پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
محمد رضایی عضو شورای شهر کانی دینار با مطرح کردن 9 سوال از شهردار این شهر، گفت: هفته آینده جلسه طرح سوال از شهردار به صورت علنی برگزار می شود.

شعار سال: محمد رضایی عضو شورای شهر کانی دینار با ارسال طرح سوال از شهردار این شهر گفت: دو شنبه هفته جاری سوالات تحویل شهردار این شهر داده است و طبق قانون تا 10 روز شهردار فرصت پاسخگویی به سوالات را دارد، وی افزود: 5 شنبه آینده جلسه علنی با حضور مردم کانی دینار جهت جوابگویی به 9 سوال در ساختمان شورا برگزار می شود.

جمال شریفی شهردار شهر کانی دینار پیش از این در واکنش به طرح سوال اعضای شورای شهر اعلام کرده بودکه طرح سوال یکی از اساسی ترین وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر می باشد و در چهار چوب قانون پاسخگویی سوالات خواهم بود.

متن نامه ارسالی و طرح سوال از شهردار شهر کانی دینار:


بسمه تعالی



موضوع: طرح سوال از شهردار کانی دینار

مورخ 17/8/1395

طراح سوال : محمد رضایی عضو شورا


پاسخگو: جمال شریفی شهردار

1- مکانیابی میدان ورودی هجرت از طرف مریوان به سمت شهرکانی دینار قبل از احداث آن، یکی از دغدغه های شورای این شهر بوده و مدام تاکید بر عدم اجرای آن در مکان فعلی به جنابعالی گوشزد گردید زیرا جانمایی آن در طرح جامع چند ده متر آنطرف تر به سمت مریوان قرار داشت. با این حال بدون ارائه طرح توجیهی و هماهنگی با شورا به صورت خودسرانه میدان توسط شما اجرا گردید و هزینه های متفرقه دیگری بابت تعریض خیابان به آن اضافه شد و خوشبختانه یا متاسفانه در حال حاضر نیز در کمسیون ماده 5 استان مصوب یک ماه اخیر این میدان حذف شده است. دلیل این ناهماهنگی و اصرار به اتلاف اموال عمومی و عدم توجه به اخطارهای شورای شهر در این زمینه را توضیح دهید؟


2-
چرا با اینکه اعضای شورا به جانمایی پل هوایی در مکان فعلی توافق داشتند بازهم 4 بار 1- جلو کلانتری 2- بسیج 3- بالاتر از مسجد شاه نقشبند و در آخر در همان مکانی که شورا قبلا اتفاق نظر داشت آن را جابجا و نصب نمودید. جالب اینکه هزینه اشتباهات شما را از پلاک های زمین دو سوی پایه های پل که بتن ریزی شده و بالغ بر 8 میلیون تومان شد از دو نفر که یکی از آنان سرطان داشت و هزینه های درمانی ایشان توسط مردم خیر تامین می شد دریافت نمودید. دلیل این خود رای بودن و اجحاف در حق شهروندان را توضیح دهید؟


3-
در جریان ساخت منزل مسکونی آقای احمد شریفی که طبق پیشنهاد خود شما به شورای شهر و توافق قانونی اعضای شورا در مورد ساخت و ساز ایشان صورت گرفت. با وادار کردن نیروهای اجرایی شهرداری به ضرب و شتم و گفته شخص شما به نیروهای اجرای این شهرداری در بیمارستان با حضور بنده و مصدومان این ماجرا که " گردن قطع شده بیارید و دیه دریافت کنید "بعد از بهبود نسبی مصدومان با حضور اینجانب و عوامل اجرایی شهرداری در جلو کلانتری حاضر به رضایت با دریافت فقط 2 میلیون تومان هزینه بیمارستان بودند اما شما با لجاجت و تمسخر هزینه بیمارستان را دویست هزار تومان پنداشته و گفتید در صورت ازیاد هزینه آن را تمام و کمال از جیب خود پرداخت خواهید نمود اما بعد از محکوم شدن شهرداری مجبور به پرداخت مبلغ تقریبی چهارده میلیون تومان از بیت المال شهرداری شدید. توضیح دهید؟


4-
خارج از بودجه های جهشی و ذیحسابی از طرف سازمان همیاری شهرداری ها و سایر ارگان های ذیربط چه درآمدهای دیگری در حوزه های مرتبط با شهرسازی و عمران در مدت صدارت شما از سال 1387 تاکنون بدست آورده اید؟


5-
با توجه به مصوبه شورای شهر در مورد به روز کردن تجهیزات قالیشویی و کارواش که یکی از کدهای درآمدی شهرداری است شما نه تنها اقدامی در مورد نوسازی آن صورت نداده اید بلکه این مکان به صورت مخروبه و خارج از رده درآمده است. توضیح دهید؟


6-
جنابعالی یکی از دلایل اصلی عدم فعالیت عمرانی سطح شهر را کمبود ماشین آلات بیان میکردید در حالی که در مدت این سه سال با اینکه ماشین آلان نو از جمله لودر، بیل میکانیکی ، کامیون ، جدول زن ، اتومیکسر و در چند ماه اخیر گریدر در اختیار داشته اید اما متاسفانه در تمام این مدت آبادانی برای شهر فراهم ننموده اید . لطفا توضیح دهید؟


7-
به صورت غیر قانونی و بدون مصوبه شورا برای خیابان های که قرار است آسفالت گردند اقدام به جمع آوری خودیاری نموده و باعث نارضایتی ساکنان این مسیرها شده اید در حالی که هم هزینه آسفالت این خیابان ها در مصوبه شورا گنجانده شده و هم مصوبه ای از شورا در زمینه مشارکت مردم و خودیاری آنها برای آسفالت خیابان های 12 فروردین ، کانی و امام شافعی به شما داده نشده است. در این زمینه توضیح دهید؟


8-
باتوجه به اقرار مکرر جنابعالی در جلسات شورا در مورد تعدیل و کاهش نیروی این شهرداری به دلیل کمبود منابع مالی شهرداری تازه تاسیس شده، اما متاسفانه بعد از این اقرار نه تنها تعدیل نیرویی از جانب شما صورت نگرفته است بلکه به صورت غیر قانونی و بدون هیچ اسناد کتبی و قوانین استختدامی کشور به صورت سلیقه ای اقدام به جذب نیروی غیر بومی که ساکن کانی دینار نیستند نموده اید. توضیح دهید؟


9-
چرا منابع درآمدی ورودی به شهرداری، ذیحسابی ( منابع دولتی ) یا جذب درآمدهای سطح شهر با خروجی آن که مصادف با عمران و آبادانی شهر است تطتبق ندارد.

محمد رضایی عضو شورای شهر کانی دینار

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری زریوار خبر، تاریخ انتشار 19 آبان 95 ، کد مطلب: 4110: www.zariwarkhabar.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
0
سهم چه کسی دیده نشده؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین