پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۷۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
برخی از نمایندگان استان همدان معتقدند که وارادات بی رویه، ضربه مهلکی در سال های اخیر به تولید و اشتغال کشور وارد کرده است و می گویند سکوت دولتمردان در برابر قاچاق کالا قابل تأمل است در حالی که 30 نفر در سایه غفلت دستگاه های نظارتی می خورند و می برند.

شعارسال: رهبر معظم انقلاب در آغاز سال جدید و در لحظه تحویل سال و همچنین در حرم مطهر رضوی بر تحقق اقتصاد مقاومتی توأم با تولید و اشتغال تأکید کردند که در این باره گفت و گوهایی از نمایندگان استان همدان  برای خوانندگان منتشر می شود. برخی از نمایندگان استان همدان معتقدند که وارادات بی رویه، ضربه مهلکی در سال های اخیر به تولید و اشتغال کشور وارد کرده است و می گویند سکوت دولتمردان در برابر قاچاق کالا قابل تأمل است در حالی که 30 نفر در سایه غفلت دستگاه های نظارتی می خورند و می برند.

اقتصاد مقاومتی، مدل توسعه اقتصادی متناسب با شرایط ایران/ضرورت اصلاح نظام بانکداری برای خدمت به تولید داخلی

در این راستا «محمدمهدی مفتح» سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه ، با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید ـ اشتغال، گفت: امسال هم مقام معظم رهبری همچون سال های اخیر نام سال را که نشانگر آن است که باید تمرکز فعالیت ها همه دستگاه ها در تمامی در حوزه بر روی آن باشد با عنوان اقتصاد نامگذاری کردند.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی هایی نامگذاری عناوین هر سال از سوی رهبری آن است که تمام فعالیت ها و تلاش های مسئولان در هر سه قوه و دیگر دستگاه ها در حول آن بچرخد تا با همسویی و هم افزایی برنامه ریزی های خود را جلو ببرند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به عناوین سال های اخیر در حوزه اقتصاد، افزود: رهبر انقلاب در سال های گذشته زمینه را برای عملیاتی شدن طرح های اقتصادی فراهم کردند و در سال های اخیر بر موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید دارند، چرا که در حقیقت این اقتصاد مقاومتی است که مدل توسعه اقتصادی متناسب با شرایط ایران محسوب می شود.

مقتح تصریح کرد: برای اینکه ایران اسلامی در رابطه با اقتصاد بتواند توسعه پیدا کند رهبر انقلاب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را در سال های گذشته بیان کردند و اکنون که از نظر تئوری و برنامه ریزی جامعه پذیرای عملی شدن آن است، موضوع اقدام و عمل را در سال 95 و ویژه تر تولید و اشتغال را در سال 96 مطرح کردند تا مسئولان حوزه اجرایی بر عملیاتی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی همت بگمارند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: از آن جا که امروز بزرگترین مشکل اقصادی ما مشکل رکود و به دنبال آن بیکاری به صورت گسترده در سراسر کشور است، شاهد بیکاری عمده جوانان و به ویژه جوانان تحصیل کرده هستیم، موضوعی که رهبر انقلاب را به شدت ناراحت کرده است تا جایی که مسئله شرمساری را با مشاهده بیکاری جوانان مطرح می کنند.

مفتح با بیان اینکه رهبر انقلاب تأکید دارند که مسئولان برای حل شکل بیکاری جوانان و رکود اقتصادی چاره سازی کنند، گفت: در صورتی که تولید در کشور در حوزه های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و خدمات به شکل صحیح عملیاتی شود به طور طبیعی شاخصه های اقتصادی ما به تدریج رو به مثبت شدن پیش خواهد رفت و هم رشد اقتصاد مثبت می شود و جوانان صاحب کار می شوند و هم تورم کاهش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه مشکل بیکاری، مشکل بسیار عمده خانواده های و جوانان کشور ما است، عنوان کرد: باید همه از مردم گرفته تا مسئولان و تولیدکنندگان دست به دست هم داده و به فکر ریشه کنی این مشکل باشند و هر دستگاهی هم متناسب با حوزه کاری خودش در این زمینه تلاش و فعالیت داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: به طور مثال بانک ها و نظام بانکی باید در خدمت تولید قرار گیرند و آن جا که نیاز به وضع قوانین باشد کارشناسان دولت بررسی کنند و ضروریات را مطرح کنند و مجلس با بررسی موشکافانه به تصویب قوانین مورد نیاز به ویژه در حوزه بانکداری که شنیده می شود نواقصی دارد بپردازد تا تمامی فعالیت ها بر روی تولید و اشتغال متمرکز شود.

مفتح درباره قوانین موجود درخصوص تعرفه های وارداتی هم گفت: در حال حاضر کمبود قانون به شکل عمومی وجود ندارد اما نیاز است میزان تعیین تعرفه ها به گونه ای بر واردات تعیین شود تا تولیدکنندگان ما متضرر نشوند و اما جایی هم که نیاز به تصویب قانون خاصی باشد مجلس آمادگی لازم برای مصوب کردن قوانین مورد نیاز را دارد.

کلام رهبری در حمایت از تولیدکنندگان برای مسئولان حجت باشد/سکوت مسئولان در برابر قاچاق کالا قابل تأمل است/30 نفر در سایه غفلت دستگاه های نظارتی می خورند و می برند

همچنین «امیر خجسته» رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با اشاره به عنوان سال جدید مبنی بر اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال، گفت: زمانی که مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، تولید ـ اشتغال بیانات خود را عنوان می کنند، این یک موضوع مفصلی است که متأسفانه مسئولان ما در این چند ساله در سطح کلان عمل و اقدام نکردند و ضعفی بود که در این مدت دیدیم.

وی اظهار کرد: می توانستیم تولیدمان را پویا کرده و اشتغال ایجاد کنیم، اما مسئولان نخواستند انجام دهند و به جای آنکه وابستگی ما کمتر شود، بیشتر شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان درباره این که چگونه می توان اقتصاد مقاومتی را عملی کرد، افزود: باید تولیدمان را بیشتر کرده و جلوی واردات بی رویه و قاچاق کالا که کشور را نابوده کرده است، بگیرم، اما در این راه متأسفانه شاهد سوکت مسئولان هستیم.

سکوت و بیخالی مسئولان در برابر واردات بی رویه و قاچاق کالا قابل تأمل است

خجسته با تأکید بر اینکه باید این موضوع تعیین تکلیف شود، عنوان کرد: باید جلوی قاچاق کالا گرفته شود و مسئولان استوار در مقابل واردات بی رویه بایستند تا تولید پویا شود، چرا که تولید ما با بیخالی و بی تفاوتی دستگاه های نظارتی و ورود در حال نابود شدن است.

واردات سال به سال در حال افزایش است

وی تصریح کرد: تا زمانی که مسئولان عزم خود را جزم نکنند و برنامه ریزی جامعی نداشته باشند همچنان این مشکل را خواهیم داشت، یعنی آن که تولید ما طبق آمار سال به سال رو به تضعیف است.

قاچاق 3هزار کانتینر در روز فلج کننده تولید داخلی

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: تولید کشور در سال 95 نسبت به سال 94 به شدت کاهش یافته است، زمانی که با سه هزار کانتینر قاچاق در روز روبرو هستیم، این یعنی نابود کردن تولید داخلی و حتی شاهد هستیم که در روز 50 کانتینر لباس از ترکیه وارد کشور می شود، بدان معنی که تمام تولیدات این حوزه در حال نابودی است و زمانی که به قیمت های ارزان در بازار عرضه می کنند تولیدکنندگان ما را نابود می کنند.

خجسته در ادامه افزود: منویات رهبری یعنی آن که مسئولان سه قوه باید عزمشان را جزم کرده و با تمام توان در برابر توطئه های بین المللی برای ورود کالای قاچاق به کشور بایستند و اگر مسئولان بیخیال باشند ما شک می کنیم که خدایی ناکرده عده ای در این قاچاق کالا دست دارند.

کلام رهبری در حمایت از تولیدکنندگان برای مسئولان حجت باشد

وی قاچاق کالا و واردات بی رویه را یک توطئه بین المللی خواند و گفت: مسئولان امر باید به موقع عمل کنند و توطئه را خنثی کنند وامید است که کلام رهبری حجت باشد و مبارزه با مفاسد اقتصادی، فساد اداری، قاچاق کالا سرلوحه کارها باشد.

30 نفر در کشور در سایه غفلت دستگاه های نظارتی می خورند و می برند

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان عنوان کرد: اگر قرار باشد تنها 30 نفر در سطح ملی بخورند و ببرند و توانی کنند و بعد از آن همه سکوت کنند، که نمی شود، مفسدان اقتصادی 30 نفر هستند که ما آن ها را مشخص کرده ایم ولی دستگاه هایی که باید سکوت کرده اند، سوال این است که چرا بااین افراد برخورد نمی کنند؟

خجسته افزود: کلام رهبری هم بر این موضوع تأکید دارد که باید تولید حفظ شود، چرا که با حفظ تولیدات داخلی اشتغال ایجاد می شود.

توجه به گردشگری و حوزه کشاورزی می تواند اقتصاد استان را نجات دهد

وی همچنین به برنامه های استانی هم اشاره کرد و گفت: ما باید گردشگری را تا سطح اول شدن در استان بالا ببریم و از ظرفیت های حوزه کشاورزی بهره لازم را ببریم و در این راه سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جذب کنیم.

باید واردات بی رویه را حتی با افزایش تعرفه ها مهار کنیم

«محمد کاظمی» نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  ، گفت: محور توفیق در اقتصاد مقاومتی به طور قطع تکیه بر تولیدات داخلی و بی نیازی از واردات است.

وی اظهار کرد: ما در این راستا باید برنامه ریزی داشته باشیم و هم دولت و هم مجلس هماهنگ با یکدیگر برای تولیدات داخلی تلاشی مضاعف داشته باشند و سعی ما بر این باشد که واردات حتی با افزایش تعرفه ها را مهار کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطابق با منویات رهبری موضوع اشتغال، یک مسئله اساسی و مهم است، افزود: بحث اشتغال و تولید، اساس و نیاز فعلی کشور است و باید تمام تلاش ما بر روی مبحث اشتغال با تکیه بر تولید داخلی باشد و با سرمایه گذاری چه سرمایه گذاری و چه سرمایه گذاری و همچنین تأمین فضای امنیتی مناسب در راستای تحقق شعار سال حرکت داشته باشیم.

کاظمی در ادامه به فعالیت های حوزه انتخابیه خود هم اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق این شعار تلاشی هایی صورت گرفته و در آستانه راه اندازی مجدد سه واحد تولیدی پر حجم در منطقه هستیم.

وی تصریح کرد: کارخانه فولاد و کارخانه نورد که در جاده ملایر به ساوه واقع شده است در سه ماه نخست سال جاری با توجه به آن که مشکلاتش حل شده مجدداً راه اندازی می شود.

بیانات رهبری نشان از خلاهای بزرگ اقتصادی دارد/ با دادن آمارهای رسمی مشکلات اقتصادی حل نمیشود

«حجت الاسلام احدآزادی خواه» سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بیانات رهبری در ابتدای سال اظهار کرد: مقام معظم رهبری خلاهای موجود در جامعه که دولت می بایست پر کند را از لحاظ تعیین خط و مشی ها پر کردند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیانات رهبر انقلاب در خصوص مسائل اقتصادی نشانگر آن است که از اقتصاد مملکت رضایت ندارند و دولت باید فعالیت و کار بیشتری در حوزه اشتغال و معیشت ایجاد کند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال سرنخ ها را فرمودند و دستور و توضیح دادند که باید در حوزه رونق اشتغال فعالیت اصلی داشته باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با دادن صرفا آمار نمی توان مشکل اقتصادی کشوررا حل کرد افزود: با گفتن آمار کار به جایی نمی بریم و باید در عمل کاری در جهت رفع مشکل اشتغال و اقتصادی کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص قاچاق کالا گفت: منظور مقام معظم رهبری جمع آوری کوله بران یا امثال اینها نیست بلکه منظور ریشه کنی باندهای مافیای قاچاق است.

حجت الاسلام ازادی خواه افزود: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعدادی از آنها را شناسایی که متاسفانه دست های پشت پرده مانع از افشای آنها شده است.

وی با اشاره به بیانات رهبری که فرمودند مجلس مقررات دست و پا گیر را بردارد و ثبات در قوانین ایجاد کنند اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی از اولین جلسه در سال جدید منویات رهبری را مد نظر قرار خواهد داد و در پیشبرد انها تلاش خواهد کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی ایلام رصد، تاریخ انتشار: 11فروردین1396، کدخبر: 27485: WWW.ilamrasad.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین