پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۱۷۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفت ایالات متحده آمریکا هیچ گونه استثنایی برای شرکت های آمریکایی از جمله شرکت بزرگ نفتی اکسون موبیل در تحریم های خود علیه روسیه قائل نخواهد شد.
شعارسال: اکسون موبیل بدنبال کسب مجوز از دولت آمریکا برای حفاری در دریای سیاه که از مناطق مورد تحریم توسط ایالات متحده می باشد است.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفت ایالات متحده آمریکا هیچ گونه استثنایی برای شرکت های آمریکایی از جمله شرکت بزرگ نفتی اکسون موبیل در تحریم های خود علیه روسیه قائل نخواهد شد. اکسون موبیل بدنبال کسب مجوز از دولت آمریکا برای حفاری در دریای سیاه که از مناطق مورد تحریم توسط ایالات متحده می باشد است.

لحن و خطاب مستقیم بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا یک امر عادی نیست و این نشان دهنده این است که آمریکا می خواهد موضع محکم خود را در تحریم های علیه مسکو حفظ نماید.

منوچین در این بیانیه گفت "در مشورت با رئیس جمهور ترامپ وزارت خزانه داری به این تصمیم رسیده است تا هیچ گونه استثنایی برای شرکت های آمریکایی از جمله اکسون موبیل برای مجوز حفاری ها که در تحریم های روسیه ممنوع شده است قائل نشود"

ایالات متحده و اتحادیه اروپا به خاطر الحاق منطقه کریمه توسط روسیه و نقش این کشور در درگیری های شرق اوکراین تحریم های اقتصادی علیه مسکو وضع کردند. اکسون موبیل که بزرگترین تولید کننده سهامی عام در حوزه نفت و گاز است محبور شد به خاطر این تحریم ها از حفاری در قطب شمال روسیه دست بکشد..

آلن جفرز سخنگوی این شرکت می گوید "ما بیانیه امروز توسط وزیر منوچین که با مشورت ترامپ صورت گرفته است را درک می کنیم."

اکسون قبل از این در دولت اوباما درخواست معافیت از این تحریم ها را کرده بود و مجوز همکاری و سرمایه گذاری مشترک با تولید کننده نفت روسیه به نام «روزنفت» را نیز در سال های 2015 و 2016 بدست آورده بود. مسئله ای که برای اکسون موبیل آزار دهنده است این است که در حالی که تحریم های آمریکا علیه روسیه مانع این شرکت در سرمایه گذاری مشترک با روسی ها شده است، تحریم های اتحادیه اروپا هیچ گونه ممنوعیتی برای فعالیت شرکت های اروپایی در روسیه ایجاد نکرده است.

هفته پیش مجله وال استریت ژورنال گزارش داد شرکت اکسون در ماه های اخیر درخواست مجوز ز وزارت خزانه داری آمریکا برای حفاری با روزنفت کرده است. جفرز گفت اکسون از زمانی که ترامپ به کاخ سفید آمده است اکسون موبیل هیچ درخواستی برای معافیت از تحریم ها نداشته است.

هرگونه درخواستی از این نوع ممکن بود توجهات را به خود جلب کند چرا که مدیر اجرایی سابق اکسون موبیل یعنی رکس تیلرسون اکنون وزیر خارجه آمریکا است. اکسون موبیل تحت رهبری او در کنگره درباره تحریم های روسیه لابی کرده بود و او در سال 2014 مخالف این تحریم ها بود و گفته بود که این تحریم ها بی اثر خواهند بود.

قانون گذاران آمریکا در حال بررسی روابط احتمالی بعضی از دستیاران کمپین ترامپ با مسکو می باشند. جمهوری خواهان کنگره و همچنین متحدین آمریکا در اروپا درباره هرگونه نشانه ای که شاید دولت ترامپ بخضی از تحریم های خود علیه روسیه را رفع نماید نگران هستند.

تیلرسون در نطق کنگره خود برای کسب رأی اعتماد نمایندگان گفته بود که شخصا هیچ وقت علیه تحریم روسیه لابی نکرده است و این که او درباره تقاضای مستقیم اکسون موبیل برای معافیت هیچ اطلاعی نداشته است، اما بعدا اذعان کرد که با جک لیو وزیر سابق خزانه داری آمریکا درباره فاصله بین تحریم های آمریکا و اروپا علیه روسیه صحبت کرده است.

تیلرسون متعهد شده است تا خودش را تا اواخر امسال از هرگونه مسئله ای در ارتباط با اکسون موبیل بیرون بکشد مگر این که مجوز مشارکت کسب نماید. او همچنین تا اوایل می وقت دارد تا سهام خود را در اکسون موبیل به فروش برساند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1396، کدخبر: ۶۹۱۸۴۰، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
0
0
باید نوعی تحریم متقابل رو تمامی کشورها بر علیه آمریکا ایجاد کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین