پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کم کاری مادرزادی تیروئید شایعترین علت قابل پیشگیری عقب ماندگی ذهنی نوزادان است که در زمان تولد با انجام یک آزمایش ساده قابل شناسایی می باشد.

شعار سال: دکتر سید کاظم فرهمند در حاشیه کارگاه آموزشی اصول غربالگری هیپوتیروئیدی نوزادان با تاکید بر اینکه شناسایی و درمان بموقع کم کاری مادرزادی تیروئید می تواند از عوارض بیماری پیشگیری کند، افزود: برنامه غربالگری نوزادان و انجام آزمایش هیپوتیروئیدی یکی از موثر و هزینه بخش ترین برنامه های اجرا شده در کشور است.

وی افزود: این برنامه از سال ۱۳۸۵ در کشور آغاز شد و در این مدت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود ۲ میلیون نوزاد مورد غربالگری قرار گرفتند که ۴۹ درصد آنها دختر و ۵۱ درصد پسر بوده اند و از این تعداد دو هزار و ۱۹۱ نفر بیمار شناسایی شده اند.

دکتر سید کاظم فرهمند گفت: این آمار نشان می دهند که تنها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از عقب ماندگی ذهنی بیش از دو هزار کودک جلوگیری شده است و این خدمتی بسیار مهم به نسل آینده و ایجاد جامعه ای سالم و هوشمند در کشور خواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار ۱۷ خرداد 1396، کد مطلب:6118713 : www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین