پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۵۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷
مجلس سنای آمریکا به بهانه مجازات مسکو برای مداخله ادعایی این کشور در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، با اکثریت آرا بسته تحریم های گسترده علیه روسیه را تصویب کرد.

شعارسال: به نقل از آسوشیتدپرس، اعضای مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه با اکثریت آرا بسته تحریم های گسترده علیه روسیه را به تصویب رساندند.

سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه آمریکا با ۹۷ رأی موافق در مقابل تنها ۲ رأی مخالف، لایحه دوحزبی تحریم ها علیه روسیه را به بهانه مجازات مسکو برای مداخله ادعایی این کشور در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا تصویب کردند.

قانونگذاران سنا که از این لایحه دوحزبی حمایت می کنند، مدعی شدند که اقدامات تجاوزکارانه روسیه در سوریه و اوکراین از دیگر دلایل تصویب این لایحه بود.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از زمان راهیابی به کاخ سفید در تلاش برای بهبود روابط واشنگتن-مسکو بوده و هرگونه ادعا مبنی بر اینکه عملیات هکری روسیه علیه رایانامه های کمپین انتخاباتی «هیلاری کلینتون» راه را برای پیروزی وی هموار کرده است، رد می کند.

گفتنی است بسته تحریمهای روسیه به لایحه ای که مجازاتهایی علیه دولت ایران وضع می کند، ضمیمه است. این لایحه که هم اکنون در مجلس سنا به بحث گذاشته شده است؛ از حمایت دوحزبی و قدرتمندی برخوردار است.

حال چنانچه دولت ترامپ تصمیم بگیرد با وضع تحریم های جدید علیه روسیه مخالفت کند، با یک مانع روبرو می شود: حذف بخشهایی از این لایحه (بسته تحریمهای روسیه) که مطابق با نظر مقامات کاخ سفید نیست، مستلزم رد لایحه تحریمهای سختگیرانه ایران خواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 25خرداد1396، کدخبر: 4005297: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین