پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۵۸۹
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
با توجه به اینکه مازندران در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور قرار دارد نگرانی مبنی از ورود غیرقانونی مخدرهای صنعتی به مازندران از سوی مسئولان استانی احساس شده است.

شعار سال: یکی از معضلات اجتماعی یک جامعه که متاسفانه موجب نابودی تحکیم بنیان خانواده شده اعتیاد به انواع موادمخدر است.

معضلی که بسیاری از جوامع تهدیدی برای عدم توسعه و پیشرفت کشورشان می‌دانند و با اجرای برنامه‌های متنوع سعی در جلوگیری از این معضل اجتماعی دارند.

مواد مخدری که امروزه سن آن به دانش آموزان مقطع راهنمایی رسیده و به نوعی رعب و وحشت خانواده‌ها و مسئولان نظام را برانگیخت.

هرساله با وجود مبارزات متعدد بر علیه سودجویان و قاچاقچیان توزیع موادمخدر در مرزهای کشور و به شهادت رسیدن بسیاری از هموطنان باز هم شاهد ورود انواع موادمخدر در سطح کشور هستیم.

مازندران نیز با توجه به ورودی سه راه مواصلاتی به پایتخت و همسایگی کشورهای بزرگ تولیدکننده موادمخدر این افیون خانمان سوز جوانان استان را تهدید می‌کند.

با وجود امنیت راه‌های مواصلاتی مازندران از سوی عوامل نظامی و انتظامی باز هم ورود انواع مواد به ویژه روان‌گردان می‌بینیم به گونه‌ای که علاوه بر تهدید جانی جوانان دیگر معضلات اجتماعی چون طلاق و بیکاری را بدنبال می‌آورد.

طی سال‌های اخیر فعالیت‌هایی از سوی دستگاه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران مبنی بر ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی، پاکسازی مناطق آلوده و برخورد با خرده فروش‌ها صورت گرفت.

امسال با آغاز سال جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر علاوه بر ادامه برنامه‌های گذشته بر فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی مردم تاکید داشته است.

تلاش مدیران آملی در ترویج فرهنگ مقابله با آسیب‌های اجتماعی

معاون سیاسی فرمانداری ویژه آمل در این باره گفت: به منظور مقابله و پیشگیری از موادمخدر مدیران دستگاه‌های اجرایی شورای هماهنگی در جهت ترویج فرهنگ آسیب‌های اجتماعی گام بردارند.

حسین احسانی با بیان اینکه با آغاز سال‌جاری از سوی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر برنامه‌های مهم ستونی مصوب شده که با ابلاغ آن به استانداری‌ها از سوی فرمانداری‌ها نیز باید اجرایی شود، بیان کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این شورا باید ارتباط و تعامل همه جانبه داشته و در ترویج فرهنگ مبارزه با موادمخدر گام اساسی بردارند.

وی با تاکید براینکه امروزه یکی از معضلات اجتماعی و آسیب‌هایی که جوانان ما را تهدید می‌کند استفاده از داروهای روان‌گردان و موادمخدر است، گفت: برای جلوگیری از این معضل باید به فرهنگ‌سازی نسبت به آگاهی‌بخشی این نوع موادمخدر در بین خانواده‌ها پرداخت.

احسانی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در عرصه ترویج مبارزه با موادمخدر به ارایه راه‌کار و از راه کارشناسی وارد جلسات شود، عنوان کرد: باید کارهایی صورت گیرد تا همه مردم به این باور برسند موادمخدر به ویژه روان‌گردان معضلی برای خانواده‌ها و از هم پاشیدگی تحکیم بنیان خانواده است.

معاون فرماندار ویژه آمل ادامه داد: با توجه به فرارسیدن هفته ناجا باید به اجرای برنامه‌های مهمی پرداخت و تریبون ائمه جمعه شهرستان در راستای ترویج مبارزه با موادمخدر از کارشناسان و اساتید دانشگاه‌های مرتبط با این معضل دعوت به عمل آورند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های انتظامی و امنیتی بازدید از مدخل ورودی راه‌های مواصلاتی را نظارت بیشتری انجام دهند اگرچه در طول سال این کار را انجام می‌دهند به گونه‌ای که طی چند هفته گذشته حدود 320 کیلوگرم موادمخدر هروئین در این شهرستان کشف و ضبظ شد.

معاون فرماندار ویژه آمل با تاکید براینکه یکی از مهمترین راه‌کارها برای مقابله و پیشگیری جرائم و موادمخدر فرهنگ‌سازی و ترویج آن بین مردم است، یادآور شد: باید جلسات شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر را بین بخش‌های این شهرستان کشانده تا همه دهیاران و شوراهای روستا را وارد کار آورده و از این معضل خانمانسوز آگاهی‌بخشی دهیم.
وی مطرح کرد: در این عرصه رسانه و مطبوعات نقش اساسی در ترویج فرهنگ مبارزه با موادمخدر دارند و در اجرای برنامه‌ها می‌توان از آنها به عنوان ستون فرهنگی استفاده بهینه‌ای برد.

تشکیل کمپین مناطق عاری از موادمخدر در آمل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل نیز با بیان اینکه در حوزه فرهنگ باید باورهای مردم را بیشتر اهمیت داد زیرا مردم با اعتقاد و باور زندگی می‌کنند، گفت: در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید با استفاده از باور و اعتقاد مردم به اجرا درآورد تا در مقابل مبارزه با موادمخدر گام اساسی برداشته شود.

امیر امیرنیا عنوان کرد: به منظور ترویج از فرهنگ مبارزه با آسیب‌های اجتماعی می‌توان از سوی شورای هماهنگی این شهرستان به معرفی یک روستایی که عاری از موادمخدر هستند معرفی کرد و آن را به عنوان پایلوت شهرستان و الگو به دیگر روستاها شناساند.

وی خاطرنشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد نیز در جهت مبارزه با موادمخدر و ترویج مقابله با آن در نظر دارد کمپین مناطق عاری از موادمخدر را تشکیل دهد تا جوانان آملی از این کمپین نسبت به معضلات و آسیب‌های اجتماعی آشنا شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 31 خرداد 96، کد مطلب: 1440530:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین