پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
آمریکا یک شهروند ایرانی- کانادایی را که بیش از یک هفته پیش بازداشت کرده بود، به پولشویی و ارسال تجهیزات موشکی به ایران متهم کرد.

شعارسال: به نقل از تامسون سیتیزن، دادگاه آمریکا «قباد قاسم پور» شهروند کانادایی متولد ایران را که از بیش از یک هفته پیش در بازداشت بسر می برد، به ارسال ابزار مورد استفاده در فناوری آزمایش موشکی به ایران، متهم کرد.

پلیس ایالت «واشنگتن» آمریکا در تاریخ ۶ فروردین در ادامه تحقیقاتی که ادعا می شود چند سال طول کشیده است، قاسم پور را بازداشت کرد.

وی متهم است که در همکاری با دو مرد دیگر، تجهیزاتی که برای تنظیم سامانه‌های هدایت موشک استفاده می‌شوند را از طریق چین به ایران منتقل کرده‌ است.

در شکایت‌نامه تنظیم‌شده علیه قاسم‌پور ادعا شده که وی با راه‌اندازی چندین شرکت صوری و کمک به دوستان پدرش در ایران برای پولشویی و وارد کردن تجهیزات ممنوعه به این کشور، قوانین تحریم‌های آمریکا را نقض کرده است.

همچنین یک مأمور ویژه وزارت امنیت داخلی آمریکا در این شکایت‌نامه ادعا کرده که یک فرد چینی مدیریت شرکت‌های صوری مستقر در چین را بر عهده داشته است. این شرکت‌ها اقدامات لازم برای انتقال کالاهای مورد نظر از آمریکا، چین و اروپا به ایران را انجام داده‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16فروردین1396، کدخبر: 3944906: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین