پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۰۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
ملی پوشان تکواندو در رقابت‌های جهانی کره جنوبی همانند المپیک ۲۰۱۶ ریو نتوانستند انتظارات را برآورده سازند و نمایش ضعیفی را به اجرا گذاشتند.

شعار سال: مردان تکواندوکار کشورمان با نمایشی ضعیف و بی انرژی مقابل تیم های حاضر در رقابت های جهانی 2017 کره جنوبی، شانس صعود به فینال و کسب مدال های این دوره را از دست دادند تا در هجدهمین حضور تیم ملی ایران در این مسابقات نتوانند پایان خوشی را برای خود رقم بزنند و روند ناکامی های تکواندوی ایران در رقابت های جهانی ادامه داشته باشد.

در روز نخست بازی ها، صعود آرمین هادی پور به مرحله نیمه نهایی باعث شد امید بازگشت روزهای خوب برای تکواندو ایران در بین طرفداران این رشته ایجاد شود و این موضوع با کسب مدال نقره این ملی پوش در وزن منفی 54 کیلوگرم قوت گرفت.

گزینه دوم بی باک در مسابقات جهانی، مسعود حجی زاوره در وزن منفی 74 کیلوگرم بود که به علت مصدومیت از رسیدن به مرحله فینال بازماند و به مدال برنز این رقابت ها اکتفا کرد تا در پایان دومین روز، یک مدال نقره و یک مدال برنز نتیجه عملکرد تیم ملی تکواندو مردان در این رقابت ها باشد.

شاید کسب این نتایج موجب شد توقع داشته باشیم نمایش بهتری از شاگردان بی باک در روزهای دیگر رقابت ها ببینیم.

این انتظار اما در سومین روز بازی ها رنگ باخت. همان‌جایی که شاهد تیمی کم‌رمق، خسته و بی انگیزه بودیم. تیمی که در تمامی فاکتورها با نمایشی ضعیف و خارج از حد انتظار ظاهر شد.

در زمانی که همه منتظر کسب مدال دیگر در سومین روز از مسابقات برای تیم ملی بودند، ابوالفضل یعقوبی نماینده وزن منفی 68 کیلوگرم کشورمان بر روی شیاپ چانگ رفت و پس از سه برد پیاپی، در مصاف با نماینده میزبان با نمایشی ضعیف نتیجه را واگذار کرد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی باز ماند تا روند شکست های تکواندوکاران ایران در رقابت های جهانی از نو آغاز شود.

عبور تزارها از سونامی

چهارمین روز از مسابقات در حالی شروع شد که با وجود اعتراض های مختلف به بی باک برای استفاده از عاشورزاده در وزن منفی 58 کیلو گرم این سرمربی با تصمیم خود از فرزان در این وزن استفاده کرد.

عاشورزاده پس از سه برد مانند یعقوبی در چهارمین مبارزه خود نتیجه را به حریفی از روسیه واگذار کرد و از کسب مدال بازماند تا روند ناکامی های این بازیکن جوان از المپیک ریو 2016 ادامه داشته باشد.

سعید رجبی نماینده وزن منفی 78 کیلوگرم کشورمان در روز پنچم مسابقات به مصاف حریفان خود رفت و در سومین مبارزه خود نتیجه را واگذار کرد تا سریعتر از دیگر ملی پوشان از دور رقابت ها کنار رود تا کسب مدال طلا برای تکواندو ایران همچنان آرزوی دست نیافتنی بماند.

اوج ناکامی ها با حذف مردانی

هنوز شوک حذف عاشورزاده و یعقوبی تمام نشده بود که سجاد مردانی نماینده وزن مثبت 87 کیلوگرم کشورمان جامعه تکواندو ایران را در پنجمین روز از بازی ها با حذف خود بهت زده کرد تا پیکان انتقادات به سوی فدراسیون و کادر فنی تیم ملی گرفته شود.مردانی همانند ملی پوشان دیگر با برد آغاز کرد و با شکست سنگین مقابل حریفی از انگلیس از کسب مدال باز ماند تا ثابت شود که تکواندو ایران اوضاع خوبی ندارد.

پایان مسابقات در حسرت طلا

میرهاشم حسینی نماینده وزن منفی 63 کیلوگرم کشورمان در ادامه مسابقات توانست از سد حریفان خود عبور کند و با وجود مصدومیت و ناراحتی که از ناحیه پای خود حس می کرد در مرحله نیمه نهایی مقابل شاگرد مهماندوست قرار گرفت و با شکست محمد ممدوف راهی فینال شد و با واگذاری نتیجه برابر حریف چینی به مدال نقره مسابقات بسنده کرد.

آخرین نماینده کشورمان در بخش مردان پوریا عرفانیان در وزن 80- کیلوگرم بود که در دومین دیدار خود به مصاف «آنتون کتکوف» از روسیه رفت و با قبول شکست (20 بر14) برابر این هوگوپوش از گردونه رقابت‌ها خارج شد.

در حالی پرونده تیم ملی تکواندو مردان بدون کسب مدال طلا و تنها با دو مدال نقره و یک نشان برنز در بیست و سومین دوره از مسابقات جهانی بسته شد که از سال ۲۰۰۷ تاکنون تکواندو ایران توانسته بود با کسب مدال طلا و مدال های نقره و برنز بیشتر دوبار عنوان قهرمانی و چندین بار نائب قهرمانی جهان را بدست آورد.در این دوره از مسابقات تیم ملی تکواندو کشورمان با کسب 46 امتیاز در جایگاه سوم جهان ایستاد.

کیمیا، دومین مدال تاریخی را بر گردن آویخت

تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان در شش وزن از این رقابت ها حاضر شدند. شاگردان کمرانی نتوانستند در حد و اندازه های خود ظاهر شوند و در هر روز مسابقه شاهد حذف یکی از ملی پوشان در رقابت ها بودیم.

بانوان تکواندوکار کشورمان پس از دو یا سه پیروزی به دلیل ضعف جسمانی و عملکردی نتیجه را به حریف واگذار می کردند و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی و کسب مدال باز می ماندند.

کیمیای تکواندو ایران که برنز المپیک ریو را در اختیار داشت به عنوان آخرین نماینده بانوان ایران بر روی شیاپ چانگ رفت و در حالی که به مرحله فینال رسید که خستگی مبارزات باعث شد میزان آمادگی جسمانی این بازیکن کاهش یافته و نتیجه را به حریف ساحل عاجی خود واگذار کند.

علیزاده با کسب مدال نقره رقابت های جهانی بار دیگر تاریخ ساز شد و برای نخستین بار مدال نقره تاریخ تکواندو بانوان را در مسابقات جهانی کسب کرد تا تلخی این ناکامی ها را کمرنگ سازد.

بانوان تکواندو کشورمان در این دوره از مسابقات تنها موفق به کسب یک مدال نقره شدند و در جایگاه یازدهم این دوره از رقابت ها قرار گرفتند تا روند ناکامی در تکواندو بانوان نیز باقی بماند.

اصرار بی باک به استفاده از همان ترکیب قدیمی بازیکنان و میدان ندادن به نفرات برتر باعث شکست تیم ملی ایران در رقابت های جهانی 2017 کره جنوبی شد. ترکیب همیشگی نتیجه بخش نبود و چرا بی باک اصرار بر این داشت که از همان تکواندوکاران استفاده کند هنوز مشخص نیست آن هم در شرایطی که می‌شد از تکواندوکارانی چون بهنام اسبقی، محمد کاظمی و مهدی خدابخشی استفاده کرد.

با این تفاسیر ایران نتوانست آنطور که باید و شاید در مسابقات جهانی حاضر شود، هرچند که شانس و فرصت زیادی برای پیروزی داشت.

تیم ملی تکواندو ایران هر چند در دو بازی نخست خود توانست مدال هایی را بدست آورد اما در ادامه رقابت ها نشان داد که خبری از آن تیم دو سه سال قبل نیست.

بازیکنان بزرگ ایران نظیر فرزان عاشورزاده و سجاد مردانی با روزهای اوج خود بسیار فاصله دارند و اصرار بیش از حد سرمربی جدید به استفاده از این بازیکنان موجب می‌شود نه تنها نتیجه دلخواه کسب نشود بلکه بستر لازم برای دیگر تکواندوکاران فراهم نشود.

تیم ملی تکواندو کشورمان حالا عنوان قهرمانی جهانی 2017 و امتیازات رنکینگ را برای کسب سهمیه المپیک توکیو از دست داده است و شاید دیگر کمتر تیمی در جهان به ایران به چشم حریفی قدرتمند نگاه کند.

عملکرد ضعیف تیم ملی تکواندو باعث شد که از تیمی که ملت ایران و علاقه‌مندان به تکواندو انتظارش را دارند فلصله بگیرد.

اکنون تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو تیم ملی فرصت دارد که چه از نظر جسمی و فنی و چه از نظر ذهنی و روانی آسیب شناسی و ترمیم شود.

کریمی: بدترین نتیجه تاریخ تکواندو رقم خورد/ بازیکن سالاری باعث ادامه ناکامی های تیم ملی شد

مرتضی کریمی بیان کرد: مصاحبه ها و برخورد بی باک در تیم ملی قبل از آغاز رقابت های جهانی نشان از اعتماد به نفس پایین این سرمربی جوان داشت.

وی ادامه داد: ملی پوشان تکواندو به دلیل مشکلات و فشار روانی زیاد نتوانستند در حد و اندازه های خود و تیم ملی ظاهر شوند و در نتیجه بدترین نتیجه تکواندو در رقابت های جهانی رقم خورد.

کریمی افزود:در این رقابت ها نیز شاهد همان مشکلاتی بودیم که تکواندوکاران در المپیک ریو داشتند و این نشان می دهد هنوز هم ملی پوشان آماده حضور در مسابقات نیستند و بر روی شیاپ چانگ و برابر حریف از ضربه پا عاجز هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در این دوره نیروی خوبی کنار تیم حضور نداشت که بتواند در این لحظات تیم را هدایت کند و تاثیر روانی باخت ها را کاهش دهد.

وی در مورد عملکرد تیم ملی در دوره گذشته رقابت های جهانی گفت: مقانلو به عنوان سرمربی در دوره قبل خیلی خوب عمل کرد چرا که سابقه حضور به عنوان مربی را در لیگ و تیم های جوانان را داشت و به خوبی از تجربیاتش استفاده کرد اما متاسفانه بی باک بدون تجربه مربیگری در تیم های مختلف هدایت تیم ملی را قبول کرد و حتی نتوانست از تجربیاتی که کنار مقانلو کسب کرده بود به خوبی استفاده کند.

کریمی عنوان کرد: بعد از المپیک ریو باید مدیریت فدراسیون تغییر می کرد اما پولادگر تنها با تغییر سرمربی تیم ملی صورت مسئله را پاک کرد و بعد از رفتن مهماندوست، شاهد حضور مربیان متعددی بودیم که تاثیری در عملکرد تیم ملی نداشت.

کریمی درباره عملکرد مهرو کمرانی و تیم ملی تکواندو بیان کرد: کمرانی در حد و اندازه سرمربیگری تیم ملی نبود و به خاطر یک بازیکن هدایت تیم را بر عهده وی گذاشتند و نتیجه آن تنها کسب یک مدال نقره بود.

وی تصریح کرد: مداح، آذرمهر با سابقه ای که داشتند می توانستند نتیجه بهتری را برای تیم ملی بانوان رقم بزنند اما به دلیل انتقاد به مدیریت کنار رفتند و باز هم شاهد اشتباه در کادر فنی تیم بودیم.

کریمی ادامه داد: در چند سال اخیر شاهد بازیکن سالاری در تیم های ملی بودیم و ملی پوشان سرمربی تیم را انتخاب می کنند که نتیجه آن روند ناکامی در مسابقات مختلف بوده است.

سرمربی سابق تیم ملی گفت: زمانی که هدایت تیم را برعهده گرفتم ملی پوشان بزرگی مانند یوسف کرمی را کنار گذاشتم که با حمایت پولادگر همراه بود و نتیجه آن موفقیت های مختلف تیم در رقابت ها بود.

وی عنوان کرد: برای یک ملی پوش تنها رنکینگ مهم نیست و باید با تلاش و تمرین در رقابت ها نتیجه بگیرد و تکیه کردن به رنکینگ جهانی کافی نیست.

کریمی در پایان خاطر نشان کرد: اگر تفکر درستی را وارد سیستم مدیریتی فدراسیون کنیم و به کارشناسان فرصت حضور بدهیم می توانیم به نتیجه گیری در رقابت ها امیدوار باشیم.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی بصیر آنلاین، تاریخ انتشار: 11 تیر 1396، کد مطلب: -:www. basironline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین