پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
‌شهردار رشت در همایش تبیین پیدایش جنبش جنگل و مراسم رونمایی از تمبر میرزاکوچک خان جنگلی با بیان اینکه میرزا متعلق به زمان خود نبود، گفت: حس آزادگی و عزت نفس موجب شد تا او در جغرافیای زمان و مکان نگنجد.

شعارسال : دکتر سید محمد علی ثابت قدم شامگاه گذشته در همایش تبیین پیدایش جنبش جنگل و مراسم رونمایی از تمبر میرزاکوچک خان جنگلی با اشاره به سن کم اما تجربه زیاد این مرد بزرگ گفت: او در شرایط سخت و استبداد‌ زدگی حکومتی ‌جامعه دست ‌به اقدامی ملی و بین‌المللی زده که اقدامات‌ او امروزه به یک الگوی جهانی‌ تبدیل شده ‌است‌.

وی افزود: شهرداری رشت در تلاش است که با یاد ‌آوری روزهای پر جنبش میرزا کوچک خان‌، به جایگاه والای این بزرگ مرد در جامعه بپردازد.

شهردار رشت حس مبارزه با استکبار را در میان اقشار مختلف اجتماع متفاوت دانست و تاکید کرد: اجرایی شدن مساله فتوت‌، ‌جوانمردی و آزادگی کلید واژه اصلی نگاه امروز ما و نسل‌های آینده است و آزادی امروز مرهون رشادتهای آزاد‌ مردانی مثل میرزا است‌.

دکتر ثابت قدم آزادگی را مبتنی بر نگاههای اعتقادی دانست و گفت‌: استقلالهای به دست آمده از اعتقاد و آزادگی موجب دیده شدن پتانسیلهای محلی و بومی می‌شوند که پاسداشت آن ضروری است‌.

شهردار رشت بر تسری دادن نهضت جنگل تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم امور کشور را با حداقل اتکا به کشورهای حاشیه بچرخانیم و از این مساله ‌هرچه بیشتر در جهت اقتصاد مقاومتی گام برداریم‌.

ثابت قدم خاطرنشان کرد: باید به توسعه فضای کالبدی مقبره این مرد نامی بیش از پیش پرداخته شود و باید تلاش شود تا در ماهها و سالهای آینده در کنار مقبره میزا کوچکخان جنگلی شاهد توسعه فضای فرهنگی در جهت ارج نهادن به مقام شامخ این راد‌مرد باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا ، تاریخ انتشار سه شنبه 01 آذر 1394 ، کد مطلب : 94100100494 : www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین