پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: ضروری است به صورت جدی سرویس مدارس استان جهت مصون‌سازی دانش‌آموز از اعتیاد کنترل شود.
شعارسال: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: ضروری است به صورت جدی سرویس مدارس استان جهت مصون‌سازی دانش‌آموز از اعتیاد کنترل شود.

فریبا محمدلو عصر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس وظایف تعریف شده ادارات، مصون‌سازی داخل محوطه مدرسه در امر اعتیاد بر عهده مربیان مدرسه است.

وی افزود: این در حالی است که نحوه نظارت بر سرویس مدارس مشخص نشده و در صورت بروز مشکل مشخص نیست چه کسی می‌بایست پاسخگو باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل تأکید کرد: متأسفانه گزارشاتی از سوی والدین دانش‌آموزان به دست ما رسیده که برخی مدارس از سرویس‌های غیر قابل قبول و تائید شده استفاده می‌کنند.

محمدلو افزود: پیش از این اعلام شده که مدرسه موظف است سرویس مورد تائید را از اتحادیه مربوطه درخواست کند اما مواردی از استفاده از سرویس غیر قابل تائید به دست رسیده است.

وی با تأکید به ضرورت مراقبت جدی از دانش‌آموزان خواستار رسیدگی به وضعیت استفاده از سرویس مدارس و کنترل و نظارت با هدف مصون‌سازی دانش‌آموزان از آسیب‌ها به ویژه اعتیاد شد.

* نیازمند آموزش مربیان مدرسه و دانشگاه هستیم

در این جلسه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نیز به اجرای طرح مصون‌سازی مدرسه و دانشگاه با رویکرد پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد.

بهنام بهشتی متذکر شد: در این طرح پاک‌سازی و نظارت بر کیوسک‌های مطبوعاتی اطراف مدارس و همچنین ممانعت از فعالیت سفره‌خانه‌هایی که نسبت به عرضه قلیان و سیگار اقدام می‌کنند تأکید شده است.

وی با اشاره به تأکید این طرح به برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در اطراف مدارس و دانشگاه‌ها ادامه داد: ضروری است مدارس و دانشگاه‌ها در اجرای این طرح دبیرخانه شورای هماهنگی را یاری کنند.

وی به ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز اشاره کرد و افزود: به ویژه برگزاری کارگاه آموزشی برای مربیان مدارس و کارکنان دانشگاه‌ها ضروری است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 10 مهر 1396، کدخبر: 4102816، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین