پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۴۹۱
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
در حالیکه مدیران دولتی بر اساس قانون، از تبلیغات انتخاباتی له یا علیه کاندیداها منع شده‌اند اما در اقدامی شاید از نوع تدبیر، دولتی‌ها در کردستان علنا مشغول تبلیغ شدند.

شعارسال: حضرت علی(ع)، نمونه کامل یک مدیر اسلامی است؛ که به زیبایی عشق و حسن و زیبایی، نظم و انضباط، جاذبه و دافعه، حکمت و مدیریت، زهد و عرفان و شجاعت و تقوی و عدالت را در منشور حکومتی خود می‌گنجاند.

نگاهی به بیانات و فرامین امیرالمومنین علی(ع) راجع به مبحث مدیریت این نکته را مشخص می‌کند که چنانچه رهبران، مدیران و زمامداران یک جامعه به درستی تربیت نشوند و در مسند امور قرار نگیرند و راه و روش صحیح حکومت‌داری و مدیریت را فرا نگیرند، مردم آن جامعه هرگز روی صلاح و اصلاح را نخواهند دید.

شاید این شیوه مدیریتی هنوز آنگونه که باید و شاید به مدیران اجرایی آموزش داده نشده است که برخی مدیران به دلیل علقه سیاسی و جناحی، قانون و توصیه‌های قانونی را در روز روشن زیر پا می‌گذارند و برای تکیه‌زدن بر مسند قدرت آن هم چند صباحی بیشتر، در ملاء عام بی‌قانونی را ترویج می‌کنند.

در جایی که رهبر معظم انقلاب با تاکید بر بی‌طرفی در انتخابات می‌فرمایند که هیچکس از رآی و نظر ایشان اطلاع ندارد، حضور شائبه برانگیز برخی مدیران کل و معاونین استاندار در مراسم افتتاح ستاد تبلیغات «روحانی» از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، نشان از بی‌توجهی دست‌اندرکاران دولت و مجریان برگزاری انتخابات، به توصیه‌های رهبری و قانون است.

این افراد که میز و عنوان خود را از دولت تدبیر و امید دارند، با حضور در این مراسم علنا بر عدم پایبندی خود به قانون اذعان کرده‌اند و بی‌شک انتظار عملکرد قانونی در حیطه وظایف اداری خود، از این افراد انتظاری بی‌جاست.

از طرفی حضور این مدیران در تبلیغات علنی حاکی از آن است که دولت حقوقدان‌ها در تربیت مدیرانی قانونمند موفق عمل نکرده است و حتی اگر زعم نگارنده در این باره اشتباه به نظر می‌رسد، پس در روزهای آتی باید شاهد توبیخ این افراد به دلیل قانون‌شکنی باشیم، هرچند از مدت‌ها پیش از آغاز رسمی تبلیغات رسمی داوطلبان، کانال‌های تلگرامی فرمانداری‌های استان کردستان هم محل تبلیغی برای آقای روحانی شده بود و اگر قرار بر برخورد بود، باید این فعالیت‌ها تداوم نداشت و القصه اینکه آب از چشمه گل‌آلود است.

نکته قابل توجه دیگری که از این حضور معنادار مدیران کل و معاونان استاندار در این مراسم به ذهن متبادر می‌شود، این است که دولت تدبیر و امید و جریان حامی آن، به دلیل بدقولی‌های مکرر، از چشم کردها افتاده است که مدیران دست به سینه آن قید قانون را زده‌اند و با حضور در تبلیغات قصد دارند تا بر سیاهی لشگر این ستاد بیفزایند.

هدف این حضور هرچه که هست، همه می‌دانند که این کارها نه تنها کمکی به جذب آرا بیشتر نمی‌کند که به آگاهی مردم کمک می‌کند تا به حاکمیت روح قانون در جامعه کمک کنند تا اقتصادشان وابسته به روح نوزادی نباشد که همچنان در نطفه مانده و امید دارد تا اردیبهشت امسال با انتخابی دوباره، خواب خوش برجامی خود را زیر درختان گلابی استمرار دهد تا در وعده‌ای ۱۰۰ روزه، انکار به بار بیاورد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 13960206000043: www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین