پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۸۷۲
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
قدرت تحرک از آنها گرفته شد و زمانی که نتوانستند دیگر شلیک کنند برای خروج مردم از طبقات ۶ و ۷ و ۸ اقدام کردیم و وقتی مطمئن شدیم کسی نمانده است وارد دیگر اقدامات امنیتی شدیم.
شعارسال: فرمانده حفاظت سپاه برای تشریح زوایای پیدا و پنهان حادثه تروریستی اخیر داعش در تهران، در برنامه تلویزیونی «جهان‌آرا» حاضر شد.

سردار علی اصغر گرجی‌زاده فرمانده حفاظت سپاه برای تشریح زوایای پیدا و پنهان حادثه تروریستی اخیر داعش در تهران و در مجلس شورای اسلامی، در برنامه تلویزیونی «جهان‌آرا» شبکه افق حاضر شد.

گزیده سخنان سردار گرجی زاده را به نقل از فارس می‌خوانیم:

- از لحظات اولیه حمله تروریستی نیروهای امنیتی و حفاظت انصارالمهدی وارد صحنه شدند و مقابله کردند.

- طبق اسناد به دست آمده قبلا تروریست‌ها به چند کشور سفر کرده بودند.

- گروهی بودند که از لحاظ فکری وابسته به گروه‌های تروریستی و سلفی بودند و در برخی از عملیات‌های تروریستی شرکت داشتند.

- تروریست‌ها در ساده‌ترین محل مجلس یعنی محل مراجعات مردمی ورود کردند. این یعنی خیلی هنر نکردند، بلکه عملیات بسیار ساده بوده.

- این‌ها از هیچ گیتی عبور نکردند و از همان گیت اول درگیری مسلحانه ایجاد کردند که شهید تیموری آنجا به شهادت رسید.

- در حقارت این کاری که انجام شد و عزت ایران همین بس که وقتی این تروریست‌ها وارد مجلس شدند، جلسه صحن علنی تعطیل نشد. برخی به دنبال بزرگ کردن حادثه تروریستی در مجلس بودند.

- یگان اصلی عمل کننده در حادثه مجلس برای مقابله با تروریستها، «سپاه حفاظت انصارلمهدی» بود/ از یگان های نیروی زمینی سپاه و صابرین و ناجا و دیگر نیروهای امنیتی هم استفاده کردیم.

- ساختمان مراجعات مردمی مجلس، مملو از جمعیت است که برخی اوقات آمار چندصد نفر مهمان داریم اما با مدیرت خوب کمترین تعداد مجروحان و شهدا را داشته باشیم.

- آنها هم که مجروح شدند از بالا و داخل ساختمان مورد هدف قرار گرفتند.

- اگر سیاست مدبرانه بچه‌های عملیاتی سپاه انصار نبود ممکن بود ده‌ها شهید و مجروح دیگر اضافه شود.

- حدود ۱۵۰ نفر را از آن ساختمان خارج کردند. گاهی به شکل مشقت‌بار از پنجره مردم را خارج کردند که این از زحمات سپاه انصارالمهدی بود.

- (سوال: تروریست‌ها با خونسردی سلاح پرمهمات را وارد می‌کنند؛ گمان این هست که در داخل با کسی هماهنگ کرده باشند؟) استخراج این موضوع در اختیار وزارت اطلاعات است؛ البته خونسرد نبودند، خیلی اضطراب داشتند و عجله داشتند که پناه بگیرند و قصدشان گروگانگیری و کشتار وسیع بود.

- قدرت تحرک از آنها گرفته شد و زمانی که نتوانستند دیگر شلیک کنند برای خروج مردم از طبقات ۶ و ۷ و ۸ اقدام کردیم و وقتی مطمئن شدیم کسی نمانده است وارد دیگر اقدامات امنیتی شدیم.

- همه مجروحان به زحمت از ساختمان تخلیه شدند و پس از اطمینان از تخلیه عملیات ضربتی صورت گرفت.

- هر سه تروریست کمربند انفجاری داشتند و دو نفر از آنها پس از محاصره توسط نیروهای امنیتی به زاویه تنگ برده می‌شوند و به دست تک‌تیراندازها از پای درمی‌آیند.

- اجساد مطهر شهدا تخلیه شد و تمام اتاق‌ها چک و خنثی شد. در طبقه ۶ و ۷ تعدادی از افراد خودشان را پشت در محبوس کرده بودند که با اطمینان دادن عناصر سپاه آنها را تخلیه کردیم.

- اگر عملیات چند ساعت طول کشید برای این بود که مطمئن شویم به هیچ کدام از مردم آسیبی نمی‌رسد.

- با مدل اشتباهی شرقی و روسی چندصد نفر کشته شدند تا چند تروریست بگیرند اما ما توانستیم با کمترین تلفات ممکن عملیات کنیم. در سلامت بودن مردم در صحنه برای ما مهم است. حتی درهای قفل شده را شکستیم تا مردم در آن محبوس نشده باشند چون احتمال داشت طعمه تروریست‌ها باشند.

- یکی از نیروهای ما (آقای یوسفی که اکنون در بیمارستان است) هنگام حمله با اینکه دو گلوله خورده بود خودش را اصطلاحا به محل تامین رساند تا به همکارانش اطلاع دهد و پیکر بی‌هوشش بر زمین افتاده بود.

- همزمان با ماجرای مجلس، دو تروریست وارد حرم امام می‌شوند و همان ابتدا یکی از نیروهای حفاظت را شهید می‌کنند و سپس یکی از کارگران حرم را به شهادت می‌رسانند و دیگر سلاح این‌ها گیر می‌کند و نمی‌تواند تیراندازی کند.

- با تلاش نیروها و پلیس یکی از آنها با یک گلوله از راه نسبتا دور در دم کشته می‌شود و تروریست بعدی که اسلحه نداشت، کمربند انتحاری خود را منفجر می‌کند.

- برای دشمنان اظهار تاسف می‌کنیم؛ فکر می‌کردیم قوی‌تر باشند اما عملیاتشان در حرم فاقد هرگونه ارزشی است.

- در محوطه بیرونی حرم امام، مردم آزادانه وارد می‌شوند و حتی کسانی که جایی برای خواب ندارند یا زائران برای استراحت آنجا می‌روند.

- اینقدر این تروریست‌ها گیج و هراسان بودند که همان اول اشتباه وارد می‌شوند و خودشان را لو می‌دهند و وارد تنها حلقه نیروهای امنیتی می‌شوند.

اولین درگیری را نزدیک حلقه پلیس انجام می‌دهند که نیروی انتظامی سریع وارد عمل می‌شوند.

- قبلا کارهای تروریستی صورت گرفته بود که می‌شد امتیازی به آنها داد اما عملیات اینها فاقد هرگونه ارزش و نمره عملیاتی است.

- عامل تروریستی تنها با یک گلوله از پای در‌می‌آید. کار آنها فاقد کار عملیاتی و خبرگی است و واقعا ترقه‌بازی تعبیر زیبایی است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فرارو، تاریخ انتشار: 21 خرداد 1396، کدخبر: 318692، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین