پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۶۹
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
داور چهارمین جشن عکس هرمزگان گفت: شرکت در جشنواره ها و نمایشگاه ها محک خوبی برای عکاسان جوان است.

شعارسال: محسن یزدی پوربیان داشت: جشن عکس هرمزگان مانند بسیاری از نمایشگاه ها و جشنواره ها، آثار ارائه شده آن دارای نقاط قوت و ضعف بود که می توان گفت نقاط قوت آن بسیار پر رنگتر از ضعف هایش بود.

وی ادامه داد: با توجه به توانایی و استعدادی که در عکاسان جوان هرمزگانی دیدم می توان با تمرکز بر نقاط قوت، انها را تقویت و نقاط ضعف را با تکیه بر تجربیات عکاسان پیشکسوت، مطالعه و آموزش های لازم رفع کرد و به نقطه ایده آل رسید. تنوع نگاه و دید خوب دو شاخصه بارز نسل نو عکاسان هرمزگان بود که در برخی کارها به خوبی دیده می شد. البته باید ذکر کنم که اغلب آثار از نوعی ناپختگی برخوردار بود که باید با تعمق و صرف وقت و زمان آن را رفع کرد.

داور چهارمین جشن عکس هرمزگان تصریح کرد: استمرار در موضوع و نگاه می تواند باعث تولید یک اثر موفق شود که البته مطالعه، آموزش و بدست آوردن شناخت را باید همیشه در کنار کسب تجربه داشته باشد.

یزدی پور با اشاره به اینکه مطالعه حوزه های دیگر مانند جامعه شناسی، ادبیات و دیگر هنرها می تواند نگاه و دید یک عکاس را در رسیدن به هدف یاری کند گفت: جهان بینی و نگاه دو اصل مهم در تولید یک اثر هنری حرفه ای هستند که عکاسان می توانند با بهره گیری از هنر ها و علوم دیگر این دو اصل را در درون خود گسترش دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: جدا شدن از فضا و محدوده جغرافیایی که عکاس در ان زندگی می کند می تواند در گسترش و رسیدن به نگاه تازه به عکاس کمک کند اما نباید فراموش کرد که محیط پیرامون و جغرافیای بومی هم همیشه حرفی برای گفتن دارد.

داور چهارمین جشن عکس هرمزگان با تاکید بر اینکه فرهنگ و اجتماع تاثیر عمیقی بر خلق یک اثر دارد گفت: در واقع نگاه و گستره فکری یک عکاس بر اساس محیط اجتماعی و فرهنگی آن شکل می گیرد اما نباید برخی از محدودیت های پیرامون سبب عدم تولید آثار خلاقانه شد بلکه می توان از همین محدودیت ها در خلق و ارائه آثار نو استفاده کرد.

یزدی با این تعریف که عکس می تواند کمک کند که عکاس خود را بیان کند گفت: نسل نو عکاسان هرمزگانی می توانند با استمرار، تجربه و صرف زمان عکس معاصر را با نگاه و دید خود به هنرمندان عکاس نشان دهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار خبر 1 دی 1394، کدمطلب: 3006952، www.mehrnews.com

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین