پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۴۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
این روزها شایسته‌سالاری فصل غریبیست، رابطه‌سالاری در انتخاب خیلی از منصب‌ها ریشه تنیده و مدیریت‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

شعار سال: تاییدصلاحیت شوراییان پارلمان شهری هم بحمد خدا اعلام شد و تقریبا معلوم شده که در این رقابت سنگین و نفس‌گیر چابک‌سواران احساس‌تکلیف برای خدمت‌رسانی به مردم چگونه می‌توانند دل مردم رأی دهنده را معطوف حضور خود نمایند تا سکاندار مدیریت شهرشان را برای دوره‌ای چهارساله به آنها بسپارند.

امروز بی‌هیچ گرایش فکری و جناحی و بی‌هیچ چشمداشتی از هیچ یک از گرامیان لیست تشنگان خدمت به مردم برآن شده‌ام تا به شناسنامه به دستان صف ایستاده 29 اردیبهشت که خودم هم یکی از آنها هستم، چند سفارش و یادآوری نمایم.

در انتخابات شورای شهر، باور کنیم که تخصص‌گرایی با هدف «توسعه شهری»، بایستی اولویت سترگ و نخست ما در انتخاب نمایندگان پارلمان شهری باشد، پس با رأی آگاهانه و با معرفت برای انتخاب تخصص‌های مورد نیاز شهر و دوری جستن از سیاست‌زدگی، مجموعه‌ای دور از سیاست‌بازی و سیاسی‌کاری، بی‌تردید عملگرا انتخاب کنیم تا در این جایگاه حساس خدمت‌رسانی «پارلمان شهری» در کنار مدیریت شهری به توسعه و رفاه شهری کمک کنیم نه «حیاط خلوت قوم و حزب» تاسیس نماییم و باور کنید هنرمند و دف‌نواز و ورزشکار و عکاس در رشته خود برای جامعه موثراند و روی سر ما جا دارند ولی در معماری شهری حرف برای گفتن نخواهند داشت، شهرما معمار می‌خواهد.

مراقبت باید کرد در لیست‌ها قوم و خویش‌سالاری ملاک انتخاب نباشد، اگر صفدری خواست نام دخترش در لیست فلان حزب باشد یا اینکه همسر فلان شخصیت احساس تکلیف کرده ما چرا آخرت خود را به دنیای دیگران به ثمن بخس بفروشیم، مگر نه اینکه انتخاب آگاهانه فلسفه انتخابات در مردم‌سالاری دینی عنوان می‌شود.

این که سابقونی که مردم از عملکردشان شناخت کافی و وافی دارند دوباره قصد دارند انتخاب شوند برنامه‌ای دارند؟ یا صرفا برای تداوم حضور در شورا ولع دوباره خدمت‌کردن را به مردم گزارش می‌دهند چرا که ملاک، سوابق موفق است، نه هر سابقه‌ای!

این بزرگواران در چهار سال قبل سکاندار این کشتی نیمه به گل نشسته بوده‌اند و آزموده را آزمودن خطاست! کسانی که در شوراهای قبل در نگاه ریزبین مردم پرونده‌ای موفق ندارند ضمن احترام به حضور تمامی این سروران از فیلتر نگاه انتخاب‌کنندگان به سهولت نباید بگذرند که اگر چنین شود شعور مردم شعاری شده است.

شاید این جمله درست نباشد اما داشتن املاک مشکوک‌الوجود و یا وفور دلالان شهری در مجموعه شوراهای شهرها نمی‌تواند مصداق پاک‌دستانی باشد که قصد مبارزه با مفاسد اقتصادی داشته و یا دارند و یا اینکه صداقت در دریافت آنچه که قانون تعیین کرده و قناعت به آن باشد، که اگر اینگونه بود صف احساس‌کنندگان تکلیف اینقدر طولانی نبود.

مردمان شهرم! هم‌شهری‌ام! باید به افرادی رای دهیم که بی‌غل و غش برای عمران شهر با شهردار و سردار و بنگاه‌دار و جلودار همیاری و همفکری می‌کنند، نه برای مطامع دنیوی‌اشان.

این روزها شایسته‌سالاری فصل غریبیست، رابطه‌سالاری در انتخاب خیلی از منصب‌ها ریشه تنیده و مدیریت‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، شایسته‌سالاری ایجاب می‌کند که همه در شرایط مساوی رقابت نمایند بدون هیچ محدودیت، بی‌هیچ منتسب‌بودنی، با هر جنسیتی و مذهب و آیینی.

در رقابت کاندیداها از دین، مذهب، قوم و نژاد نپرسیم تا خدای ناکرده دچار تبعیض نشویم.

در نهایت قانون‌مداری کلام آخر ما باشد و همت کنیم کاندیداهایی انتخاب نماییم که در مسیر تغییر ساختار شهری، ایجاد شفافیت، تشکیل دیوان محاسبات شهری و نظارت دقیق بر دخل و خرج شهر ایمان داشته باشند و اهل گزارش‌دهی باشند نه سفسطه و مخفی‌کاری و سخن آخرم اینکه با انتخاب درست در مقابل خود و خدای خود و رهبر و ملت ایران سربلند باشیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1396، کد مطلب: ۱۳۹۶۰۲۰۲۰۰۱۲۳۸: www. farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
مردم متاسفانه با یک استحاله عجیب با وجود مشاهده نتیجه اشتباهات رای دادنشون هنوز حاضر نیستن برای رایشون زحمت بکشن و تحقیق کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین