پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۴۰۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
تقریبا اندکی پس از حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی ، ترویست ها صبح امروز با نفوذ به بخش غربی حرم امام راحل دست به اقدامات کور ترویستی زدند، در این عملیات ، دو عامل انتحاری به هلاکت رسیدند (نفر اول با انفجار خود و نفر دوم در جریان تیراندازی)و یک زن نیز دستگیر شده است، هم اکنون نیروهای امنیتی در حرم امام حضور دارند و تدابیر شدید امنیتی در منطقه اجرا می شود. حادثه تروریستی حرم یک شهید و چهار مجروح داشته است.
شعارسال:  تقریبا اندکی پس از حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی ، ترویست ها صبح امروز با نفوذ به بخش غربی حرم امام راحل دست به اقدامات کور ترویستی زدند، در این عملیات ، دو عامل انتحاری به هلاکت رسیدند و یک زن نیز دستگیر شده است، هم اکنون نیروهای امنیتی در حرم امام حضور دارند و تدابیر شدید امنیتی در منطقه اجرا می شود.

پایان تیراندازی در حرم امام خمینی (ره)

طبق مشاهده خبرنگار مهر، ماموران حاضر در حرم امام (ره) تعدادی از افراد مشکوک به همکاری با تروریست ها را دستگیر کرده اند و نیروهای تجسس نیز در حال بازرسی مناطق مختلف حرم امام هستند.

پایان تیراندازی در حرم امام خمینی (ره)

متروی حرم نیز همچنان تعطیل است و نیروهای امنیتی در ایستگاه در حال تجسس هستند و ایستگاه های ایست و بازرسی در جاده های اطراف ایجاد شده است.

پایان تیراندازی در حرم امام خمینی (ره)

دقایقی قبل اخباری در خصوص شنیده شدن صدای تیراندازی در بخش شمالی حرم منتشر که بلافاصله تکذیب شد. نماز ظهر و عصر دقایقی قبل در حرم برگزار شد و گفته می شود هم اکنون حجت اسلام سید حسن خمینی نیز در حرم حضور یافته است.

پایان تیراندازی در حرم امام خمینی (ره)

آغاز حادثه

بنا بر توضیحات سردار محمدحسن نجات، جانشین سازمان اطلاعات سپاه ، تقریبا همزمان با عملیات تروریستی مجلس ، دو نفر تروریست در صحن غربی حرم امام(ره) اقدام به عملیات کرده و وارد کفشداری شدند و همان‌طور که می‌دانید، مأموران کفشداری از نیروهای داوطلب مردمی هستند.

تروریست‌ها یک نفر را در کفشداری به شهادت رساندند و سپس نیروهای انتظامی آنها را تعقیب کرده و با آنها درگیر شدند که طی آن، یکی از تروریست‌ها اقدام به انفجار انتحاری کرده و دیگری هم به دست مأموران کشته می‌شوند که در اثر انجام انفجار انتحاری نیز چند نفر از مردم و زوار حرم زخمی می‌شوند.


یک تروریست دستگیر شد

طبق آخرین شنیده ها یک نفر از ترویست های انتحاری خود را منفجر کرده است و ماموران انتظامی موفق به هلاکت یکی از تروریست ها شده اند. یک زن نیز دقایقی قبل توسط ماموران امنیتی دستگیر شد.

پایان تیراندازی در حرم امام خمینی (ره)

یکی از مهاجمان پس از تیراندازی خود را مقابل بانک کشاورزی با استفاده از نارنجک منفجر کرده است. اوضاع حرم در حال حاضر تحت کنترل است. به گفته شاهدان عینی تعداد مهاجمان سه یا چهار نفر بوده است.

تروریست انتحاری خود را منفجر کرد

بر اساس مشاهدات افراد حاضر در محل،یکی از تروریست ها پس از اینکه گلوله‌هایش تمام می‌ شود به سمت حرم امام دویده و  نزدیک بانک کشاورزی حرم امام خود را منفجر می‌کند.

پایان تیراندازی در حرم امام خمینی (ره)


پایان تیراندازی در حرم امام خمینی (ره)

صبح امروز نیز طبق گزارش منابع آگاه جلیقه ای انفجاری در اطراف حرم امام(ره) کشف و خنثی شد.

شهادت یکی از کارگران فضای سبز حرم

طبق بررسی خبرنگار مهر مستقر در حرم، یک نفر که کارگر فضای سبز منطقه بوده (شهید مازیار سبزعلی زاده،اهل روستای سه سار شهرستان صومعه سرا)در این حادثه جان خود را از دست داده و حداقل شش نفر مجروح شده اند.

پایان تیراندازی در حرم امام خمینی (ره)

یک منبع انتظامی حاضر در حرم مطهر در گفتگو با مهر اظهارداشت: در حال حاضر امنیت کامل در حرم برقرار است و نیروهای یگان ویژه بر منطقه اشراف کامل دارند.

هم اکنون نیروهای امنیتی در اطراف حرم حضور دارند و از تردد در این منطقه و فیلمبرداری و عکسبرداری خبرنگاران جلوگیری می کنند.

پایان تیراندازی در حرم امام خمینی (ره)
وقوع هر گونه حادثه تروریستی جدید در حرم امام (ره) تکذیب شد، طبق اعلام منابع موثق امنیت کامل در این منطقه حاکم است.

شلیک 16 گلوله به خودروی اورژانس اجتماعی بهزیستی :
در پی حمله تروریستی صبح امروز در محل حرم مطهر امام خمینی(ره) یک دستگاه خودرو فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی هدف ۱۶ گلوله تروریست‌ها واقع شد. بر اساس این گزارش، گروه فوریت‌های اجتماعی بهزیستی استان تهران«۱۲۳» که در حین انجام مأموریت به محل کلانتری واقع در حرم امام مراجعه کرده بود، پس از شنیدن صدای تیراندازی خود را به داخل کلانتری رساندند که در همین حین خودروی اورژانس اجتماعی در مقابل محل کلانتری مورد حمله ۱۶ گلوله افراد تروریست قرا گرفت.

پایان تیراندازی در حرم امام خمینی (ره)


وزیر خارجه عربستان یک روز قبل از حملات تروریستی تهران چه گفت؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی، سه‌شنبه (دیروز)، یک روز پیش از حملات تروریستی تهران، در جمع خبرنگاران در پاریس، ایران را تهدید کرد.

به اعلام شبکه العربیه، وی با نادیده گرفتن اسناد موجود از حمایت‌های ریاض از داعش و سایر گروه‌های تروریستی ادعا کرد: ایران حامی نخست تروریسم در جهان است و در امور کشورهای همسایه‌اش نیز دخالت و از گروه‌های افراطی در منطقه حمایت می‌کند. همچنین این کشور، میزبان سران القاعده و سایر سرکرده‌های گروه‌های تروریستی است و سیاست اتخاذی دولت ایران نیز کاملا از نظر ما مردود است.

در حالی که پرشمارترین جمیعت تروریست‌ها در عراق و سوریه ملیت سعودی دارند، الجبیر افزود: رژیم ایران طی 37 سال، به 12 سفارت حمله کرده است و در رتبه نخست تولید بمب‌ها و مواد منفجره‌ای است که تاکنون هزاران کشته به همراه داشته است. ایران بیش از 90 درصد مواد منفجره را تولید و در میان گروه‌های تروریستی توزیع کرده است.

وی در ادامه اتهام‌زنی به ایران گفت: تهران مسئول حوادث جاری در منطقه و پیامدهای آن است. ایران کشوری است که برای ترور دیپلمات‌ها برنامه‌ریزی می‌کند و حقوق بین‌الملل را نادیده می‌گیرد و مفاد آن را نقض می‌کند.ایران باید به حقوق بین‌الملل احترام بگذارد تا به یک دولت عادی تبدیل شود.این کشور باید به دلیل دخالت هایش در امور منطقه و حمایتش از گروه‌های تروریستی و افراطی مجازات شود.


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 17 خرداد 1396، کدخبر: 3998010، www.mehrnews.com

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 17 خرداد 1396 ، کد خبر 13960317001106  ، www.fars.com .

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 17 خرداد 1396 ، www.tasnim.com .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
1
واقعا داعش پیش خودش چی فکر کرده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
1
0
میزان تلفات، خوشبختانه در حرم مطهر کم بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
0
1
تروریست ها ایرانی بودند. مثل منافقین در اوایل انقلاب
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
0
0
عکس دوم شما، نیروهای ارتش هستند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین