پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۷۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاوری سیستان و بلوچستان گفت: هیچ محصول تراریخته وارداتی و کشت شده تراریخته ای در استان وجود ندارد.

شعار سال: گیاه تراریخته به گیاهی گفته می‌شود که ساختار ژنتیکی آن از طریق مهندسی ژنتیک تغییر یافته باشد، این تغییر معمولاً برای بهبود مقاومت گیاه به برخی آفات یا بیماری‌های گیاهی و برای بهبود عملکرد گیاه و بهره‌وری کشاورزی صورت می‌گیرد.

منتقدان محصولات تراریخته معتقدند فعلاً در مورد تولید انبوه محصولات کشاورزی تراریخته صبر و تأمل شود، چرا که در آینده ممکن است دانش آن پیشرفت کند و زوایای پنهان این علم و تکنولوژی آشکار شود، محصولات تراریخته یا جانداران دستکاری‌ شده ژنتیکی حاصل دستکاری ژنتیکی موجودات زنده اعم از گیاه و دام است.

هدف از این دستکاری پاسخ به سیل مصرف حاصل از سبک زندگی سرمایه‌داری با طمع سودآوری بیشتر به دنبال تولید حداکثری با بهترین سر و شکل ظاهری فراورده است. از آنجا که علم بشر در حوزه مهندسی ژنتیک محدود است و از توانایی تاثیرگذاری و مدیریت همه خصوصیات فرآورده نهایی برخوردار نیست و دقیقاً نمی‌داند حاصل پیوند ژنتیکی مثلاً ماهی و گوجه‌فرنگی یا ویروس و ذرت چه خواهد شد و براین اساس عاقبت مصرف کننده چنین فرآورده‌ای اعم از دام یا انسان به بیماریهای نا معلوم ختم می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاوری سیستان و بلوچستان در این خصوص گفت: هیچ محصول تراریخته وارداتی و کشت شده تراریخته ای در استان وجود ندارد.

یوسف ریگی افزود: محصولات تراریخته فواید و مضراتی دارد که خوشبختانه هیچ گونه محصول تراریخته وارداتی و یا کشت شده ای در استان وجود نداشته و ندارد.

وی ادامه داد: در استان در مراکز تحقیقات کار اصلاح گونه گیاهی انجام می شود که این کار ربطی به محصولات تراریخته ندارد و نباید این دو را یکسان ببینیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی عصر هامون، تاریخ انتشار: 19 فروردین 1396، کد مطلب: ۹۳۱۰۳: www. asrehamoon.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین