پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶

شعارسال: «حاجی رضا شاکرمی» با تشریح جزئیات پرونده ضرب و شتم معلولان در فردیس و با اعلام اینکه استفاده از طناب و زنجیر برای نگهداری معلولین جسمی و ذهنی یکی از شهرستان‌های استان البرز توسط دادستانی محرز شده است، بیان کرد: طبق استانداردهای تعریف شده مرکز نگهداری از معلولین موظف است تا خدمات‌رسانی مطلوبی را به معلولین ارائه دهد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با تشریح جزییات پلمپ یک مرکز نگهداری معلولین جسمی و ذهنی در شهرستان فردیس از شکایت خانواده ۲۰ معلول به سازمان بهزیستی در این خصوص خبر داد.

«حاجی رضا شاکرمی» با تشریح جزئیات پرونده ضرب و شتم معلولان در فردیس و با اعلام اینکه استفاده از طناب و زنجیر برای نگهداری معلولین جسمی و ذهنی یکی از شهرستان‌های استان البرز توسط دادستانی محرز شده است، بیان کرد: طبق استانداردهای تعریف شده مرکز نگهداری از معلولین موظف است تا خدمات‌رسانی مطلوبی را به معلولین ارائه دهد.

وی افزود: متاسفانه این مرکز برای اینکه پول کمتری را برای نگهداری معلولان هزینه کند به جای استخدام پرستار از طناب و زنجیر برای نگهداری معلولین استفاده می‌کرده است که در ملاقات خانواده‌های معلولین آثار زنجیر و ضرب و جرح مشاهده شده است .

شاکرمی در ادامه گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته آثار ضرب و جرح در 20نفراز معلولین این مرکز مشاهده شده و همچنین 2 نفر از معلولین آسیب جدی دیده اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز اضافه کرد: خانواده این معلولان به بهزیستی شکایت کرده‌اند و طبق بررسی‌های انجام شده صحت و سقم مساله مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: در بازرسی سازمان بهزیستی از این مرکز مشخص شده که خدمه و آشپز با پوشیدن لباس پرستاری اقدام به نگهداری از معلولان می‌کرده اند.

شاکرمی ادامه داد: در اولین اقدام این مرکز پلمپ و پرونده آن به دادستانی فردیس ارسال شد تا در خصوص مجازات متخلفین تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به برخی از تخلفات این مرکز بیان کرد: مطابق قانون بهزیستی ماهانه برای نگهداری هر معلول 400 هزار تومان باید پرداخت شود که در برخی از موارد این مبلغ به یک میلیون تومان افزایش داشته و همچنین یارانه معلولانی که از این مرکز رفته اند نیز مجددا از سازمان بهزیستی گرفته شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت فردانيوز ، تاریخ انتشار دوشنبه 23 شهريور 1394، کد مطلب: 445444 : www.fardanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین