پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۱۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: متاسفانه در کشور ما فرهنگ مراجعه به داوری به درستی شکل نگرفته و مردم به جای مراجعه به داوری یک راست به سراغ دادگستری می‌روند.

شعارسال: حجت الاسلام صادقی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در خصوص برگزاری همایش ملی صبر گفت:ستاد ملی صبر برای اولین بار با نظر مستقیم رئیس قوه قضاییه در سال 95 تشکیل شده است.

وی افزود: ما اعتقادمان این است که این ستاد باید به سمتی حرکت کند که گذشت، بخشایش و رضایت را در جامعه رواج دهد.

وی تصریح کرد: از نظر ما صبر مخفف، صلح بخشایش و رضایت است و باید این فرهنگ در میان مردم شکل بگیرد.

صادقی گفت: شاید بپرسید این مقوله چه ارتباطی با وظایف قوه قضاییه دارد که باید در پاسخ بگوییم دستگاه قضا دستگاه عدالت ورز است و یکی از کارکردهای آن باید این باشد که مردم پیش از آمدن به دستگاه قضایی با صلح و سازش و بخشایش بتوانند مشکلات خود را حل کنند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه تصریح کرد:‌ متاسفانه در کشور ما فرهنگ مراجعه به داوری به درستی شکل نگرفته و مردم به جای مراجعه به داوری یک راست به سراغ دادگستری میروند.

وی افزود: در خصومت‌های زن و شوهری هم متأسفانه طرفین به داوری عادل مراجعه نمی‌کنند و صرفا به سراغ دادگاه می‌روند فارغ از اینکه در دادگاه قوانین رعایت می‌شود و از صلح و سازش خبری نیست.

صادقی خاطرنشان کرد: از این رو است که همیشه یکی از طرفین مراجعه کننده به دادگاه ناراضی است و حتما مستحضرید که وقتی پای زن و شوهری به دادگاه باز شود دیگر دلشان از یکدیگر راضی نمی‌شود و این درگیری‌ها بیشتر می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22اسفند1395، کدخبر: 13951222000415: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین