پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۹۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
دادستان کل کشور از برخورد‌های قاطعانه دستگاه قضایی در دهه ۶۰ حمایت کرد و گفت:‌ اگر جانفشانی سربازان جان بر کف ضابطین قوه‌قضاییه نبود و اگر برخورد قاطعانه قوه قضاییه با جریان نفاق صورت گرفت نبود، امروز نه از تاک نشان بود نه از تاک نشان.

شعار سال: حجت‌الاسلام منتظری در نشست خبری عصر امروز خود گفت: امسال هفته قوه‌قضاییه به دلیل مصادف شدن با دهه آخرماه رمضان و تعطیلات عید فطر با تاخیر انجام گرفت ولی فرصت مناسبی است تا بخشی از عملکرد خود را به اطلاع مردم برسانیم.

جنایات منافقان از ذهن مردم پاک نمی‌شود
دادستان کل کشور با اشاره به شهادت آیت‌الله شهید بهشتی در هفتم تیر سال ۶۰، یادآور شد: ‌ در حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط منافقین کوردل که در راستای تحقق دستورات استکبار جهانی صورت گرفت، متاسفانه سرمایه‌های ارزشمندی ازمردم و انقلاب گرفته شد. هرچند نظام هزینه‌های سنگینی را در آن حادثه پرداخت اما این حادثه در کنار سایر حوادثی که توسط جنایتکاران منافق انجام شد از جمله ترور دادستان کل انقلاب، انفجار دفتر نخست وزیری و سایر اتفاقاتی که برای مردم توسط منافقین در دهه ۶۰ انجام شد، موجب شد مردم خیلی زود به ذات خبیث و جنایتکار و وابسته سازمان منافقین پی برد و آنچنان منفور جامعه شدند که دیگر آن جنایات در ذهن مردم پاک نخواهد شد.

او افزود: از آن حادثه ۳۶ سال می‌گذرد و جوانان ما و حتی کسانی که به سن ۴۰ رسیدند، آن حادثه را ندیدند وشاید از جزییات امر مطلع نشدند.‌‌ همان جنایتی که امروز عامل سر سپرده استکبار در منطقه در قالب گروه‌های تروریستی و داعش انجام می‌دهند، منافقین در دهه ۶۰ هم انجام می‌دادند و خوشبختانه مردم آن را پس زدند.

منتظری با ابراز امیدواری از اینکه رسانه‌ها در وظیفه خود برای روشنگری، این چهره‌ها را به مردم و نسل جوان بهتر نشان دهند، اظهار کرد: ریشه‌های آن‌ها در استکبار و امریکا مشغول به فعالیت هستند. آبشخور آن‌هادر استکبار است و بخاطر استفاده علیه نظام از لیست گروه‌های تروریستی خارج کردند و آن‌ها در برخی مجامع بین المللی حاضر می‌شوند و اطلاع غلط می‌دهند.

برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با منافقان در دهه ۶۰ هیچ‌گاه از صفحه زرین انقلاب پاک نمی‌شود
منتظری با بیان اینکه ریشه نفاق توسط قوه‌قضاییه و در راس آن محاکم انقلاب و دادستان کل انقلاب ریشه کن شد، خاطرنشان کرد: برخورد قاطعانه دستگاه قضایی هیچ‌گاه از صفحه زرین انقلاب پاک نمی‌شود هرچند امروز شاهدیم با‌‌‌ همان اهداف دهه ۶۰ در جهت تضعیف و تخریب قوه‌قضاییه سخن‌ها گفته می‌شود و حرف غیر صحیحی به جامعه القا می‌کنند.

دادستان کل کشور با تاکید براینکه تضعیف قوه‌قضاییه به نفع کشور نیست، تصریح کرد: اگر گفته می‌شود شما در ۳۷سال جز کشتن چه کردید جواب می‌گوییم اولا وظیفه قوه‌قضاییه برخورد با جرم و مجرم است. ثانیا جنایات دهه ۶۰ دامنگیر مردم و مسئولان بود و این برخورد قوه قضاییه بود که ریشه نفاق را بر کند. اگر جانفشانی سربازان جان بر کف ضابطین قوه‌قضاییه نبود و اگر برخورد قاطعانه قوه قضاییه با جریان نفاق صورت گرفت نبود، امروز نه از تاک نشان بود نه از تاک نشان.

او افزود: انتظار است از عزیزانی که جانشان را از دست دادند و به فیض شهادت رسیدند، مانند شهیدان بهشتی، قدوسی، لاجوردی، کچویی و قضات که شهید شدند تقدیر و تشکر شود نه اینکه آن‌ها را به سخره بگیرند.

ادعا نداریم قوه قضاییه امروز بی‌عیب است
این مقام عالی قضایی گفت: امروز قوه‌قضاییه با تمام کمبود نیرو انسانی و بودجه با تلاش مستمر قضات در جهت ایجاد امنیت، احقاق حق و مبارزه با فساد تلاش می‌کند. ما ادعا نداریم قوه قضاییه امروز بی‌عیب است. قطعا اشکالات در قوه قضاییه مانند سایر دستگاه است و باید تلاش کنیم بر نقاط قوت بیافزاییم و از نقاط ضعف کم کنیم.

منتظری با بیان اینکه انتظار ما این است که دولت و مجلس با واقعیت‌نگری نسبت به دستگاه قضایی در راستای حل مشکلات قوه قضاییه تلاش کنند، اظهار کرد: قوه قضاییه یک دستگاه حاکمیتی است و امکان انتقال وظایفش به بخش خصوصی نیست. پس انتظار است که در راستای حل مشکلات و کاستی‌های این دستگاه کمک کنند تا آثار یک قوه مقتدر و توانمند شامل مردم و سایر دستگاه‌ها شود.

او در ادامه این نشست به اقدامات دادستانی کل اشاره کرد و گفت: ‌ در دادستانی تلاش ما در چند امر متمرکز شده که در مرحله اول نظارت بر دادسراهای کشور بود. حدود ۴۸۰ دادسرا در کشور داریم و نظارت بر آن‌ها برعهده دادستان کل است. دفاع از حقوق عمدمی برعهده دادستانی است. نظارت بر عملکرد دادسرا و شکایات مراجعین به دادسرا‌ها و نظارت عالی بر ضابطین دستگاه قضایی چه ضابطین خاص و چه ضابطین عام که شامل بسیج و سپاه و ناجا و وزارت اطلاعات می‌شود نیز بر عهده دادستانی کل است.

ضابطان را ساماندهی کردیم
دادستان کل کشور با بیان اینکه سعی کردیم ضابطان را ساماندهی کنیم و برای آن‌ها کارت‌های خاص صادر شود، گفت: حدود یک سوم ضابطان را دارای کارت‌های خاص کردیم و بعد از پایان کار که حدود یکی دو ماه دیگر است، مراتب را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

او اضافه کرد: در دفاع از حقوق عامه، دادستان‌ها فعال شده‌اند و شاهد کاهش چشمگیر تجاوز به منابع ملی بوده‌ایم.

منتظری در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی درباره وضعیت شکایت‌هایی که علیه آمریکا در مراجع قضایی ایران مطرح شده است، گفت: در خصوص ادعا علیه آمریکا آنجایی که به موجب قانون ببینیم منافع کشور آسیب می‌بیند از طریق وزارت خارجه موضوع پیگیری شود. برخی از موارد به نتیجه رسیده و برخی هنوز به نتیجه نرسیده است.

این مقام عالی قضایی ادامه داد: ‌ اکنون دولت آمریکا ساختمان بنیاد علوی را مصادره کردند. در داخل کشور سرمایه‌ای از آمریکا نداریم که بتوانیم حقوق خود را استیفا کنیم. قبل انقلاب بخشی از سرمایه کشور خارج شد که اکنون در سلطه این‌ها است و آن‌ها می‌توانند با احکام خود از سرمایه ایران برداشت کنند.

او درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی نیز گفت‌: در حکمی که برای پرونده زنجانی صادر شده اشکالی نیست. تلاش بر این است سرمایه انبوهی که توسط این شخص به خارج منتقل شده به نحوی به بیت‌المال برگردد. در این راستا اقداماتی صورت گرفته اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

توهین به مقامات کشور زیبنده نظام نیست
منتظری در مورد اقدامات دادستانی در برخورد با خودسرانی که به مقامات توهین می‌کنند، گفت: ‌ در نظام اسلامی به هیچ وجه اهانت، حرف زشت و ناپسند برای هر کسی که باشد خصوصا مقامات کشور زیبنده نیست و محکوم است. قطعا دستگاه قضایی خارج از جناح‌بندی‌ها این امر را شایسته نظام و مردم نمی‌داند و توسط هر جناحی که صورت بگیرد، از نظر ما محکوم است.

تشکیل پرونده برای توهین کنندگان به رییس‌جمهور
دادستان کل کشور با اشاره به توهینی که در حاشیه راهپیمایی روز قدس به رییس‌جمهور صورت گرفت، گفت: در پی حادثه‌ای که اتفاق افتاد، به دادستان تهران دستور پیگیری داده شد. پرونده تشکیل و از ضابطان اطلاعات لازم جمع‌آوری شد. توصیه بنده به کسانی که این حرکت را انجام می‌دهند این است که بیان انتقاد را آلوده به حرف زشت و اهانت نکنند و بدانند اهانت به مسلمان حرام و غیر جایز است.

او ادامه داد: مقاماتی در قانون تعریف شدند که حتی بدون شکایت فرد مورد اهانت، دستگاه قضایی باید این موضوع را رسیدگی کند. به هر کدام از مقامات اهانتی شود، دستگاه قضایی باید با آن برخورد کند. انتظار ما از رسانه‌ها این است که سعی کنند جو جامعه را آرام نگاه دارند. اگر گروهی حرف زشتی زدند و دستگاه قضایی وارد رسیدگی شد، هر روز آن را ذکر کنند به نفع جامعه نیست. ما گزینشی عمل نمی‌کنیم. انتظار ما این است که اگر به رئیس‌جمهور اهانت می‌شود جریانات طرفدار او همانگونه عمل کنند که اگر به رئیس قوه قضاییه اهانت می شد، عمل می کردند.

دستور به دادستانی تهران برای شناسایی ساختمان‌های مشابه پلاسکو
منتظری در پاسخ به این پرسش که اخیرا دادستانی برای ایمن سازی ساختمان آلومینیوم به مسئولان این ساختمان فرصت و ضرب‌الاجل داده است. آیا برای ساختمان‌های دیگر هم ضرب الاجل داده شده است، گفت: ایمن‌سازی ساختمان‌ها جزو وظایف قوه قضایی نیست ولی من باب پیشگیری، دادستانی هر منطقه با هماهنگی سایر دستگاه‌ها ورود می‌کند. انتظار داریم سایر دستگاه‌ها نیز تلاش کنند تا شاهد حوادثی مانند پلاسکو نباشیم. من درخصوص ساختمان آلومینیوم در جریان نیستم ولی به دادستان تهران تاکید می‌کنم ساختمان‌های مشابه پلاسکو که ایمنی لازم را ندارد را شناسایی و تذکرات لازم را بدهند.

او درباره اینکه احتمال پلمپ چنین ساختمان‌هایی وجود دارد، اظهار کرد: اگر احساس خطر باشد و کار‌شناسان بگویند امکان تکرار حوادث پلاسکو شود، پلمپ خواهند شد.

دادستان کل کشور در رابطه با لو رفتن سوالات امتحانات نهایی گفت: این قضیه برای هفته گذشته بود و هنوز اعلام جرمی از سوی مسئولان مزبور انجام نشده است ولی اگر جرمی شود، دادستان ورود خواهد کرد.

منتظری در پاسخ به این پرسش که دادستانی برای نظارت چه برنامه‌ای برای نظارت در قوه‌قضاییه دارد تا گله‌مندی مردم کم شود، اعلام کرد: ما یک نظارت می‌دانی داریم که به نظر ما کم اما جدی است. از زمانی که به دادستانی آمدم، نظارت سیستمی را فعال کردیم. امروز از طریق سامانه نظارت بصورت جدی کنترل می‌کنیم و جایی که مشکل باشد به دادستانی اعلام می‌کنیم.

او ادامه داد: ‌ دادستان‌های مراکز استان نیز نظارت سیستمی دارند. مردم بدانند هرگاه مشکلی را دیدند و از طریق سامانه به ما منتقل کنند، به دلیل اینکه مشخصات شاکی و شعبه پرونده ذکر می‌شود، مطمئن باشند که موضوع پیگیری می‌شود. باید به این نکته توجه کرد که اگر روند پاسخگویی و بررسی شکایت طولانی می‌شود به خاطر کمبود امکانات است. بخشی از اعتباراتی که در اختیار رییس قوه است که مورد تهاجم قرار گرفت صرف ساخت همین ساختمان‌ها شد. آقایان بررسی کنند مشکلات قوه‌قضاییه چیست؟ ما از لحاظ امکانات شرمنده مردم هستیم. مراجعات زیاد است و مردم با بزرگواری گذشت کنند. اما آنجا که خلاف قانون است و فردی به مراجعه کننده بی‌احترامی کند ما قطعا بر خورد می‌کنیم.

صدور کیفرخواست برای شش تن از مدیران کانال‌های تلگرامی
دادستان کل کشور درباره آخرین روند پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی، گفت: برای شش نفر از این افراد کیفر خواست صادر شده است. انشالله در دادگاه رسیدگی عادلانه صورت گیرد و حکم قانون اجرا شود.

پرونده تروریست‌های دستگیر شده در استان‌های بازداشت شده رسیدگی می‌شود
این مقام عالی قضایی درباره تعداد تروریست‌های دستگیر شده و زمان و مکان محاکمه این افراد گفت: ‌ بعد از حادثه تروریستی تهران، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در سراسر کشور افراد مظنون و تحت نظر را بازداشت کردند. در چند استان که بیشتر در معرض تردد بود، برخی به دام افتادند و کارهای خوبی توسط سربازان گمنام و برادرانمان در اطلاعات سپاه صورت گرفت و تعدادی دستگیر شدند.

منتظری با بیان اینکه برخی از دستگیر شدگان به دنبال انجام اقدامات تروریستی بودند، گفت: رسیدگی قضایی در مراکز استان‌های محل دستگیری انجام می‌شود ولی نفرات و موارد اصلی به تهران منتقل می‌شوند تا یک سیاست واحد اعمال شود. راه قانونی هم باز است. هم می‌توان بعنوان سازمان واحد و از طریق قانون احاله در تهران رسیدگی‌ها انجام شود.

او گفت: بعضی از افراد تحقیقاتشان تکمیل شده و برخی در حال رسیدگی است. تا زمانی که رسیدگی به پرونده این افراد دستگیر شده کامل نشود، نمی‌توان عددی را اعلام کرد.

منتظر پاسخ وزیر اطلاعات به نامه مدیران دوتابعیتی هستم
دادستان کل کشور در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت اطلاعات به نامه شما درباره مدیران دو تابعیتی پاسخ داد، اظهار کرد: ان شا الله وزارت اطلاعات سؤالات شما را می‌شنود و جواب نامه ما را می‌دهد. البته من می‌خواستم در همین ایام متعاقب آن نامه، درخواست کنم تا وزیر محترم اطلاعات هرچه زود‌تر به نامه من پاسخ دهند.

صدور کیفرخواست و قرار منع تعقیب برای پرونده تخلفات انتخاباتی
منتظری درباره سرنوشت پرونده تخلفات انتخاباتی برخی مدیران دولتی گفت: در مجموع ۲۷۷ مورد تخلفات و شکایت داشتیم که از بیان جزئیات پرهیز می‌کنم زیرا ضروری نیست. تعدادی از این‌ها بررسی و قرار منع تعقیب صادر شد. برای برخی کیفرخواست صادر شد و تحقیقات برخی از‌آن‌ها نیز کامل نشده است. این پرونده‌ها در سه شعبه در حال رسیدگی است. برخی در صلاحیت دادسرای تهران است که تفهیم اتهام شدند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: ‌ اطمینان می‌دهم بر اساس قانون قطعا قوه قضاییه برخورد جدی می‌کند و با کسی شوخی نداریم. اگر جرایم مقامات احراز شود برخورد می‌کنیم. رسیدگی قضایی باید همراه با دقت باشد تاحق تضییع نشود. رسیدگی زمان بر است و افکار عمومی انتظار رسیدگی سریع دارد. من با دادستان تهران صحبت کردم خودمان هم در تحقیقات کمک می‌کنیم تا هر چه زود‌تر سرنوشت مشخص شود.

آماده برگزاری دادگاه‌های سیاسی با حضور هیات منصفه هستیم
او در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه اقداماتی برای اجرای قانون جرم سیاسی شده و برای برگزاری محاکمه‌های سیاسی با هیات منصفه چه کارهایی صورت گرفته است، گفت: قطعا برای رسیدگی در چارچوب قانون و با حضور هیات منصفه آماده‌ایم. نباید جرم سیاسی را با جرم امنیتی قاطی کنیم. آنچه داعش، منافقین و جریانات انحرافی انجام می‌دهند جرم سیاسی نیست که در دادگاه با هیات منصفه بررسی شود بلکه جرایم امنیتی است و باید در دادگاه انقلاب رسیدگی شود.

دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که آیا توهین‌هایی که در مناظرات به قوه قضاییه شد را رسیدگی می‌کنید، گفت: شایسته نیست قوه قضاییه برای خود پرونده تشکیل دهد. بخشی از اتهامات را با عملکرد پاسخ می‌دهیم. وقتی دستگاه قضایی مقتدر با جرم و مجرم برخورد می‌کند انتظار بیش از این هم وجود ندارد ولی همانطور که گفتم مردم آگاه هستند و خود حقیقت را تشخیص می‌دهند.

کیفرخواست پرونده دانیال‌زاده صادر نشده است
او درباره پرونده دانیال‌زاده هم گفت: این پرونده در دادسرای تهران در رسیدگی است و هنوز منجر به صدور کیفرخواست نشده است.

منتظری در مورد آخرین وضعیت پرونده حقوق‌های نامتعارف یادآور شد: در این پرونده از سوی برخی دستگاه‌های مربوط اعلام شکایت نشد. یکسری اقدامات در سازمان بازرسی انجام شد و شکایاتی به دادسرا اعلام شد. برخی از آن‌ها عمل مجرمانه نبوده یعنی فرد نمی‌دانسته عمل مجرمانه است و قانون این اجازه را به او داده بود و پس از آگاهی این مسائل، پول‌ها را به بیت‌المال پس داده است. در برخی موارد هم همکاری لازم نشد. بااین حال این پرونده در حال پیگیری است.

هر هفته بین ۱۶ تا ۱۹ هزار مورد سایت مستهجن و خلاف دین فیلتر می‌شوند
او در پاسخ به این پرسش که کمیته فیلترینگ زیر نظر دادستانی اما چرا برخی کانال‌های تلگرامی هنوز فیل‌تر نشده‌اند، گفت: کمیته مصادیق مجرمانه هر از گاهی تشکیل جلسه می‌دهد و گاهی جلسات بنا به اهمیت آنلاین و تلفنی هم دارد. هر هفته بین ۱۶ تا ۱۹ هزار مورد سایت مستهجن و خلاف دین فیلتر می‌شوند ولی بخشی از آن‌ها از شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند و سرورشان در ایران نیست. مواردی را به وزارت ارتباطات داده‌ایم تا از آن شبکه بخواهد آن کانال‌ها و سایت‌ها را فیل‌تر کند ولی مشکلات و کوتاهی‌هایی در داخل وجود دارد.

دادستان کل کشور ادامه داد: نمی‌خواهیم کسی را متهم کنیم ولی نیاز به هم افزایی است. بنا به تاکید رهبری باید شبکه ملی ایجاد شود که اگر حل شود بسیاری از نابسامانی‌های امروز جلویشان گرفته می‌شود. همچنین در شورای عالی فضای مجازی اخیرا آیین نامه‌ای تصویب شده که شبکه‌هایی که می‌خواهند در ایران فعال باشند باید سرورشان در ایران موجود باشد و در چارچوب مقررات ما فعالیت کنند یا آنکه آن‌ها را خواهیم بست.

یادم نمی‌آید چه زمانی می‌خواستم وزیر شوم
منتظری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه شما قبل از انتخابات در واکنش به اظهارات رییس دولت نهم و دهم در اهواز گفته بودید که نوبت آن‌ها هم می‌رسد و این دمل باید برسد تا به آن‌ها رسیدگی کنیم. آیا این دمل رسیده یا خیر؟ همچنین در واکنش به حرف‌های شما هم آقای بقایی مدعی شد دلیل این اظهارات شما این است که به سمت وزارت دادگستری منصوب نشدید، گفت: هرچه به حافظه‌ام رجوع کردم که چه زمانی می‌خواستم وزیر شوم، موردی را بیاد نیاوردم. حتی زمانی می‌خواستند من وزیر بشوم ولی من به دنبال وزارت نرفتم؛ نه در دولت قبل بلکه در دولت فعلی.

به بخشی از تخلفات رییس دولت قبل رسیدگی شده است
او با بیان اینکه به بخشی از تخلفات آن‌ها رسیدگی شده است، اظهار داشت: شما شاهد این رسیدگی‌ها بوده‌اید. اسناد و مدارکی به شورای نگهبان ارجاع شد و شورای نگهبان هم کار خود را کرد.

این مقام عالی قضایی افزود: برخی از این افراد پرونده دارند و پرونده‌شان در دادسرای تهران مطرح است.

منتظری با بیان اینکه پرونده رییس دولت قبل هم به همین ترتیب مطرح است، تصریح کرد: تخلفاتی بوده که در حوزه دیوانعالی کشور مطرح است و یکسری هم عناوین مجرمانه‌ای وجود دارد که جمع آوری شده است.

او تاکید کرد: امیدواریم بدون هیچ حب و بغضی این مسایل رسیدگی شود.

او درباره اقدامات دادستانی در ارتباط با چند ایرانی بازداشت شده در عربستان گفت: این اتفاق در سه چهار روز اخیر رخ داده و فرصت نشده با دادستان بوشهر صحبت کنیم اما این مساله را پیگیری خواهیم کرد.

دادستان کل کشور همچنین اعلام کرد پرونده‌هایی که در راستای اقدامات تروریستی تشکیل شده عمدتا مربوط به شهرهای غربی و بعضا شرق کشور هستند.

منتظری در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه مطالبات بانکی افزایش پیدا آیا لیست جدیدی از دانه درشت‌ها داده شده است، گفت: تعدادی پرونده معوقات بانکی در دادسرا اقتصادی مطرح است. استحضار دارید این مسائل دارای فرایند رسیدگی طولانی است و شش یا هفت پرونده مهم درحال رسیدگی داریم.

او با بیان اینکه رسیدگی احتیاج به نظر کار‌شناسی دارد، ادامه داد: قضات ما با نظر کار‌شناسی رسیدگی می‌کنند. ما در مورد پرونده معوقات و موسسات مالی با پرونده‌های گسترده و پیچیده روبرو هستیم. ما هر هفته این قبیل پرونده‌ها را داریم که در اثر کم کاری دستگاه مربوطه، مردم و بانک مرکزی با مشکل مواجه می‌شوند و دستگاه قضایی نیز گرفتار می‌شود.

دادستان کل کشور اضافه کرد: در جلسات متعدد در شورای پول اعتبار خواستم نظارت بانک مرکزی بیشتر شود. در این یکساله شهادت می‌دهم نظارت بانک مرکزی بهتر شد. ما به جدی مساله را پیگیری می‌کنیم. خود بنده بر اساس وظیفه پیگیر هستم. بانک متخلف رصد و برخورد می‌شود. تعدادی از بانک‌ها پرونده دارند و مطمئن باشند با آن‌ها برخورد می‌شود.

مردم به تابلو موسسات مالی با مجوز بانک مرکزی توجه نکنند
این مقام عالی قضایی در رابطه با موسسات مالی خطاب به مردم گفت: به موسسات مالی که تابلو با مجوز بانک مرکزی می‌زنند اعتماد نکنند. خانواده‌ای همه سرمایه خود را آنجا گذاشتند تا سودی ببرند اما گرفتار افراد افعی صفتی شدند. مردم بدانند پول خود را در دست گرگانی ندهند که دنبال منافع خود هستند. موسساتی میلیاردی از مردم پول گرفتند چه کردند؟ مشخص نیست بعضی سرمایه از کشور خارج کردند و برخی سود ۴۰% از محل پولهایی که از مردم می‌گرفتند را دادند.

او ادامه داد: بانک مرکزی می‌گوید من همه جا نیرو ندارم و نمی‌توانم نظارت کنم. این عذر موجه نیست. نباید چندبار از یک سوراخ گزیده شویم. با هماهنگی بانک مرکزی و نیرو انتظامی موسسات را چک کنند ببیند مجوز دارد یا خیر. اگر ندارد برخورد کنند. به دادستان اعلام کردیم با همکاری نیرو انتظامی مجوزهای موسسات مالی کنترل شود که اگر مجوز نداشت موسسات را ببندند.

منتظری در پاسخ به این سوال که آیا آماری از موسسات غیرمجاز موجود است، گفت: بعضی از این موسسات در چند استان و شهرستان شعبه دارند اگر رسیدگی به کار یک شعبه در‌‌ همان شهرستان باشد، ممکن آثار سوئی داشته باشد برای همین در‌‌ همان شهرستان رسیدگی نمی‌شود با هماهنگی دادستان کل اگر موردی بود‌‌ همان جا رسیدگی می‌شود اگر نه به تهران می‌آید.

او ادامه داد: در خصوص حقوق عامه چون وظیفه دادستان است ما شاهد هستیم گاهی به این حقوق تجاوز می‌شود از دادستان خواستیم موارد را پیگیری کنند اما سال ۹۵ به حمدالله شاهد کاهش چشمگیر در تجاوز به اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع بودیم از مردم تقاضا دارم هرجا مشاهده کردند به منابع ملی جنگل‌ها و هر حق عمومی، فرد یا افرادی دست‌اندازی می‌کنند به دادستانی گزارش دهند.

او در پاسخ به این سوال که دادستانی کل برای حمایت از سرمایه گذاری چه اقداماتی کرده است، گفت: وجود امنیت و احساس امنیت برای سرمایه گذاری حائز اهمیت است. امروز کشور نیازمند اقتصاد پویا است تا به فعالیت ادامه دهد کشور ما کشور ثروتمندی است ما امتیازات فراوانی داریم باید حداکثر استفاده را کنیم امروز شاهدیم در دنیا پیمان خود را زیر پا می‌گذارند استکبار جهانی می‌خواهد از راه اقتصاد به ما ضربه بزند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: آنچه رهبری تاکید کرد بحث اقتصاد مقاومتی است و به همه قوا بر‌می‌گردد در همین راستا ما هم در قوه قضاییه وظیفه داریم با افرادی که سرمایه کشور چپاول می‌کنند، برخورد کنیم و امنیت ایجاد کنیم.

او با بیان اینکه ایجاد امنیت بسیار مهم است، گفت: سرمایه‌گذران اگر در چارچوب قانون عمل کنند، دستگاه قضایی از آن‌ها حمایت می‌کند من بعنوان دادستان کل می‌گویم اگر سرمایه‌گذاری مشاهده می‌کند عواملی در مسیر سرمایه‌گذاری آن‌ها دست‌اندازی می‌کنند دادستانی کل را در جریان قرار دهند تا رسیدگی شود هرجایی از ما کاری ساخته باشد ما قطعا در خدمت سرمایه‌گذاری قانونی هستیم اعتقاد ما این است پیشرفت کشور احتیاج به سرمایه‌گذاری دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فرارو ، تاریخ انتشار 10 تیر 96، کدمطلب:۳۲۰۹۰۱ ، www.fararu.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
0
0
این که باید توهین کننده ها پیگیری شوند، حرفی در اون نیست. ولی در دوره احمدی نژاد چرا اینکار صورت نگرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین