پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۵۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
سد گیوی یکی از بزرگترین و البته کهن سالترین سد های استان اردبیل محسوب می شود که متاسفانه هنوز در گیرودار وعده های بی سرانجام مسئولین است.
شعارسال: پروژه‌های عمرانی استان اردبیل به رغم شعاری که در دولت یازدهم مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام داده شده، تکمیل سدهای زیربنایی همچنان در حد حرف باقی مانده و مردم دیگر از شنیدن وعده‌های مبنی بر تکمیل و آبگیری سدها که همه ساله به گوششان می‌خورد، ناامید شده‌اند.

اما در این بین سد گیوی با بیشترین سن اجرایی در حالی که عمرشان رو به اتمام است، هنوز افتتاح نشده‌اند؛ این درحالی است که فرماندار این شهرستان(کوثر - گیوی) از تکمیل ساختمان سد گیوی خبر میدهد.

کهنسال‌ترین سد گیوی (کوثر) که با عمر بیش از 12 ساله همچنان در انتظار تکمیل شدن است و همه ساله شایعه آبگیری و راه‌اندازی آن در فصل تابستان به گوش‌ها می‌رسد اما خبری از افتتاح رسمی نیست.

سد 12 ساله گیوی که دولت تدبیر و امید نیز وعده تکمیل آن را داده هر روز به جای پیشرفت فیزیکی تندتر، روند معکوس به خود می‌گیرد به طوریکه با پیشرفت 90 درصد باز هم این دولت شعار افتتاح آن را می‌دهد اما بعید به نظر می‌رسد با این اوضاع و احوال اعتبارات این پروژه به این زودی‌ها افتتاح شود.

در حال حاضر کمتر از 50 نفر کارگر در این سد مشغول به کار هستند که وضعیت کاری آنها هم مشخص نیست.

نکته قابل توجه این است که با وجود هزینه کرد دهها میلیاردی به ساختمان این سد از 100 درصد اهالی شهرستان کوثر فقط 5 الی 10 درصد اهالی این شهرستان از آب این سد بهره مند خواهند شد؛ چرا که فعلاَ هیچ عملی از سوی مسئولین در خصوص آغاز عملیات اجرایی پایاب سد گیوی در راستای بهره مندی 100 درصدی اهالی شهرستان از آب این سد مشاهده نمی شود.

سد گیوی با حجم مخزن 76 میلیون متر مکعب 102 متر ارتفاع دارد و عملیات اجرایی آن از سال 83 آغاز شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سبلان، تاریخ انتشار: 31 خرداد 1395، کد خبر: 53862، www.sabalaneh.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین