پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
سازمان ملل امروز (سه شنبه) اعلام کرد، در جریان خشونت‌های بوکوحرام در شمال شرق نیجریه و کشورهای همسایه بیش از یک میلیون کودک از تحصیل بازمانده و مورد سوءاستفاده،‌ ربوده شدن و به خدمت گرفته شدن توسط این گروه شبه نظامی قرار گرفته‌اند.

شعار سال : صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل موسوم به یونیسف در گزارش خود آورده است، بیش از 2000 مدرسه در نیجریه، کامرون، جمهوری چاد و نیجر به خاطر درگیری‌ها همچنان تعطیل هستند و صدها مدرسه دیگر نیز توسط شبه نظامیان بوکوحرام غارت، تخریب و منهدم شده‌اند.

براساس گزارش یونیسف، درحشالیکه صدها مدرسه در شمال شرق نیجریه در ماه‌های اخیر گشایش یافته‌اند، اما ناامنی و ترس از وقوع درگیری مانع از بازگشت بسیاری از آموزگاران به کلاس درس شده و بسیاری از والدین نیز از بازگشت مجدد فرزندانشان به مدرسه جلوگیری می کنند.

بوکوحرام بیشتر در شمال شرق نیجریه فعال است اما این گروه شبه نظامی در سال جاری میلادی حملات خود را افزایش داده و اردوگاه‌هایی را در مناطق مختلف این کشور به وجود آورده و حملاتی را در کشورهای همسایه چون کامرون، جمهوری چاد و نیجر انجام داده است.

مانوئل فونتان،‌ مدیر یونیسف در بخش مرکز آفریقا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مدارس هدف حملات قرار می گیرند و بسیاری از دانش آموزان می‌ترسند که بار دیگر به کلاس‌های درس بازگردند. هرقدر که این کودکان به دور از مدرسه بمانند، خطرات مربوط به مورد سوءاستفاده قرار گرفتن، ربوده شدن و به خدمت گرفته شدن توسط این گروه شبه نظامی و سایر گروه‌های مسلح بیشتر می شود.

بیش از 400 مدرسه از اکتبر 2015 در استان بورنو در نیجریه بازگشایی شدند؛ استانی که محل اصلی فعالیت شش ساله بوکوحرام بوده است.

یونیسف در گزارش خود آورده است، در شمال دور کامرون نیز که مورد هجوم و حملات بوکوحرام واقع شده، تنها یک مدرسه از 135 مدرسه که در سال 2014 تعطیل شد، در سال جاری میلادی بازگشایی شده است.

درحالیکه اکثریت مدارس در شمال شرق نیجریه می توانند کلاس های درس را برپا کنند، اما بسیاری از کلاس‌ها بخاطر تعطیلی مدارس دیگر، جمعیت زیادی دارند و معلمان نمی توانند به درستی تدریس کنند. آموزگاران بی خانمان به صورت داوطلبی خواهان تدریس هستند و مدارس بسیاری برای ارائه آموزش به دانش آموزان گریزان و بی خانمان از مناطق درگیر تعداد کلاس ها را دوبرابر کرده‌اند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد، حتی پیش از درگیری‌ها در نیجریه، این کشور دارای بالاترین نرخ دانش آموزان محروم از تحصیل را در جهان داشت که رقم بیش از 10 میلیون نفر بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ نشرخبر : 01 دی 1394 کد مطلب : 94100100352 www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین