پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۷۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که تعداد افرادی که در سال 2016 در چین اعدام شدند بیش از تعداد اعدام‌ها در همه کشورهای جهان بوده است.

شعارسال: به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین‌الملل گزارشی درباره اعدام در سال 2016 منتشر کرد. بر اساس این گزارش آمار اعدام در جهان در مقایسه با سال 2015، 37 درصد کاهش یافته است و چین همچنان پیشتاز این آمار است.

سازمان عفو بین‌الملل آمار دقیق تعداد قربانیان اعدام در چین را "مجهول" اعلام کرده است.

دادگاه‌های چین حکم اعدام را آشکارا صادر می‌کنند اما مجهول بودن آمار اعدام به این دلیل است که حزب کمونیست که حزب حاکم در چین است اعدام برخی افراد را جزء "اطلاعات محرمانه" می‌داند.

"نیکولاس بیکولین" مدیر دفتر بخش شرق آسیا عفو بین‌الملل در این باره گفت: چین تنها کشوری است که اصل محرمانه بودن را در اعدام‌ها رعایت می‌کند. وی دلیل این امر را بالا بودن تعداد اعدامی‌ها خواند.

در گزارش سازمان عفو بین‌الملل آمده است که اجرای حکم اعدام علیه طبقه کشاورز در چین بیش از سایر طبقات است.

منابع محلی وابسته به دولت چین از اعدام حداقل 931 نفر در فاصله زمانی 2014 تا 2016 خبر داده‌ بودند. این در حالی است که تنها مشخصات 85 نفر در لیست اینترنتی دولت درباره اطلاعات اعدامی‌ها منتشر شده است.

بر اساس گزارش عفو بین‌الملل در سال 2016 هزاران شهروند چینی اعدام شده‌اند و نمی‌توان عدد دقیقی از آنها را ارائه داد. سازمان عفو بین‌الملل آمار اعدامی‌ها در چین را تقریبا 2 هزار نفر در سال 2016 دانسته است.

آمار اعدام در چین در مقایسه با سال‌های گذشته شاهد کاهش بوده است. در سال 2013 این عدد 2400 بود و در سال 2010 این عدد 4 هزار بوده است.

پلیس چین در گرفتن اعترافات اجباری مشهور است به طوری که 99.92 درصد از افرادی که توسط پلیس بازداشت می‌شوند در نهایت از سوی دادگاه محکوم می‌شوند.

سال گذشته "زهو کیانگ" بلندمرتبه‌ترین قاضی چین از اعدام اشتباهی برخی افراد عذرخواهی کرد و از اینکه حکم اعدام را برای برخی افراد صادر کرده بود ابراز پشیمانی و ندامت کرد.

مجازات اعدام همچنان در برخی از کشورهای جهان اجرا می‌شود. بر اساس گزارش عفو بین‌الملل در سال 2016 ، 20 نفر در آمریکا شده‌اند و این عدد را پایین‌ترین عدد از سال 1991 تا کنون دانسته است.

بر اساس گزارش جدید عفو بین الملل پس از چین به ترتیب ایران، عربستان سعودی، عراق و پاکستان دارای بیشترین آمار اعدام هستند.

این سازمان مدعی شده است که در سال 2016 در ایران 567 نفر، در عربستان سعودی 154 نفر، در عراق 88 نفر و در پاکستان 87 نفر اعدام شده‌اند.

بر اساس این آمارها آمار اعدام در چین به تنهایی بیش از آمار مربوط به مجموع آمارهای کل کشورهای جهان است.

عفو بین‌الملل سازمانی غیردولتی است. دارای 3 میلیون عضو است و در زمینه حمایت از حقوق بشر فعالیت می‌کند. این سازمان مخالف مجازات اعدام است و سالانه آمار مربوط به اعدام در کشورهای مختلف را منتشر می‌کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار: 23فروردین1396، کدخبر: 533409: www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
0
0
به نسبت جمعیت چطوره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین