پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
"الساعه که در ایوان منزل با همشیره‌ی همایونی به شکستن لبه‌ی نان مشغولیم، خبر رسید که شاهزاده وثق‌الدوله حاکم قم را که به جرم رشا و ارتشا معزول کرده‌ بودم به توصیه‌ی عمه‌ی خود ابقا فرموده و سخن هزل بر زبان رانده‌اید. فرستادم او را تحت‌الحفظ به تهران بیاورند تا اعلیحضرت بدانند که اداره‌ی امور مملکت به توصیه‌ی عمه و خاله نمی‌شود."

شعارسال: هر چند در خصوص انتصاب اين مرقومه بالا به شخص امير كبير حرف و حديث هاي زيادي وجود دارد اما از نظر محتوايي آنقدر ارزشمند است كه نمي توان به آساني از كنار آن گذشت. جملاتي كه طي ساليان متمادي به واسطه وجود انحراف در رويه هاي انتخابي و عزل و نصب ها همچنان تر و تازه مانده و مصاديق عيني آن هنوز هم كم و بيش در جريان است.

متاسفانه در كشور ما بهره گيري از كلماتي نظير شايسته سالاري، شايسته محوري و ضابطه مندي معمولا در قالب شعار و سخنراني نمود و بروز پيدا مي كند ولي در فصل عمل همچنان ازهمان پروسه هاي نخ نما شده قديمي مثل توصيه، سفارش و فرمايش بهره مي بريم، روشي كه شايد بتوان آن را عامل بسياري از ناهنجاري ها و مشكلات سازماني و ساختاري در كشور به حساب آورد.

اين روزها با انتخاب مجدد دكتر روحاني بازار حرف و حديث ها در خصوص چگونگي تغيير در كابينه داغ است، آمار ليست هاي كذايي ريز و درشت در شبكه هاي اجتماعي هر روز بيشتر و بيشتر مي شود ليست هايي كه معمولا با هدف تحميل بعضي از افراد خاص به دولت تدوين و ارائه مي شود.

اگر در زمان گذشته تنها فشار از طرف دول ديگر و خاله و خانباجي بود اكنون به لطف انقلاب شكوهمند اسلامي و استقلال كشور از شر اولي خلاص شده ايم اما گاهي رد پاي دومي را مي توان به وضوح در بعضي از عزل و نصب ها مشاهده كرد. طرف دودمان شركتي را طي چند سال مديريت ناشيانه به باد فنا داده است و اكنون با اعتماد به نفس بالا خواهان مديريت شركتي ديگر است. وزيري طي دوره چهار ساله وزارت خود جز عقب رفت وزارتخانه هيچ بيلان عملكرد درستي نداشته اما همچنان خواهان ماندن است و براي بقا دست و پا ميزند.

خيلي ها را كه عملكرد درستي داشته اند به سادگي برمي داريم و جاي آنان را به افراد توصيه شده مي دهيم اقداماتي كه دود آن نهايتا به چشم ملت و كشور خواهد رفت. بيائيم به دور از گرايشات سياسي، قبيله اي و روابط فاميلي، كابينه اي بر اساس نظام شايسته سالاري بنا كنيم، بيائيم كشور را طي چهار سال آتي در ريلي درست و درجهتي صحيح پيش ببريم.

قطعا وزرايي كه با اين روش انتخاب شوند، ناچار به ادامه همين مسير در ساير سطوح مديريتي زير مجموعه خود، خواهند بود و اين همان خواسته ايست كه همه راي دهندگان از دولت دارند يعني تغيير، تغييري در جهت صحيح و مبتني بر نظام شايسته سالاري.

بيائيم انتخاب خود را بر پايه توانايي افراد بنا گذاريم و آنان را با معیارهای متغیری از شایستگی مورد قضاوت قرار دهيم، معیارهايي نظير، تجربه، معلومات، سلامت رواني، پاك دستي، جسارت انجام كار، پایبندی به اخلاقیات و اعتماد، اميدوارم دولت محترم به دور از فشارهاي پيراموني كار را به كاردان بسپارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: 29خرداد1396، کدخبر: 484390: www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین