پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۰۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
با گذشت نزدیک به 10 ماه از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بیمارستان کمالی کرج روز گذشته او برای مرتبه دوم به بیمارستان کمالی کرج رفت و این بار در میان انبوهی از بیمارانی که از خدمات ارائه شده در این بیمارستان رضایت داشتند و برای گفتن خدا قوت به استقبال وزیر بهداشت آمده بودند، مرکز درمان ناباروری را برای نخستین بار در استان البرز افتتاح کرد.
شعارسال: دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی که ساعت 4 بامداد سه‌شنبه از سفر استانی به کرمان بازگشته بود بلافاصله برای افتتاح همزمان 15 مرکز درمان ناباروری مناطق محروم بصورت ویدئو کنفرانس به استان البرز رفت. او ابتدا برای بازدید از کارخانه تولید تجهیزات دارویی و پزشکی فارمد عازم اشتهارد شد و سپس با حضور در کرج، مرکز درمان ناباروری بیمارستان کمالی و کلینیک ویژه بیمارستان امام علی‌(ع) را افتتاح کرد. همچنین همزمان با افتتاح مرکز درمان ناباروری در استان البرز، مراکز درمان ناباروری قم، فسا، بیرجند، سبزوار، اراک، اردبیل، گراش، جهرم، زاهدان، گلستان، شیراز، شهرکرد، تهران (دو مرکز) نیز رسماً افتتاح شد. البته برخی از این استان‌ها در مدت اخیر به صورت آزمایشی اجرای این برنامه را آغاز کرده بودند. با افتتاح این مراکز و همچنین نوسازی و بازسازی 28 مرکز موجود قبلی رشد مراکز درمان ناباروری در کشوربه 61 درصد افزایش یافت. به گفته وزیر بهداشت، ۸۵ درصد هزینه‌های درمان ناباروری زوجینی که نابارور هستند در قالب طرح تحول سلامت پوشش داده می‌شود.

** نیم نگاه

گلایه وزیر بهداشت از مناظره‌های انتخاباتی؛

حاشیه‌ها آنقدر زیاد بود که خدمات استثنایی دولت در حوزه سلامت مغفول ماند

وزیر بهداشت در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا هیچ سؤالی درباره سلامت در برنامه مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری مطرح نشد؟ گفت: متأسفم از اینکه در مورد سلامت مردم در مناطره اول که موضوعش اجتماعی بود صحبتی نشد و در عین حال حاشیه‌ها آنقدر بود که به خدمات دولت هم در این حوزه که ما معتقدیم در دولت یازدهم استثنایی است پرداخته نشد. دکتر هاشمی افزود: امیدوارم در دو مناظره بعدی کاندیداهای محترم موضع‌شان را نسبت به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم که بحث سلامت است هم در حوزه پیشگیری و هم در موضوع غذا، آب، هوا، پارازیت‌ها و در عین حال صنعت بیان کنند. او در ادامه عنوان کرد: مهم‌تر از همه این‌ها که به سلامت جسم مربوط می‌شود سلامت روح و روان مردم و آرامشی است که باید در جامعه حاکم باشد، آزادی‌های فردی و اجتماعی که دولت و به نوعی کل نظام باید در قالب رعایت حقوق شهروندی برای آحاد ایرانیان فراهم کند و البته بحث رسانه‌ها، مطبوعات و به طور کلی نحوه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در جامعه نیز مهم است. علاوه بر این‌ها به نظر من رفاه اجتماعی نیز کاملاً مرتبط با سلامت روان مردم است و مشکلاتی که مردم در حوزه رفاه اجتماعی دارند و سال به سال افزایش یافته است بنابراین نامزدها باید بگویند در این باره چه برنامه‌ای دارند و موضع‌شان چیست؟ دکتر هاشمی گفت: شاید به این مجموعه سؤالات بتوانیم این مطلب را هم اضافه کنیم یا طرحی که در دولت آقای دکتر روحانی شروع شد تحت عنوان طرح تحول نظام سلامت چه کار می‌خواهند کنند؟ آیا می‌خواهند آن را ادامه دهند؟ متوقف کنند؟ کلی‌گویی هم نکنند این که آیا این طرح خوب است یا عیب‌هایی دارد و می‌خواهیم اصلاحاتی انجام دهیم بلکه بگویند که عیب‌های آن کجاست و چه اصلاحاتی می‌خواهند انجام دهند و اگر کلاً طرح را قبول ندارند برای این عقب ماندگی تاریخی در حوزه بهداشت و درمان در سراسر کشور چه می‌خواهند کنند؟ به هر حال عقب‌ماندگی وجود داشته و در این دولت به آن پرداخته شده و رضایت نسبی ایجاد شده است ولی همچنان مردم به دولت علاقه‌مندند بنابراین دولت‌ بعدی هم تا مرزی پیش روند که غیر از دغدغه بیماری، مردم دغدغه دیگری نداشته باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 4، تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1396 ، شماره: 6485 .

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
0
0
ان شاالله عملکردش هم مثل ظاهرش خوب باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین