پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۶۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در یک مصاحبه رئیس محترم دولت اشاره کرد این مشکلات ۴۰ سال وقت می خواهد و گفتند شاید صد سال، به نظرم مردم ما نه صبر حضرت ایوب را دارند نه عمر نوح.

شعار سال: محمدباقر قالیباف نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز پس از ضبط تلویزیونی در رسانه ملی در جمع خبرنگاران گفت: دولت ما دولت مردم است و ما معتقدیم مشکلات در شرایطی حل خواهد شد که مردم در حل مشکلات کمک کنند.

وی افزود: اگر ما چنین حرکتی نکنیم هرگز به اقتصاد پایدار نخواهیم رسید.

قالیباف ادامه داد: دولت مردمی را در آینده توضیح خواهم داد و تاکید بر ساختار درون است. البته این بدان معنا نیست که در حوزه سیاست خارجی بی توجه باشیم. سیاست خارجی باید در راستای صادرات و رونق کالای ایرانی تلاش کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اقتصاد خودمان را باید قوی کنیم تا با قدرت اقتصادی در دنیا حضور پیدا کنیم.

وی گفت: برخی از افراد یکی از موضوعاتی که می گویند این است که ۵ میلیون شغل نمی شود در صورتی که این موضوع قابل حل است و این موضوع با سرمایه داخلی بدون سرمایه گذار خارجی و بدون نیاز به هیچ کسی قابل انجام است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حداقل مردم سابقه کاری بنده را می‌دانند و اگر توان کاری نداشته باشم قول نمی‌دهم، امروز مهمترین مشکل کشور بحث بیکاری و ایجاد اشتغال است و من در صحبت هایی که با مردم داشتم قول دادم که در این دوره اگر توفیق خدمت داشتم ۵ میلیون شغل با کمک مردم ایجاد کنم و بتوانم بخشی از مشکلات را حل کنم.

وی گفت: البته برخی گفتند که این کار امکان پذیر نیست فکر می‌کنم کسانی که این سخن را می‌گویند به توان داخلی و سرمایه‌های ملی باور ندارند و بیشتر نگاهشان بیرون از مرزهاست.

قالیباف افزود: اخیرا در برنامه ششم که ابلاغ شد باز متاسفانه دولت هم این قانون را ابلاغ نکرد و بعد از مهلت قانونی رئیس مجلس قانون را ابلاغ کرد که در همان قانون در طول برنامه بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار شغل در این قانون آمده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درخصوص ارایه کارانه ۲۵۰ هزار تومانی به جوانان بیکار گفت: همه این‌ها شدنی است و کشورهای دیگر نیز به این موضوع توجه دارند و این ظرفیت وجود دارد.

قالیباف افزود: جوان متاهلی که به هر دلیل از کارخانه به دلیل رکود بازار بیکار می‌شود و عذرش خواسته می‌شود این جوان باید چکار کند؟ ما حتما بحث سامانه ملی کارانه را تشکیل خواهیم داد و اولویت ما جوانان شاغل که بیکار شده اند و متاهل هستند که حتما ۲۵۰ هزار تومان به آن‌ها خواهیم داد.

وی ادامه داد: جوانان ماهری که حرفه بلد هستند نیز برای آنان کارانه و سریعا مشغول به کار خواهیم کرد چراکه محاسبات انجام شده و منطبق با مقررات و در کلیت برنامه ششم نیز هست و اگر نیاز به قانون داشته باشد حتما در مسیر قانونی پیگیر خواهیم شد تا به تصویب برسانیم.

شهردار تهران در پایان گفت: منابع وجود دارد و چطور می‌شود درآمد و هزینه جاری دولت طی سه سال گذشته از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان به ۳۳۵ میلیارد تومان یعنی ۳ برابر شود، اما توان دادن کارانه ۲۵۰ هزار تومانی برای بیکاران وجود نداشته باشد پس این نشان دهنده ضعف مدیریت است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 3963304: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین