پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۶۱۱۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
عضو کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که نرخ بیکاری جوانان در کشور بدون اشتغال یک ساعته یا ۲ ساعته به بیش از ۲۵ درصد می‌رسد، گفت: بیکاری جوانان با اضافه شدن دانشگاهیان فارغ‌التحصیل از مرز ۳۰ درصد نیز عبور کرد.
شعارسال: حمیدرضا فولادگر، نماینده مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که نرخ بیکاری به طور رسمی با احتساب اشتغال ناقص به 12.4 درصد رسیده است، اظهار داشت:‌ اگر سهم اشتغال ناقص و مشاغلی که یک یا 2 ساعت در هفته وجود دارند، را از نرخ بیکاری کم کنیم، بیکاری جوانان به بیش از 25 درصد خواهد رسید.

وی افزود: در صورت اضافه شدن جمعیت فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار به جمعیت بیکار کشور، نرخ بیکاری از مرز 30 درصد عبور خواهد کرد که یک وضعیت نامناسب برای اقتصاد کشور به وجود می‌آید و کنترل آن در آینده بسیار دشوار خواهد شد.

عضو کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عوامل متعددی همچون نبود، زیرساخت‌ مناسب فضای کسب و کار منجر به افزایش نرخ بیکاری در کشور شده است، خاطر نشان کرد: عدم همراهی نظام بانکی در کنار مقررات دست و پاگیر ایجاد کسب و کار از عوامل دیگر بر هم خوردن نظام عرضه و تقاضای نیروی کار در کشور است.

فولادگر معتقد است: ایجاد اشتغال پایدار قطعاً با حضور و مشارکت مردمی و تعاونی‌ها امکانپذیر است و تجمیع سرمایه‌های مردمی برای کسب سود برای بنگاه‌های فعال مؤثر خواهد بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1396، کدخبر: 13960213000797، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین