با مشارکت ترکیه و هم پیمانانش در ائتلاف بین‌المللی آغاز کند.

این منبع گفت: «ما به تدوین طرح‌هایی برای مراحل بعدی آزادسازی الرقه، به همراه همپیمانان‌مان و مشخصا ترکیه، ادامه خواهیم داد.»

وی خاطرنشان کرد که گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه»، با پشتیبانی واشنگتن، از 4 نوامبر 2016 تاکنون 6 هزار کیلومتر مربع از خاک سوریه را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کرده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که «طلال سلو» سخنگوی رسمی «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کرده است، این «نیروها» مشارکت ترکیه در عملیات آزادسازی الرقه را قاطعانه رد می‌کند.

در حالی‌که، «ابراهیم کالین» سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه، روز پنجشنبه گفت: «هنوز درباره اینکه عملیات بازپس‌گیری الرقه به چه کسی سپرده شود تصمیمی گرفته نشده است.»

انتظار می‌رود که نیروهای ائتلاف در هفته‌های آینده به شهر الرقه که پایگاه اصلی گروه تروریستی داعش است، حمله کنند.

در چند روز گذشته نیرویی مجزا از کماندوهای ارتش آمریکا به نزدیکی شهری در شمال غرب الرقه اعزام شدند. این نیروها که مجهز به خودروهای زره‌پوش بودند در تلاشند تا به درگیری‌های بین نیروهای دموکراتیک سوریه و یک گروه شورشی مورد حمایت ترکیه خاتمه دهند.

روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از مقام‌های دفاعی آمریکا گفته است که این تفنگداران از پایگاهی در «سن دیه‌گو» و از طریق جیبوتی و کویت به شمال سوریه رفته‌اند.

به گفته مقامات، این نیروها یک واحد آتشبار در این منطقه ایجاد کرده که امکان شلیک گلوله‌های 155 میلی‌متری را خواهد داشت.

یکی دیگر از واحدهای تفنگدار دریایی آمریکا ماموریتی مشابه را در اوایل عملیات تصرف موصل از داعش در سال گذشته انجام داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی تابناک، تاریخ انتشار 20 اسفند 1395، کد مطلب:675599 : www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
0
این یعنی حضور بیشتر و مقابله با روسیه و هم پیمانانش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین