پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۳۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
آبگرم گیوی، غار یخگان و سد گیوی، سه منطقه نمونه گردشگری شهرستان کوثر با پدیده خاص و منحصر به فرد، تلاقی سه ضلع گردشگری این شهر را تشکیل داده اند که این روزها میزبان هزاران گردشگر و میهمانان نوروزی هستند.
شعارسال: آبگرم معدنی گیوی در 5 کیلومتری مرکز شهرستان کوثر قراردارد که در این مجتمع آبدرمانی، آب با دمای 60 درجه سانتیگراد از دل کوه بیرون می آید و برای کمر درد و مفاصل و امراز پوستی درمان خوبی است.

روبروی این آبگرم معدنی و در فاصله 500 متری، غار بوزلوق(غار یخگان)خودنمایی می کند که نظر گردشگران و میهمانان بسیاری را جلب کرده است.

داخل این غار در تابستان های گرم و طاقت فرسا، بصورت یخچال طبیعی عمل کرده و بسیار سرد است که اهالی منطقه و گردشگران بسیاری از این غار طبیعی بازدید می کنند.

کمی آن طرف تر هم ضلع دیگر این مثلث گردشگری و منحصر به فرد شهر را، سد گیوی تشکیل داده است که نمایی زیبا را در حاشیه باغات شهر به وجود آورده است.

در این منطقه شاهد منحصربفردترین پدیده طبیعت هستیم، یک طرف دامنه کوه را بوزلوق ( منطقه سرد و یخچال طبیعی )، طرف مقابل را آبگرم معدنی همراه با دمای 60 درجه سانتیگراد و دیگر ضلع گردشگری این منطقه سد گیوی که با نمای زیبای خود منظره و طبیعت خاصی را در فصول متعدد به تصویر کشیده است.

این تقابل سه جانبه که تنها "آب" موجودیت آنها را تعیین کرده است، بین سه محیط سرد، گرم و معتدل در یک منطقه بخصوص و مثلثی شکل، ظرفیت جذب میلیونها گردشگر و توریست را داراست.

اطلاعات تکمیلی "غار یخگان"، " آبگرم گیوی" و سد گیوی در شهرستان کوثر

غار یخگان به مساحت هزار و 100 هکتار یکی از مناطق تحت مدیریت زیست محیطی استان محسوب می شود.

غار یخگان در ارتفاع دو هزار و 400 کیلومتر از سطح دریا و در فاصله 77 کیلومتری از مرکز شهرستان خلخال قرار گرفته و وجه تسمیه این غار به علت وجود خاصیت یخچالی در بخشی از غار است.

ویژگی منحصر به فرد غار یخگان موجب شده است اهالی ساکن در محدوده آن از این غار به عنوان یخچالی در فصول گرم سال استفاده کنند.

همچنین مجاورت غار با آبگرم 60 درجه سانتیگراد گیوی موجب شده است گردشگران با مراجعه به این منطقه در فاصله زمانی کوتاهی قندیل یخ و آبگرم را مشاهده کنند.

آبگرم معدنی گیوی که دما و خاصیت خود را از واقع شدن در دامنه کوه آتشفشانی سبلان کسب کرده است برای درمان دردهای مفصلی، روماتیسم و مشکلات حرکتی از دیرباز مورد استفاده قرار می گیرد.

دیگر ضلع این قطب گردشگری را سد گیوی با طبیعت زیبا و منحصر به فرد خود به وجود آورده است.

سد گیوی هم اکنون 7 میلیون متر مکعب آب دارد که به دلیل قرار گرفتن در حاشیه باغات و جاده گیوی - خلخال همه روزه میزبان میهمانان نیز می باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما، تاریخ انتشار: 2 فروردین 1396 ، کدخبر: 65021، www.sabalaneh.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
این همه محیط های مختلف با جاذبه های فوق العاده عالیه خیلی زیباست م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین