پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفتگو به نقش مردم، دولت و مجلس در تحقق شعار سال پرداخته و از سیاست های نفتی دولت انتقاد کرد.

شعار سال: محمد اسماعیل سعیدی در خصوص تبیین شعار سال جاری گفت: مشکلات اقتصادی اولویت مهم کشور است چرا که در حوزه اشتغال و صادرات با مشکل جدی روبرو هستیم و نمی شود به آمارها دل خوش کرد.

وی با بیان اینکه اکنون در جنگ اقتصادی هستیم؛ تصریح کرد: دشمن متوجه ضعف ما در مسائل اقتصادی شده و به دنبال تشدید تحریم ها است؛ تحریم هایی که در دولت های گذشته آمریکا بوده و دولت جدید این کشور نیز ادامه می دهد.

فاصله اقدامات صورت گرفته با سطح انتظارات زیاد است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس برآورده نشدن سطح انتظاارت اقتصادی را از عوامل مهم تاکید رهبر انقلاب بر مسائل اقتصادی در شعار امسال دانسته و ادامه داد: فاصله اقدامات صورت گرفته در سال های گذشته با سطح انتظارات زیاد است.

وی به نقش مردم در تحقق شعار سال اشاره داشته و تاکید کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مردم باید در جهت حل مشکل اقتصادی مشارکت کنند و در سبک زندگی و خرید مایحتاج خود از تولیدات داخلی استفاده کنند.

سعیدی افزود: مردم لازم است در مسیر سرمایه گذاری مشارکت داشته باشند و البته دولت باید زمینه و زیرساخت های لازم برای آن را فراهم کند.

اگر کسی بگوید که در کشور مشکل بیکاری نداریم؛ شعار داده است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به انتظارات مردم از دولت در تحقق شعار سال اشاره کرده و گفت: دولت باید موانع را از مسیر تولید و اشتغال بردارد و از تولید کننده و صادر کننده حمایت کند و زمینه را برای مشارکت مردم فراهم کند تا اقتصاد کشور درون زا شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با بحران بیکاری در کشور روبرو هستیم و اگر کسی بگوید که در کشور مشکل بیکاری نداریم؛ در واقع شعار داده است.

این نماینده مجلس با انتقاد از وابستگی دولت به نفت، گفت: دولت بیشترین وابستگی را به نفت دارد و شاخص های اقتصادی را بر اساس آن اعلام می کند و باید از این وابستگی خارج شویم در غیر اینصورت مشکل اقتصادی کشور حل نمی شود.

مجلس باید نظارت خود را بیشتر کند

وی اذعان داشت: وابستگی به نفت اقتصاد و تولید داخلی کشور را فلج کرده و مدیران را تنبل بارآورده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین به نقش مجلس در تحقق شعار سال پرداخته و افزود: مجلس باید حوزه نظارت خود را تقویت کند و ضعف ها و خلاهای قانونی موجود بر سر راه تولید را شناسایی و اصلاح کند و قوانینی را که مانعی بر سر راه تولید هستند را حل کند و همچنین از تصویب قوانین ضد و نقیض در حوزه اقتصاد پرهیز کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ائل خبر، تاریخ 2 فروردین 96، کد مطلب: 54306: www.elpress.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین