پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
حدود 109 سفر کاری مسئولان ارشد کشور و 20 تن از کارگزاران دولت تدبیر و امید برای توسعه و نیز بهبود شرایط اقتصادی و عمرانی، فرهنگی و اجتماعی استان در سال 95 انجام شد.

شعارسال: از مهمترین سفر سال گذشته هیات دولت، سفر معاون اول رئیس جمهوری در راس هیاتی 40 نفره به چهارمحال و بختیاری اختصاص داشت که در آن سه طرح بزرگ اقتصادی و عمرانی با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال بهره برداری شد.

بهره برداری از کارخانه تولید چادرمشکی با ظرفیت سالانه 10 میلیون مترمربع چادر پس از حدود 20 سال در شهرکرد از جمله این طرحها بود، این طرح به مساحت 300 هزار مترمربع و زیربنای 35 هزار مترمربع اجرایی و برای 200 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرد.

سرمایه گذاری ثابت این طرح 300 میلیارد ریال و 20 میلیون یورو تسهیلات ارزی بود.

بهره برداری از مرحله نخست فولاد سفید دشت با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی با استفاده در واحد ذوب و ریخته گری، تختال با استفاده در نورد گرم و تولید ورق در شهرستان بروجن از دیگر طرحها بود که سال گذشته بهره برداری شد.

اجرای این طرح از سال 86 آغاز و واحد احیای مستقیم آن هم اینک تکمیل و به بهره برداری می رسد و واحد ذوب و ریخته گری در سال 98 راه اندازی خواهد شد.

این طرح در 422 هکتار و با زیربنای 250 هکتار و اشتغالزایی 140 نفر در مرحله اول بهره برداری شد که میزان سرمایه گذاری ثابت این طرح 5 هزار و 250 میلیارد ریال است که 64 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی نیز به این طرح اختصاص یافت.

واحد ورق پوشش دار تاراز در شهرک صنعتی شهرکرد با ظرفیت تولید سالانه 330 هزار تن تولید ورق پوشش دار فولادی طرح دیگری بود که سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهوری بهره برداری و وارد چرخه تولید شد.

میزان سرمایه گذاری این واحد واحد فولادی حدود 2 هزار میلیارد ریال است که با بهره برداری از آن برای 200 نفر فرصت شغلی فراهم شد.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بهره برداری از طرح چادر مشکی اعلام کرد: کلنگ احداث این کارخانه در دولت هفتم بر زمین زده شد.

از دیگر طرح های بهره برداری شده در سفر معاون اول رئیس جمهوری به چهارمحال و بختیاری، بهره برداری از مرحله نخست فولاد این استان بود، این طرح نخستین طرح از 8 فولاد کشور است که مرحله نخست آن بهره برداری شد.

در سال 95 تعدادی از اعضای هیات دولت به صورت جداگانه به چهارمحال و بختیاری سفر کردند که نزدیک به هشت هزار و 500 میلیارد ریال طرح بهره برداری یا عملیات ساخت آن آغاز شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هجدهم آبانماه سال قبل برای بهره برداری از مرحله نخست فولاد چهارمحال و فولاد تاراز، طرح حجاب و تولید نمد به استان سفر کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی همزمان با هفته دولت در اردیبهشت ماه سال قبل برای افتتاح چند طرح و بازدید طرح های صنعتی به این استان سفر کرد و در این سفر 3 هزار میلیارد ریال طرح بهره برداری یا عملیات ساخت آن آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی در مردادماه همان سال به همراه معاونانش سفری به استان داشت که وی در این دیدار بر تسریع احداث طرح ملی راه آهن چهارمحال و بختیاری تاکید کرد.

سفر وزیر بهداشت به همراه دبیرکل مجمع خیران سلامت در 13 خرداذماه به استان انجام شد که 21 طرح در این سفر به بهره برداری رسید.

بهره برداری از 21 طرح خیران حوزه سلامت شامل؛ بهره برداری از کلینیک ناباروری، بخش لیبر بیمارستان هاجر، طرح توسعه دانشکده دندانپزشکی چالشتر ، طرح های فارسان و جونقان انجام شد.

سفر وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 11 مهرماه سال گذشته به این استان انجام شد که در این سفر طرح های اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید.

از جمله سفرهای مسئولان عالی کشور به این استان می توان به سفر معاون ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور، معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، معاون وزیر کشور، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط ریست، معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور اشاره کرد.

سفر معاون اجرایی رئیس جمهوری، وزیر نیرو، معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده، سفر مجدد وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سفر معاونان 20 وزارتخانه، نهاد و شرکت های دولتی در سال گذشته به این استان از دیگر برنامه های مسئولان عالی کشور بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: 12 هزار میلیارد ریال طرحهای زیربنایی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی در این استان طی سال گذشته بهره برداری یا آماده بهره برداری است.

قاسم سلیمانی دشتکی  افزود: این طرحها شامل مرحله نخست فولاد استان، طرحهای عمرانی و جاده ای و واحدهای صنعتی و تولیدی است.

وی گفت: در سه سال اخیر نیز 15هزار و 860 میلیارد ریال طرح های عمرانی، صنعتی، زیربنایی، اقتصادی و کشاورزی به بهره برداری رسیده است.

سلیمانی دشتکی افزود: در طول دولت یازدهم سطح بزرگراه های استان از 110 کیلومتر به 260 کیلومتر افزایش یافته است.

سلیمانی، در خصوص طرح ملی انتقال آب بن - بروجن نیز اظهار کرد: این طرح با اختصاص 600 میلیارد ریال بودجه برای اجرا و 700 میلیارد ریال برای خرید لوله ادامه می یابد و وزارت نیرو در این باره باید به مسائل کارشناسی رجوع کند.

وی گفت: اجرای طرح ملی راه آهن چهارمحال و بختیاری یکی از خواسته های مردم این استان بود که در دولت یازدهم به تصویب رسید و در این زمینه امید است اعتبارات لازم بزودی تخصیص یابد.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: در این سفر احداث راه آهن اصفهان - چهارمحال و بختیاری و خوزستان به عنوان یکی از مهمترین مصوبات سفر هیات دولت بود که تاکنون اجرایی نشده و براساس تفاهم نامه با کره جنوبی به عنوان سرمایه گذار در حال پیگیری برای بررسی و انعقاد قرارداد و شروع عملیات اجرایی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح راه آهن تحول بزرگی در جابه جایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا بین استان های بزرگ و صنعتی کشور از مسیر چهارمحال و بختیاری رخ می دهد و فاصله استان های جنوبی تا مرکز کشور را حدود 500 کیلومتر کاهش می دهد.

در عملیات اجرایی قطعه دوم از کیلومتر 42 تا 63 این خط آهن یک ایستگاه و 2 تقاطع غیرهم سطح و یک پل اجرا می شود.

در قطعه سوم نیز از کیلومتر 63 تا 90 دارای یک ایستگاه و یک تقاطع غیر همسطح است و 7 کیلومتر باقیمانده شامل راه های دسترسی به ایستگاه هاست.

با راه اندازی این خط ریلی 75 میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل می شود.

سلیمانی همچنین افزود: جاده های جایگزین کارون 4 که فراموش شده بود، در دولت یازدهم با حضور معاون اول رئیس جمهوری مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی گفت: جاده های چهار خطه بروجن - لردگان، بن - تیران و شهرکرد - بن و بسیاری از طرح های دیگر در دولت یازدهم توسعه یافت یا مورد بهره برداری قرار گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود:در دولت یازدهم معضل گشایش انتهای خیابان کاشانی، تعریض خیابان ملت،جاده سامان از کمربندی شهرکرد و بسیاری طرحهای دارای مشکل این استان نیز رفع شد.

دولت یازدهم با تمرکز زدایی از تهران در سفر به شهرستان ها توجه ویژه ای به مناطق کمتر توسعه یافته داشته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 14اردیبهشت1396، کدخبر: 82516421: www.irna.ir


اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین