پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۴۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
سومین دور از مذاکرات آستانه با نشست‌های مشورتی درباره بحران سوریه بدون حضور مخالفان سوری صبح روز سه‌شنبه آغاز شد، اما دمشق به حضور نیافتن مخالفان واکنش نشان داد.

شعار سال: به نقل از سایت شبکه العربیه، در حالی نشست‌های مشورتی درباره بحران سوریه در آستانه آغاز شده که محمد علوش، عضو هیئت عالی مذاکرات سوریه شب گذشته از تحریم مذاکرات آستانه در دور سوم خود که قرار است دو روزه باشد، خبر داد.

وی دلیل این کارشکنی مخالفان را به مواضع روسیه و اقدامات نظام سوریه ربط داد.

علوش در توئیتر خود نوشت: روسیه وعده‌های بزرگی در میز مذاکرات می‌دهد اما در واقعیت افسرانش را برای تهدید سوری‌ها می‌فرستد.

اسامه ابو زید، سخنگوی مخالفان نیز اعلام کرده بود، مخالفان تصمیم نهایی خود را برای نرفتن به آستانه سه گرفته‌اند.

وی گفته بود، این تصمیم در نتیجه کارشکنی روسیه و نقض‌های آتش‌بس از سوی نظام سوریه گرفته شده و این تصمیم به ترکیه به عنوان حاملی اصلی مخالفان ابلاغ شده است.

بشار جعفری، رئیس هیئت دمشق در مذاکرات امروز به عدم حضور مخالفان واکنش نشان داد و گفت: ما اینجا نیامده‌ایم که گروه‌های مسلح را ببینیم ما تنها برای دیدار با تضمین‌کنندگان و ناظران نشست یعنی ایران و روسیه به آستانه آمده‌ایم.

رئیس هیئت دولت سوریه گفت: ما خواهان موفقیت نشست آستانه هستیم چه افراد مسلح باشند و چه نباشند.

جعفری ادامه داد: عدم شرکت و حضور مخالفان مسلح در آستانه به دیدگاه دولت سوریه کمک می‌کند و نشان می‌دهد این گروه‌ها بویی از سیاست نبرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ترکیه باید مسئولیت نیامدن مخالفان را به عنوان یکی از ناظران آتش‌بس برعهده بگیرد.

وزارت خارجه قزاقستان نیز در بیانیه‌ای امروز از ورود هیئت‌های روسیه، ایران و ترکیه به آستانه برای برگزاری دور سوم مذاکرات خبر داد و افزود: هیئت مخالفان جنوب سوریه نیز امروز برای مشارکت در مذاکرات وارد آستانه می‌شود.

مخالفان جنوب سوریه را اردن راضی به مشارکت در مذاکرات کرده است.

غیرت عبدالرحمانف، وزیر خارجه قزاقستان تصریح کرد، مذاکرات آستانه به بررسی وضعیت حقوقی مناطقی خواهد پرداخت که در آنجا آشتی‌هایی صورت گرفته است.

وزیر خارجه قزاقستان تاکید کرد: نشست آستانه همچنین به بررسی تشکیل کارگروهی برای تبادل اطلاعات درباره اسیران، مفقودین و بازداشت‌شده‌ها می‌پردازد.

عبدالرحمانف افزود: در نشست آستانه مساله خنثی سازی مین‌ها در موسسات انسانی بررسی خواهد شد.

این در حالی است که منابع دیپلماتیک در آستانه اعلام کردند، مذاکرات آستانه احتمالا به دلیل تاخیر در حضور افراد مسلح مخالف یک روز تمدید شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ 24 اسفند 95، کد مطلب: 95122415452: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
0
0
چه واکنشی و برای چی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین