پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۶۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید زمینه را برای سرمایه گذاری و ورود بخش خصوصی در حوزه تولید فراهم کنیم، گفت: ایجاد اخلال در کار بخش خصوصی مقابله با فرمایشات رهبری است.
شعارسال: اسحاق جهانگیری پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای آب استان کرمان با تاکید بر اینکه باید مستند بر آمار مسئولان صحبت کنند، اظهار داشت: نباید آماره های رسمی کشور را خدشه دار کرد.

وی با اشاره به ارائه گزارش اقتصاد مقاومتی به رهبر معظم انقلاب و سران سه قوه، عنوان کرد: این گزارش حکایت از موفقیت ها در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ پیش بینی برای ارائه تسهیلات به هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی بود، عنوان کرد: خوشبختانه در پایان سال ۹۵ موفق شدیم بیشتر از برنامه ریزی عمل کنیم و به ۲۴ هزار واحد صنعتی منابع بانکی پرداخت شده است.

جهانگیری با اشاره به رشد قابل توجه بخش صنعت در سال ۹۵ گفت: طرح های صنعتی زیادی نیز راه اندازی شد.

وی به عملکرد دولت در بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: در سال ۹۱ مجموع گندمی که از کشاورزان خریداری شد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود که این رقم در سال ۹۵ به ۱۱.۵ میلیون تن رسید.

وی با اشاره به تمرکز دولت بر روی میادین مشترک نفتی و گازی بیان داشت: در حال حاضر مقدار برداشت نفت ایران افزایش پیدا کرده است.

جهانگیری با اشاره به گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: با گاز رسانی به این استان اکنون تمامی استان های کشور از نعمت گاز برخوردار شده اند.

وی با تاکید بر اینکه باید با خلق منابع مالی مدیریت داشت، گفت: مدیریت کردن با داشتن منابع مالی کار آسانی است و باید اعلام کنیم خوشبختانه پروژه‌ها با بودجه دولت انجام نشده و همه آنها ابتکاراتی از سوی مدیران بوده است.

معاون اول رئیس جمهور به راه اندازی ۳ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور اشاره کرد و افزود: ۸۰ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این شرکتها مشغول کار شده اند.

وی سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افراد جویای کار به جمعیت بیکاران کشور اضافه می شود؛ تصریح کرد: بیکاری و اشتغال جوانان مهم ترین چالش پیش روی نظام است.

جهانگیری با بیان اینکه مردمی‌کردن اقتصاد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، افزود: در این راستا باید به بخش خصوصی کمک کرد تا وارد میدان شود.

وی با تاکید بر اینکه اخلال در کار بخش خصوصی مقابله با فرمایشات رهبری است، افزود: باید فضا را برای بخش خصوصی باز گذاشت و زمینه سرمایه گذاری را فراهم کرد.

جهانگیری تصریح کرد: برای بر زمین نماندن فرمایشات رهبری باید بخش خصوی را تکریم کرده و زمینه تولید را فراهم کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیار آذربایجان، تاریخ انتشار: 2 فروردین 1396، کدخبر: 31272، www.diyareazarbaijan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین