پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۷۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه سفرهای نوروزی یا طرح نوروزی بزرگترین و پرحجم ترین عملیات ترافیکی و انتظامی سال است، گفت: شاید مانند سفرهای نوروزی در دنیا وجود نداشته باشد.

شعار سال: سردار اسکندر مومنی در مراسم استقبال از مسافران نوروزی در پلیس راه آزادراه کرج-قزوین که صبح امروز برگزار شد اظهار داشت: عوامل نیروی انتظامی در حالی که مردم در حال سفر هستند برای تامین امنیت و آرامش، ارائه تسهیلات و خدمات حضور دارند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه سفرهای نوروزی یا طرح نوروزی بزرگترین و پرحجم ترین عملیات ترافیکی و انتظامی سال است، ادامه داد: شاید مانند سفرهای نوروزی در دنیا وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز مردم در طول 2 هفته به سفر می‌روند، بیان کرد: مردم یکبار به سفرهای طولانی به شهرهای سیاحتی و زیارتی و یکبار به سفرهای کوتاه دید و بازدید می‌روند.

مومنی با بیان اینکه برای بزرگترین و پرحجم ترین عملیات ترافیکی سال باید تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود، اضافه کرد: به طور قطع هیچ دستگاهی به تنهایی از عهده این امر مهم برنمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها،دولت و کشور در خدمت این طرح بزرگ هستند، عنوان کرد: در 24 اسفند ماه سال گذشته رزمایش بزرگ با هماهنگی همه دستگاه‌ها طراحی و آماده شد که اورژانس، راهداری، هلال احمر، میراث فرهنگی، امداد خودروها، نیروی انتظامی، رسانه‌ها، وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و آتش‌نشانی در آن حضورداشتند.

جانشین ناجا با بیان اینکه تمام این دستگاه‌ها توان خود را در اختیار گرفتند و برای ارائه خدمات و تسهیلات برای سفرهای نوروزی با هم هماهنگ کردند، افزود: این امر یک کار کاملا بین بخشی و دستگاهی است که چند سال است در حال برگزاری است.

مومنی با اشاره به اینکه این امر در تمام کشور در جاده، شهر، اماکن زیارتی و سیاحتی در حال انجام است، گفت: از رسانه‌ها به سبب اطلاع‌رسانی لحظه‌ای سپاسگزارم که مردم توانستند سفر خود را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه موج نخست سفرها به پایان رسیده است، ادامه داد: موج دوم سفرها شکل گرفته است و بسیاری از مردم سفر کردند و مابقی در حال عزیمت هستند.

مومنی با اشاره به اینکه طرح نوروزی از 25 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است و تا 15 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد، اظهار داشت: این آرایش و آمادگی باید تا پایان روز 15 فروردین ماه سال جاری ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه این آمادگی باید از مرحله نخست بیشتر باشد، ادامه داد: خود سفر در عین شیرینی، خستگی به همراه دارد و مردم و مسافران در رانندگی ممکن است خستگی بر آنها عارض شود و باید با همین آرایش، آمادگی بیشتری برای بازگشت پرحجم‌تر داشته باشیم.

مومنی با اشاره به اینکه تراکم موقع برگشت از سفر بیشتر است، عنوان کرد: طبق آمار در موج نخست سفر فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

وی با بیان اینکه تصادفات در مجموع کمتر شده است، اضافه کرد: جرائم عمومی نسبت به مدت مشابه کمتر شده است و مجروحان هم کمتر شده اند در حالی که سفرها چند درصدی افزایش یافته است.

جانشین ناجا با اشاره به اینکه این کاهش‌ها در حالی است که در دور نخست سفرها شاهد بارش باران بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به این بارندگی و برف در ارتفاعات پیش‌بینی افزایش تصادفات شده بود در حالی چنین چیزی رخ نداد.

وی با اشاره به اینکه تعداد کشته‌ها نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش یافته است، گفت: باید تلاش شود هیچ کس در جاده کشته نشود.

مومنی با بیان اینکه تعداد کشته‌ها و جانباختگان سر صحنه تصادفات در موج نخست سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش یافته است، ادامه داد: مجروحان 5 درصد کاهش یافته است.

مومنی با اشاره به موضوعات امنیتی و انتظامی گفت: جرایم و سرقتهای مهم 6 درصد کاهش یافته است و جرائم خشن هم کاهش یافته است.

جانشین ناجا با بیان اینکه در شاخص‌های امنیتی و نظامی به طور تقریبی در همه شاخص‌ها کاهش قابل توجهی وجود داشته است، اضافه کرد: در مجموع علیرغم افزایش سفرها مردم قوانین رانندگی را بیشتر رعایت کردند.

وی با اشاره به اینکه در سالهای 84 و 85، 28 هزار نفر در جاده‌ها کشته می‌شدند، بیان کرد: در آن سالها نزدیک به 7 میلیون خودرو وجود داشت اما 28 هزار نفر کشته می‌شدند.

مومنی با بیان اینکه این آمار در سال 95 به 16 هزار کشته رسیده است، اضافه کرد: تعداد خودرو به 19 میلیون رسیده است و حجم سفرها افزایش یافته است.

مومنی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها باید آمادگی خود را حفظ کنند، افزود: مردم هم در مرحله دوم سفر تلاش کنند که کاهش تصادفات از مرحله نخست بیشتر باشد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم شرایط جوی ناپایدار بر اساس پیش‌بینی‌ها وجود دارد، گفت: اما در هر شرایط جوی راننده با رعایت قوانین می‌تواند سبب کاهش تصادفات شود.

مومنی با بیان اینکه از همه مسئولان استان البرز سپاسگزارم، ادامه داد: استان البرز دارای ویژگی پرترددترین محور کشور، تهران، کرج و قزوین است.

جانشین ناجا با اشاره به اینکه پرترددترین استانهای کشور استان مازندران، گیلان، قم، فارس و خراسان رضوی است، تاکید کرد: پرترددترین محورو جاده کشور استان البرز است.

وی با اشاره به اینکه به سبب اینکه استان البرز هم مقصد است و هم محل عبور، پرتردد است بیان کرد: مسولان استان البرز هم باید سفرهای استانیو حجم بالای عبور از استان رامدیریت کنند.

مومنی با بیان اینکه کاهش تصادفات در ایام نوروز در البرز از میانگین کشور بیشتر است، افزود: محور کرج به چالوس یکی از پرترددترین محورهای کشور است که دارای شرایط جوی بسیار متفاوت است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 06 فروردین 1396، کد مطلب:1364258 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین