پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
استنشاق گاز منوکسید کربن در یکی از اقامتگاه های موقت سطح شهر مشهد تعداد ۲۹ زائر حرم رضوی را دچار مسمومیت کرد.

شعار سال : تعداد ۲۹ زائر حرم رضوی روز جمعه در مشهد مقدس بر اثر استنشاق گاز منو اکسید کربن دچار مسمومیت ناشی از گازگرفتگی شدند که با حضور به موقع آتش نشانان و نیروهای اورژانش جان این زائران نجات داده شد.

مقارن ساعت هفت صبح روز جمعه با بروز نشانه های حالت سردرد، تهوع و سرگیجه در تعدادی از زائران حاضر در یکی از اقامتگاه های مشهد در بولوار جمهوری از سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی درخواست کمک شد.

فرمانده نجات ایستگاه شماره دو سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در تشریح جزییات این حادثه گفت: حوالی ساعت هفت صبح امروز با اعلام حادثه ای مبنی بر گاز گرفتگی تعدادی از زائران مستقر در نمازخانه ای به مساحت تقریبی ۳۰۰ متر مربع در محل اقامتگاهی که برای زائران در نظر گرفته شده بود، ستاد فرماندهی آتش نشانی مشهد بلافاصله نجاتگران ایستگاه شماره دو را به محل حادثه واقع در بولوار جمهوری و خیابان بزرگمهر کرد.

مرتضی مختارزاده با اشاره به نحوه نادرست استفاده از وسایل گرمایشی در محل حادثه ابراز داشت: استفاده از دود کش غیر استاندارد(آکاردئونی) با قطر نامتناسب و همچنین شیب منفی دود کش در خارج از ساختمان موجب نشت گاز منو اکسید کربن در محل اقامت زائران و مسموميت تعداد ۲۹ نفر شد.

وی با اشاره به وجود درصد بالایی از گاز سمی منو اکسیدکربن در محل اسکان زائران بیان کرد: همزمان با اقدامات ایمنی لازم، مصدومان این حادثه توسط اتوبوس اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ نشرخبر : 20 آذر 1394 کد مطلب : 2997504 www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین