پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۹۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در بین مهاجران کوبایی حاضر در آمریکا از اعمال سیاست های جدید آمریکا در قبال این کشور و لغو تمام قراردادهای قبلی با کوبا خبر داد.

شعار سال«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا گفت تمام توافقاتی که «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا با کوبا داشته است را لغو خواهد کرد.

وی در سخنرانی در جمع مهاجران کوبایی در فلوریدا اظهار داشت: ما قصد داریم روند اشتباه دولت های گذشته با کوبا را اصلاح کنیم. من تمام توافق های قبلی آمریکا با دولت کوبا را لغو می کنم. منافع قراردادها با کوبا به جیب ارتش و نظامیان می رود.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد:تا زمانی که آزادی بیان تضمین نشود، آزادی فعالیت سیاسی، مردم و مطبوعات اعمال نشود، با کوبا قراردادی نداریم و تحریم ها علیه این کشور را تا برگزاری انتخابات و ایجاد آزادی بیان ادامه می دهیم.

ترامپ افزود: همه شما که اینجا هستید از رژیم ترسناک کاستروها در کوبا زخم خورده اید. شما خودتان از من خواستید که صدای سرکوب شدگان باشم.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: منافع آمریکا در این است که کشورها آزاد باشند، چه کوبا باشد و چه ونزوئلا . ما چشم مان را به روی جنایات در کوبا و دیگر کشورها نمی بندیم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین دستور وضع محدودیتهای سختگیرانه تر بر سفر شهروندان آمریکایی به کوبا و قطع معاملات بازرگانی آمریکا با ارتش این کشور را صادر کرد و گفت که به یاری خداوند، به زودی یک کوبای آزاد را محقق خواهیم کرد.

اما فشارهای وارده از سوی شرکتهای آمریکایی و حتی برخی از جمهوریخواهان بر ترامپ که مصرانه خواهان عدم بازگشت به سیاستهای گذشته واشنگتن در قبال کوبا هستند، سبب شد که ترامپ برخی از گامهای دولت پیشین آمریکا به سمت عادی سازی روابط با کوبا را دست نخورده باقی گذارد. از جمله این اقدامات می توان به بازگشایی سفارت آمریکا در هاوانا اشاره کرد.

اما سیاست جدید واشنگتن در قبال کوبا، اکثر معاملات بازرگانی آمریکا با «گروه شرکتهای بازرگانی نیروهای مسلح» را ممنوع می کند. گروه مذکور یک شرکت کوبایی است که در تمام بخشهای حوزه اقتصادی فعالیت دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 26خرداد 96، کدمطلب:4006392، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
0
چشم خودت را بر روی جنایات امپریالیسم جهانی بنام ایالات متحده آمریکا و وحشی گری هایش نبند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین