پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۱۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
تولیت آستان قدس رضوی در جریان بازدید از زائرشهر رضوی این پروژه را جلوه‌ای از اشتغال و تولید در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» دانست و گفت: امیدواریم امسال در ایام دهه کرامت رضوی فاز یک آن به بهره برداری برسد.

شعار سال: حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید‌ابراهیم رئیسی زائر شهر رضوی را اقامتگاهی برای اسکان زائران کم‌درآمد حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) معرفی و اظهار داشت: عنوان «زائر شهر» به این معناست که بسیاری از خدمات مورد نیاز و ضروری زائران در این شهر فراهم و قابل ارائه است. این پروژه در ایام ماه مبارک رمضان سال 95 آغاز شده و امیدواریم امسال در ایام دهه کرامت رضوی فاز یک آن به بهره برداری برسد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مهندسان، کارگران و دست اندرکاران این پروژه در یک سال به طور شبانه‌روزی و در شرایط جوی مختلف برای احداث یک بنای ماندگار تلاش کردند و امروز این پروژه عظیم را با ظرفیت اسکان پنج هزار زائر در شبانه‌روز به آستانه بهره‌برداری رسانده‌اند.

وی با تاکید بر استفاده از کالاهای ایرانی در پروژه زائر شهر رضوی، اظهار کرد: در این پروژه مقید هستیم حتما از کالای ایرانی استفاده شود، تمام مصالح و تجهیزات استفاده شده در این پروژه ایرانی هستند، مگر اینکه نمونه مشابه ایرانی کالایی وجود نداشته و یا استفاده از نمونه ایرانی ممکن نباشد.

رئیسی پروژه زائر شهر را جلوه‌ای از تولید و اشتغال برشمرد و اظهار کرد: این پروژه جلوه‌ای از تولید در راستای تولید مسکن موقت برای زائران رضوی و اشتغال برای بسیاری از مشاغل مرتبط با ساختمان است. ساختمان‌سازی از جمله اقتصادهای پیشرانی بوده که بسیاری از مشاغل دیگر را به تحرک می‌اندازد و سبب اشتغال‌زایی و رونق در بسیاری از مشاغل می‌شود.

وی ضمن اظهار امیدواری برای کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر با راه‌اندازی این پروژه، عنوان کرد: با توجه به معضلات کمبود پارکینگ به‌ویژه در هسته مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر امیدوار هستیم زائران با آسایش خاطر خودروهای خود را در این زائر شهر پارک و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به سهولت به حرم مطهر رضوی مشرف شوند.

‌رئیسی با اشاره به اهمیت مشارکت عمومی در اجرای پروژه‌های خیر‌خواهانه و عام‌المنفعه تصریح کرد: هنگامی که در پروژه‌ای احساس مشارکت عمومی وجود داشته باشد، علاوه بر اینکه پروژه‌ها به بهترین شکل ممکن توسط مردم انجام می‌شود، آثار فرهنگی بسیار مثبت و ارزشمندی نیز به دنبال خواهد داشت؛ در این پروژه نیز علی‌رغم اینکه دعوت عمومی بارزی انجام نشده بود اما بسیاری از خیران حضور فعالانه‌ای یافتند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه زمین این پروژه متعلق به امام رضا(ع)، ساختمان آن برای زائران حضرت امام الرئوف است و خیران با مشارکت در احداث آن خادمان حضرت هستند، تصریح کرد: بنا داریم پس از اتمام این پروژه تابلویی مشتمل بر خیران و سازمان‌هایی که در احداث این بنا مشارکت داشته‌اند، در محل پروژه نصب کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 12 تیر 96، کد مطلب: 1452292:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین