پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۳۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
در حالی که قرار است پنجشنبه دور پنجم مذاکرات ژنو برگزار شود، استفان دی میستورا به مسکو رفته و با لاوروف دیدار کرده است. لاوروف در این دیدار اعلام کرد، باید پیشرفتی که در دور اخیر مذاکرات سوریه در ژنو حاصل شد، تثبیت شود.

شعار سال: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه چهارشنبه در دیدار با استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه تاکید کرد، وضعیت کنونی در حل و فصل بحران سوریه لحظه‌ای سرنوشت ساز به شمار می‌آید.

وی خواستار تثبیت پیشرفت "شکننده‌ای" شد که در دور اخیر مذاکرات ژنو حاصل شد.

وزیر خارجه روسیه بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای تحقق پیشرفت‌های چهار دور قبلی مذاکرات از جمله تدوین قانون اساسی،‌ برگزاری انتخابات، آغاز مرحله گذار سیاسی و مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وی ادامه داد: این بسته‌ها از درخواست‌های ضروری وارده در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت است و من می‌خواهم مقدمات دور آتی مذاکرات را با شما بررسی کنم و به ایده‌های شما در این خصوص گوش کنم.

لاوروف بر اهمیت مشارکت در اجرای بندهای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تاکید کرد.

استفان دی‌میستورا نیز نسبت به اوضاع میدانی در سوریه ابراز نگرانی کرد اما نسبت به حضور تمامی گروه‌ها در مذاکرات ژنو ابراز خرسندی کرد که بر عزم آنها برای حل سیاسی بحران تاکید دارد.

وی تاکید کرد، چهار بسته‌ای که لاوروف از آن حرف زد در چارچوب اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و بیانیه ژنو است.

دی‌میستورا تاکید کرد: من در ابتدای جلسه نخواهم بود چون در مسکو و آنکارا مشغول رایزنی هستم. اما عصر پنجشنبه وارد ژنو می‌شوم و تا آن زمان رمزی عزالدین رایزنی‌های روز اول مذاکرات را اداره می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که باید تلاش عملی برای نتایج قبلی، منسجم باشد و مذاکرات درباره قانون اساسی جدی گرفته شود.

قرار است دی‌میستورا در جریان مذاکرات ژنو پنج برای اطلاع یافتن رهبران عرب از نتایج مذاکرات به اردن سفر کند. چون در اواخر مارس اردن میزبان نشست سران عرب است.

سایت‌های اردنی گزارش دادند، فرستاده سازمان ملل به سوریه در جریان برگزاری نشست سران عرب در امان به اردن سفری کوتاهی خواهد داشت و گزارشی را به شورای امنیت در نیمه اول ماه آینده ارائه می‌کند.

این در حالی است که هیئت دولت سوریه و مخالفان تاکید کرده‌اند که در مذاکرات ژنو شرکت می‌کنند و در این راستا هیئت سوریه به ریاست بشار جعفری امروز وارد ژنو می‌شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 2 فروردین 1396، کد مطلب: 96010200379:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین